That's live; Slopen!! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu That's live; Slopen!! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

That's live; Slopen!!

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

26 Mei 2017 | IJsland, Saurbær


That,s live
Daar ben ik dan weer. Gisteren voordat we gingen melken kwam er nog een verrassinkje. Er was een schaap die een lammetje kreeg, maar er stak alleen nog maar een hoofd je uit en de pootjes zaten er nog in. Svana moest dus komen helpen, want normaal komen eerst de pootjes naar buiten. Gelukkig hebben we het lammetje eruit gekregen, maar hij had wel een beetje ademnood. Svana heeft het lammetje moeten reanimeren. Het leek erop dat hij het zou overleven. Hij heeft het helaas een halve dag gered. De moeder is toen pleegmoeder geworden van een ander lammetje. Diezelfde dag heb ik ook gezien dat een ziek schaap uit zijn lijden verlost werd. Verder heb ik het gisteren redelijk rustig gehouden. Maar 3 paarden getraind, Figerode, Egn en Forsetning.
Ze hebben het alle 3 goed gedaan. Bij Egn komt er nu een beetje een stuur op en Forsetning komt weer terug in het gareel. Verder heb ik geprobeerd verder te gaan met mijn Ijslandse trui. En na het eten met iedereen Pimpernel en familie hebben we een spelletje gedaan wat vrouwen wel kunnen en mannen niet en andersom onder het genot van een Irisch koffie en voor mij een Irisch chocomel.

Slopen
Vandaag was het iets drukkere dag. Het was iets moeilijker opstaan na de Irisch chocomel. ( grapje )
Eerst even melken en dan skype met mijn zus en dan weer op naar de paarden want die staan weer op mij te wachten. Vandaag even een ander volgorde, eerst de veulens naar buiten en daarna meteen rijden. Ik heb met Uppot en Nemi gewerkt. Bij Uppot ben ik vandaag ook gewoon op gestapt zonder van te voren te longeren. Ze vond het heel even spannend, maar door er tegen te praten kwam het helemaal goed. Ook Nemi heeft goed gewekt. Daarna ben ik lekker met Ursok buiten gaan rijden, ze begint haar hoofd steeds beter omlaag te doen. Nog even stallen schoon maken en dan heb ik wel weer een lekkere lunch verdient. Voordat ik ging lunchen ben ik eerst even langs de kippen stal gegaan om te kijken hoe ver ze waren het gedeeltelijk slopen ervan. Dit voor de uitbreiding van de koeienstal. S’middags hebben we nog lekker eigen gebakken cake van Olof gehad.
Verder ben ik nog een stukje met Agodi gaan rijden. En het gebruikelijke rondje stallen schoon maken. Een veulen was een beetje raar aan het doen en het leek of zij buikpijn had. Na advies van de dierenarts hebben we haar wat geven, dit was nog een hele klus, want het veulen was nog bijna niet in de hand geweest. Het lijkt er nu op dat het wat beter gaat. Daardoor waren we laat aan het melken maar iedereen hielp een beetje mee en waren we toch op tijd klaar om met z’n allen te eten.
Savonds had ik nog even tijd om aan mijn trui te breien.

  • 26 Mei 2017 - 08:33

    Marlies:

    Hoi Ivanka, dat zijn innoverende dagen. Lijkt me niet leuk als je het meemaakt dat een jong dier het niet redt. Maar ik lees dat je volop geniet van het IJslands leven en vooral het werken met de paarden. Hoe gaat het met de Ijslandse taal. Kun je al zinnetjes of is dat nog te moeilijk? En tussendoor ook nog 'planken' ! Je komt vast getraind en gespierd terug

  • 26 Mei 2017 - 09:17

    Riek:

    Ivanka
    Wat leuk weer wat te zien van jou.
    Een korte maar duidelijke blog
    En wat jammer v dat lammetje!
    Je bent goed bezig.
    Hier is Dave met zn kornuiten.
    En extreme warm.
    Dus vroeg beginnen als het n koel is.
    En jou trui zal ook wel af komen.
    Ivanka werkse nog.
    Al doende leer Je.
    Gr van het team. Riek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 39165

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: