Vervolg 2 daagse blog :P - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Vervolg 2 daagse blog :P - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Vervolg 2 daagse blog :P

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

23 Mei 2017 | IJsland, Saurbær

Oke hier komt dan het vervolg; maandag 22 mei.
Ook dit was weer een drukke dag. Ik stond er vandaag weer bijna alleen voor met de paarden. Olof heeft haar paard nog gelongeerd en mee de stallen van de veulens schoon gemaakt maar toen was het aan mij. Olof had nog even mee gekeken toen ik Egn aan het rijden was omdat ik soms niet zo goed weet wat ik er mee moet. Je moet haar zo enthousiast rijden wil je haar vooruit krijgen en na 2 weken rijden gaat het sturen nog steeds niet echt van harte. Natuurlijk als er iemand mee kijkt gaat het allemaal een stuk beter en lijkt het allemaal wel goed te gaan. Maar voordat we naar de paarden waren gegaan hadden ze nog even hulp nodig bij de eerste groep met kinderen. Ook in deze groep zaten weer een paar erg opdringerige kinderen die iedere keer meteen als ze ergens waren iets vast wilde houden terwijl andere kinderen al langer stonden te wachten. Ik moest dus weer erg goed opletten wie dat er als eerst kwam. Nadat de ergste drukte weer voorbij was gingen we dus naar de paarden.

We zijn dus begonnen met Olofs paard en daarna Egn. Met Olofs paard zijn we weer aan het proberen geweest om hem aan het longeertouw te longeren in plaats van los. We zijn er achter gekomen dat je echt met zijn tweeën moet zijn wil je hem links om aan het touw longeren. Het blijft een lastige opgave. Maar goed geduld is een schone zaak.
Het was inmiddels al 12 uur voordat we klaar waren met Egn. Olof moest aan het werk. Die had nog een hop verslagen na te kijken. Zij is namelijk docent op een school. We gingen eest wat lunchen en daarna ging ik verder met wat andere paarden. Ik had besloten om in ieder geval de paarden te rijden die ik de dag ervoor zelf niet gereden had. Dit waren dus Nemi, Figerode en Forsetining. Ik ging namelijk niet weer het risico nemen om weer alleen met Skyri naar buiten te gaan. Maar eerst ben ik met Ursok naar buiten gegaan. Zij had de dag ervoor namelijk niet gewerkt. Het ging heel goed met haar alleen buiten rijden. Ze deed nu meer haar hoofd omlaag zoals het hoort in plaats van haar neus een beetje naar voor te steken. We zijn in een rustig tempo heen en terug gereden. Daarna heb ik Figerode gepakt, onze grote rooie. Hij was op het begin wat stug maar na wat gewerkt te hebben met hem was hij weer lekker zacht in de mond. Ook met Nemi had ik iets meer werk deze keer. Hij was erg pacie en lastig in draf te houden. Maar ook met hem na wat werken ging het toch weer iets beter. Nu bleef Forsetning nog over, dit zou een heerlijk buitenritje worden. Maar helaas mocht dit niet zo zijn. Ik weet niet wat er aan de hand was maar ze liep erg scheef en wilde alleen maar hard weer. Erg jammer want ik had haar de laatste keer dat ik haar reed zo fijn. Ook was de draf ver te zoeken terwijl ik ook nu binnen begonnen was om een stukje te draven zoals ik de vorige keer ook gedaan had. Ik heb een heel stuk met haar gereden maar het werd er niet beter op. Toen moesten we ook nog terug. Je raad het al, het werd alleen maar erger terug richting de stal. Ik ben daarom de stal voorbij gereden en nog een klein stukje de andere kant op totdat ze iets of wat luisterde. Ook toen weer omgedraaid en weer voorbij de stal gereden. Nu begon ze eindelijk een beetje te luisteren weer. Het was dus niet de beste dag met de training. Hopelijk zouden ze de volgende dag beter zijn. Ik was pas om 4 uur terug bij de stal met Forsetning en moest toen alle stallen van de paarden nog schoon maken. Ik had eigenlijk gehoopt om rond 4 uur binnen te zijn, maar helaas. Rond half 5, kwart voor 5 was ik nu binnen. Ik heb toen nog even zitten breien want nu kon ik weer aan Svana vragen hoe ik ook alweer verder moest. Na een uitleg en een paar keer voor doen wist ik weer hoe het moest. Het is wel weer even goed nadenken bij iedere steek hoe het ook alweer moest. Ik moet nu namelijk 1 rechten steek breien en dan een averechte steek. Die rechte steek is wel makkelijk maar bij de averechte steek moet ik toch iedere keer even goed kijken of ik het wel goed doe. Ik heb gister 1 ronden af kunnen maken. Om 6 uur gingen we weer melken. We kregen plotseling bezoek. Er stonden in een keer 2 Poolse mannen in de koeienstal. Ze kwamen vragen of we nog werk voor hun hadden in de weekenden. Dus ook hier komen ze werk zoeken, op een eiland..
Na het melken stond het eten weer klaar en konden we meteen aanschuiven. Na het eten heb ik nog zitten breien en toen moest ik toch ook echt weer even een blogje schrijven. Het is best lastig combineren, een trui breien en ook nog iedere dag een blog proberen te schrijven.

Ik moet nu snel gaan melke want het is alweer 6 uur geweest hier. Hopelijk heb ik vanavond nog energie en inspiratie om nog een blogje te schrijven over vandaag.

Vandaag heb ik het iets rustiger aan gedaan. Ik heb 4 paarden gereden, Svana 1 en Olof 1.
Maar voordat we gingen rijden heb ik natuurlijk vanmorgen eerst nog gemolken. Er kwam vanmorgen maar niet zo’n hele grote groep en ze waren al met 3 man om overzicht te houden dus ik hoefde niet bij de groep te zijn. Hierdoor kon al vroeg naar de paarden, na rustig ontbeten te hebben en het nieuws bekeken te hebben. Eerst mochten de veulentjes lekker naar buiten en ging ik hun stallen schoon maken. Na de stallen gedaan te hebben was Uppot de eerste die ik ging rijden. We hadden haar gister namelijk niet gehad. Uppot deed echt goed haar best! Ze heeft echt hard gewerkt en wordt steeds stabieler ook in draf. De tölt was binnen toch wel erg lastig dus dit hebben we verder maar gelaten en zijn verder gegaan met de draf. Na Uppot heb ik Forsetning gepakt om een lekker buitenritje te gaan maken. Ik ben weer begonnen om haar binnen in de bak te rijden om eerst de rust en controle weer te krijgen. Het belangrijkste was de rust en vanuit de rust naar de draf te gaan. Na een aantal rondes gedraafd te hebben zijn we naar buiten gegaan. Ook toen ik buiten weer opstapte moest ze eerst goed stil staan. Daarna zijn we rustig aan gestapt en hebben we eerst weer een stuk gestapt tot ze rustig stapte. Daarna zijn we aangedraafd en heb ik de hele heen weg haar in draf gehad. Zo af en toe wilde ze wel naar tölt maar dan gingen we weer eerst stappen om vervolgens weer aan te draven, uit eindelijk lukte het ook om vanuit de tölt weer naar de draf te gaan. Op de terug weg mocht ze wel tölten. Ook hier begonnen we langzaam en bouwde we het soms uit maar dit ging toch wat moeizaam. Ze wilde iedere keer richting galop gaan. Ze liep net zoals gister ook weer erg scheef. Waardoor dit komt ik weet het niet want dit heeft ze voorheen niet gedaan, dit maakt het ook niet makkelijker om aan haar gangen te werken want nu moet ik er ook nog goed opletten dat we in het midden van de weg blijven rijden. Maar goed, ik ben toch erg tevreden over vandaag. Ze heeft een heel stuk gedraafd buiten en ze luisterde ook weer goed. Ik heb met Olof overlegd dat ik haar voorlopig als enige train zodat de knopjes er goed op komen te zitten. Als er meerdere mensen rijden met haar wordt dit lastiger omdat iedereen anders rijd. Ze was het hier wel mee eens gelukkig.
Nu was het dan onderhand wel weer tijd voor de lunch. Het was alweer 2 uur. Olof was nog binnen die moest nog wat werken en natuurlijk op Agnes passen. Ze vroeg zich al af waar ik bleef voor de lunch. Ik had voordat ik ging lunchen eerst de paarden nog omgewisseld zodat de paarden ook een keer lekker lang buiten konden staan. Na de lunch ben ik eerst de stallen verder schoon gaan maken en heb ik Nemi gereden. Svana zou vandaag ook gaan rijden. Ze wilde Agodi weer een keer proberen kijken hoe hij nu was. Toen ik met Nemi naar de bak liep kwam Svana net de stal in gelopen. Ze ging een kort ritje maken met Agodi. Toen ik klaar was met Nemi kwam ook zij weer terug. Nemi had ook erg zijn best gedaan en was hartstikke moe. Ik had hem flink laten draven en wilde hem 1 volte laten draven want iedere keer op de volte werd hij weer pacie.
Svana was erg tevreden over Agodi gelukkig. Ik ben dus weer goed met hem aan het werk. Het grappige is alleen dat hij bij Svana graag naar draf gaat en bij mij heeft hij meestal voorkeur voor tölt maar ik krijg hem ook makkelijk in draf, Svana krijgt hem ook makkelijk in tölt, best grappig dit verschil. Ik had Agodi weer buiten gezet voor Svana zodat zij weer naar huis kon om op Agnes te passen zodat Olof en ik ook nog een ritje konden maken. Ursok en Skyri waren nog overgebleven om mee buiten te rijden. we hebben samen nog ritje gemaakt. Skyri had helaas weer 2 keer proberen om te draai, wat er met hem aan de hand is weten we niet want we kennen hem zo helemaal niet. We weten wel dat hij graag uit probeert wat hij kan doen maar daar stopt hij ook snel mee als hij door heeft dat hij het niet voor elkaar krijgt. Maar nu blijft hij doorgaan, vreemd.
Ursok deed het wel erg goed. Het laatste stuk had ze snel tempo tölt ook erg goed te pakken. Het zag er schijnbaar erg leuk uit zei Olof. Het was 4 uur toen we terug kwamen. Nog even wat vlas in de stallen doen, vegen en dan kunnen we weer naar het huis. Nu had ik tijd om vast mijn blog van gister te schrijven zodat ik nu alleen nog maar van vandaag hoef te schrijven en ik weer helemaal bij ben en jullie weer op de hoogte zijn van wat er hier allemaal gebeurt.
Nu ga ik nog snel even douchen en nog een stukje verder breien want anders krijg ik mijn trui nooit af.
Tot de volgende keer weer.

  • 25 Mei 2017 - 14:09

    Irma:

    Leuk Ivanka dat je 2 video's bij je blog hebt staan. Misschien nog even aan mensen laten weten want ik zag ze ook pas later. en dat ze niet onder het kopje video's staan maar bij het verslag.
    Leuk die voorstel ronde. hebben we een beetje een idee van de paardjes.
    groetjes Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 39149

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: