Waar blijft de zon??? - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Waar blijft de zon??? - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Waar blijft de zon???

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

21 Juni 2017 | IJsland, Saurbær

Vandaag was het weer niet heel veel beter helaas. We zijn gewoon weer begonnen met melken. De koeien zijn daarna binnen gebleven omdat het zo’n slecht weer was. We hebben de paarden deze keer wel naar binnen gehaald anders worden ze veel te dik en ben ik voor niks aan het trainen. Hopelijk werd het later op de dag wat beter weer.
We hebben met zijn 3tjes ontbeten en tijdens het ontbijt gekeken of we nog iets nodig hadden voor het weekend. Svana en Gudmunder gaan namelijk een weekend weg. Ik ben dan samen met Olof en haar vriend en Hjati op te boerderij. Verder is de ochtend vrij rustig geweest.
Tegen de middag werd het gelukkig weer een beetje beter weer. De koeien konden dan ook nog even naar buiten en ik kon nog even lekker gaan rijden.
Ik was begonnen met Ursok. Het zonnetje scheen dus lekker buitenrijden dacht ik. Maar helaas, toen ik aan het rijden was begon het toch weer te regenen. Gelukkig had ik wel mijn regenjas aan maar natuurlijk geen regenbroek. Mijn rij broek was dan ook zeiknat. Toen ik terug kwam met Ursok was het weer droog. Dan toch nog maar een paardje. Nemi was aan de beurt voor een snel ritje want Svana wilde zijn manen wassen omdat hij zijn manen schuurt. Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen een snel ritje. Natuurlijk werken ze op zo’n moment dan niet mee. Hij was erg stug, ik ben toen ergens cirkels gaan rijden in de hoop dat hij iets soepeler zou worden en iets beter zou gaan luisteren. Hierdoor ging het snelle ritje alleen niet meer zo snel. Het positieve aan deze rit was wel dat hij nu goed door de plassen water ging en Svana heeft hem zuiver zien tölten. Toen ik terug kwam stond Svana al te wachten. Ik heb hem snel afgegeven en ik ben verder gegaan met Figerode. Ook hij was niet super vandaag. Ook wat stug en de tölt wilde ook niet zo lukken met hem. Hij was er niet helemaal bij met zijn gedachte vandaag, hij was meer bij de paarden die in de wei stonden. Het was inmiddels alweer half 5, 5 uur dus ging ik weer naar binnen om verder op te drogen en nog een lekker bakje koffie te pakken.
Kwart voor 6 gingen we de koeien binnen halen. Dit was nog een hele klus omdat ze begonnen zijn met de uitbreiding van de koeien stal. Ze zijn een groot gat aan het graven voor een melkput. De koeien vinden dit natuurlijk weer erg interessant en gaan daar allemaal kijken en in het zand spelen. Met veel moeiten en op en neer geren hebben we ze dan toch binnen gekregen en konden we beginnen met melken. Olof kwam ook helpen met melken, die moest even kijken hoe we het allemaal deden en de bijzonderheden zodat we het weekend goed door komen. Er moest natuurlijk ook op Agnes gepast worden. Maar wie deed dit nu? ze bleef bij het melken. Net zoals de machines hing ook zij mee aan de reling in een schommel stoel (foto volgt). Ze vond het op het begin wel grappig maar daarna had ze het wel een beetje gehad. Gelukkig hadden we nog een dag over om te oefenen.
Na het eten heb ik de paarden nog naar buiten gelaten. We zijn iets aan het minderen zodat ze niet te dik worden van al dat lekkere gras. Toen nog even de stalletjes schoon gemaakt en daarna lekker op de bank even relaxen voordat we weer gingen slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 39138

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: