Beetje pech - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Beetje pech - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Beetje pech

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

13 Juli 2017 | IJsland, Saurbær

Het weer is er woensdag niet beter op geworden. De paarden hebben dus een heerlijk rustig dagje gehad en ik dus ook. Ik ben nog wel even de stallen schoon gaan maken en heb lekker zitten breien. Ik heb met Svana nog het een en ander uitgezocht voor als ze het WK komen bezoeken maar voor de rest hebben we dus niet veel gedaan deze dag.
Ook gister was een redelijk rustig dagje voor mij. Ik heb in de ochtend 2 paarden gereden, Forsetning en Púls. Ik ben gister weer voor het eerst met Forsetning gaan rijden. Ze deed het erg goed! Ik had gedacht om een rustig ritje te doen want ja ze heeft toch dik een week stil gestaan. Toen ik bedacht om om te draaien en terug naar de stal te rijden zag een schaap op zijn rug in de wei liggen, foute boel dus!! Ik kon Forsetning daar nergens vast binden dus probeerde ik Svana te bellen om me te komen helpen. Ik had alleen heel slecht bereik dus we konden elkaar bijna niet verstaan en toen werd de verbinding verbroken. Ik ben toen maar snel richting huis gereden en toen zag ik al onze auto aan komen rijden. Ik ben dus naast de weg gestopt en had Svana verteld waar ze ongeveer lag. Svana reed snel naar de plek en ik ging er achter aan met Forsetning. Uiteindelijk heeft Svana Forsetning vast gehouden want zij had haar betere schoenen aan en ben ik door de diepe sloot over het hek naar het schaap gelopen. Gelukkig was het schaap erg rustig en kon ik haar rustig helpen om over eind te komen. Toen ze eenmaal stond wist ze niet hoe snel ze weg moest wezen, maar goed toch een schapen leven gered 
Daarna heb ik met Púls nog in de bak gereden. Hij heeft ook een vakantietje gehad omdat hij eerst nieuwe ijzers moest krijgen voordat ik er weer mee kon rijden. De vakantie heeft hem goed gedaan. Hij deed het namelijk ook erg goed gister.
In de middag ben ik naar Mosfellsbær gegaan om op bezoek te gaan bij een dokter. Ik had namelijk de afgelopen dagen erg last van mijn schouder. Nu blijkt er een spier overbelast te zijn, het wordt dus even gas terug nemen en zorgen dat het snel weer hersteld.
Na het bezoek aan de dokter ben ik naar Reykjavik gegaan. Ik ging namelijk naar een stand up comedy in het Engels. Dit was echt erg leuk! Ik had niet verwacht dat ik het zo grappig zou vinden.
En zo kwam deze dag ook weer tot een eind.

Vandaag is het alweer slecht weer, regen en veel wind! Ik ga straks dus maar met een paar paardjes binnen in de bak rijden zodat ze toch wat training krijgen. Olof is nu samen met Svana haar paard aan het longeren en Olof er op denk ik. Dit zodat ik het paard niet hoef te longeren en dat ik wat meer rust neem.

Ik ben jullie trouwens helemaal vergeten te vertellen dat ik en Pimpernel nog met Jonbjork gewerkt hebben op dinsdag. Het idee was om haar eerst met zadel en hoofdstel te longeren en dat ik er dan in de bak op zou gaan zitten. Tijdens het longeren was ze echt heel rustig dus we hebben haar even lekker gelongeerd en daarna heeft Pimpernel haar overgenomen zodat ik rustig op kon gaan stappen. Eerst ben ik een beetje aan het zadel gaan hangen omdat het toch weer een ander persoon erbij was en het ook een ander zadel was dan dat van Olof. De eerste keer toen ik in de beugel ging hangen vond ze het wel even spannend maar dat was meer het krakende geluid van het zadel dan het gewicht. Toch hebben we dit een paar keer herhaald zodat ze netjes stil bleef staan. Toen ze eenmaal stil bleef staan ben ik rustig met mijn andere been erover heen gegaan en ben ik rustig gaan zitten. Ze gaf hier werkelijk waar niks om. Omdat ze zo rustig was besloten we om te proberen om 1 stapje naar voren te zetten. Dit deed ze ook gewoon zomaar even, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Dan doen we nog maar een stapje en nog maar 1. Zo hebben we dus 2 rondjes door de bak gelopen meteen, hier en daar ook gestopt om haar te belonen. Ze vond het volgens mij helemaal leuk al die aandacht. Toen ben ik ook maar afgestapt want ze had het zo goed gedaan! Op het goede moment stoppen zeggen ze altijd en dit was het goede moment.

  • 14 Juli 2017 - 16:02

    Joop:

    Je goede daad voor deze week weer verricht zie ik.

    Het is wel goed dat je het even een beetje rustiger aan doet als je zo'n last van je schouder hebt. Dat lichaampje moet toch nog een paar jaartjes mee.

    Veel plezier verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 39140

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: