Meer tijd nodig voor breien - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Meer tijd nodig voor breien - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Meer tijd nodig voor breien

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

22 Juli 2017 | IJsland, Saurbær

Hoi hoi, daar ben ik weer! Het alweer even geleden dat ik iets geschreven heb. Ik ben volop bezig geweest met breien in de hoop dat ik me trui nog af ging krijgen maar dit gaat helaas niet lukken. Ik kan het brei werk mee nemen naar huis nemen om het hier af te maken. Nu moet ik alleen het patroon nog in het Engels zien te vinden…..
Afgelopen week hebben we ook een aantal kleine feestjes gehad. Olof had een 2 x een groep vrienden op bezoek. Vorige week vrijdag avond was een groepje vrienden op bezoek gekomen. Dit was ook de dag dat Andrea weer thuis is gekomen. We hebben een erg gezellig avond gehad. Siggi was ook nog op bezoek geweest en dit was wel erg gezellig. Hij was wel een beetje dronken maar dat maakte het ook wel grappig. Het was dan ook behoorlijk laat geworden en ’s ochtends moesten we er weer op tijd uit om te gaan melken…
De andere groep vrienden kwam hier voor een lekkere brunch. Natuurlijk hebben wij hier ook lekker mee van kunnen genieten. er stond echt van alles op tafel, van salade tot pancake tot lekker vers brood. Na een heerlijke brunch zijn Andrea en ik nog lekker gaan paardrijden.
De paardjes doen het deze week erg goed. Ik ben rustig aan de jonge paarden een beetje over aan het dragen aan Andrea en Olof. Dit gaat al best goed. alleen Vigrođi nog. Olof heeft van de week op Uppot gereden en dit ging wonderbaarlijk goed. Ik was een beetje bang voor het overdragen van haar omdat ze zo gevoelig is maar het ging echt heel goed dus dat is al fijn om te zien. Andrea en Nemi gaat ook erg goed en ze is erg blij met haar paardje. Ik heb dus goed werk afgeleverd zei ze 
Ursok heb ik ook overgedragen aan Andrea, omdat ik redelijk last had van mijn schouder was het niet fijn om met haar het gevecht aan te gaan. Het gaat gelukkig alweer wat beter maar er blijft nog een hoop werk over om te verbeteren. Puls heb ik inmiddels aan de eigenaar laten zien maar hij leek niet erg geïnteresseerd. Hopelijk als ik hem les ga geven in de komende week dat het beter is als Svana erbij is. Puls doet het namelijk erg goed. Ik heb hem eigenlijk alleen binnen gereden en afgelopen week heb ik hem voor het eerst buiten gereden. Dit was wel wat lastiger omdat hij hier weer sterker werd maar we hebben het redelijk op kunnen lossen zodat hij wel bleef luisteren. We hadden zelf stukjes zuivere tolt, erg fijn dus!
Forsetning doet het ook weer erg goed. We zijn vol op aan het trainen want er is vanavond weer een feest en daar hebben ze ook een klein wedstrijdje georganiseerd, het wordt of een biertolt of een toltproef. We zullen het wel zien en ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen.
Donderdag hebben we de kalfjes ook naar buiten gedaan. We hadden ze eerst even opgesloten in het stuk tussen de kippenstal en de koeienstal zodat ze even uit konden razen en wij er niet achter aan hoefde te rennen. Olof en ik zijn toen nog even gaan rijden. Toen we terug naar binnen gingen om te lunchen zagen we dat de deur naar de kippenstal open was. We zijn dus snel gaan kijken en de kalfjes waren dus bij de kippen naar binnen gegaan. Gelukkig zitten ze nog niet direct bij de kippen in het hok als ze daar naar binnen gaan. Ze hadden er wel een grote puinhoop van gemaakt daar binnen. Om de kalfjes naar buiten te krijgen was ook nog een hele klus maar het was ons uiteindelijk toch gelukt met zijn tweetjes. Na de lunch gingen we de kalfjes naar de wei brengen. Het was drijven en duwen om ze in de goede richting te krijgen. Toen was het nog even afwachten of de ze in de wei bleven staan. Het leek redelijk goed te gaan totdat ze op het hek af kwamen rennen en een kalfje er gewoon dwars doorheen renden. We moesten haar dus opnieuw vangen en weer terug de wei in sturen. Nu bleven ze wel netjes in de wei staan. Olof en ik hebben nog een paar paardjes gereden en daarna de spullen opgeruimd waarmee we de kalfjes tussen de 2 stallen hielden. Ik heb de scheiffer terug de koeienstal in gereden, dit was best grappig om te doen. Ook hebben we de 4 lammetjes die nog binnen waren naar buiten gebracht. Ze kregen eerst nieuwe nummers en nog een vitamine boost en toen hebben we ze naar buiten gedragen. Dit was best zwaar want ze zijn al behoorlijk groot geworden en stil in de arme liggen doen ze ook niet meer. Als zo groot lammetje rond begint te spartelen in je arme is dat best lastig kan ik je zeggen. Maar we hebben het met zijn drieën toch voor elkaar gekregen.
Gister avond hebben we een afscheidsetentje gehad voor mij. Pimpernel en de familie gaan binnenkort al op vakantie dus dan zie ik ze niet meer. Dit was de laatste gelegenheid voor een afscheidsetentje. Het was dus weer erg gezellig gister avond.
Nu moet ik weer snel verder want de paarden staan nog steeds buiten en die moeten echt naar binnen. Ze zijn al veel te dik! Het schilt dat ze gister avond laat buiten waren omdat we ze bijna vergeten waren. Om 11 uur half 12 hadden we ze pas naar buiten gelaten. Vanavond wordt het waarschijnlijk ook weer laat voordat ze naar buiten kunnen dus daarom mochten ze vanochtend nog even lekker buiten blijven.
Voor nu zijn jullie volgens mij weer redelijk up to date.

  • 22 Juli 2017 - 19:05

    Riek:

    Beste Ivanka

    Wat heb je weer een leuke tijd daar gehad nog even van genieten!
    Kan me wel voorstellen dat je het daar zo naar je zin hebt.
    Als je nog maar in Holland kunt wennen .
    Hier blijft het ook nog steeds druk.
    Dus je bent weer van harte welkom
    JanWillem moet in sept geopereerd aan z'n knie.
    Zal voor langere tijd uitvallen.
    Jurjen doet goed z'n best dat scheelt dan al weer .
    Hopelijk kun je het patroon nog bemachtigen zo dat die trui nog af gaat komen.

    Ivanka binnenkort zien we je wel weer.
    Groeten van ons allemaal.
    Gou tot ziens.
    Riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 39131

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: