Winderig - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Winderig - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Winderig

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

20 April 2015 | IJsland, Saurbær

Zo zo dat was me het dagje wel. Voor de eerste keer alleen reizen met het vliegtuig. Gelukkig had ik mijn gate snel gevonden en kon ik in alle rust papa en mama, die nog stonden te wachten om mij uit te zwaaien, een bericht sturen dat ik de goede gate had gevonden.
Toen begon het boarden. Ik zat heel fijn vooraan bij een raampje. Het enige nadeel was dat er heel weinig ruimte was voor de handbagage dus ik wist niet waar ik het moest laten. uiteindelijk heeft mijn handbagage business klass gevlogen. In het vliegtuig zat ik naast IJslandse mensen dit was erg gezellig.
Van uit het vliegtuig keken we neer op IJsland, wat een prachtig landschap!!
Na een succes volle landing gingen we richting de bagageband waar ik direct mijn koffer zag en dus heel snel daar weer weg was. Toen begon het volgende avontuur, de bus reis naar BSI. Er stonden een hoop bussen dus kies dan maar eens de goeie uit terwijl je ook nog eens omvergeblazen wordt door de wind. Want man wat waait het hier hard.
Na wat na vragen zat ik dan toch in de goeie bus. Aangekomen op BSI heb ik even moeten wachten en toen kwamen ze mij ophalen.
Tijdens de bus rit en de rit naar de boerderij heb ik mijn ogen uitgekeken.

Aangekomen op de boerderij kreeg ik een korte rondleiding door het huis. Daarna ben ik snel mijn koffer uitgaan pakken. Toen ik klaar was en naar de woonkamer kwam was iedereen in eens weg. HELP waar is iedereen dacht ik.
Toen ben ik zelf maar op onderzoek uitgegaan. Werkschoenen aan, dikke jas aan en naar buiten. De eerste stal die ik tegen kwam was de koeien stal. Hier was Gudmunder aan het werk. Ik mocht meteen aan de slag met de koeien plaat schoon maken zodat Gudmunder en Rut konden gaan melken. Het is nog de ouderwetse manier van melken. Uiers schoonmaken de eerste melk er uit en vervolgens de melk machiene er aan. Toen kwam Svana ook binnen lopen samen met haar dochter en de vriend er van. Zij waren de paarden en de schapen gaan voeren. Nadat ik goed mee had gekeken bij het melken ben ik ook even bij de schapen en paarden gaan kijken. Wat een leuke paardjes en schaapjes!!
Nu was het tijd om te gaan eten. Daarna was het gezellig met zijn alle in de woonkamer. De een zat een IJslandse trui te breien andere zaten tv te kijken en zo deed ieder wat voor zich.
Na nog wat contact met pap en mam vond ik het maar eens tijd om naar bed te gaan.

Vandaag is nog even een rustig dagje voor mij. Ik mag nog even uitrusten van de reis. Dus ik dacht, zo mooi momentje om even iets te schrijven.

Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Dan ga ik nu maar eens buiten kijken hoe het met de diertjes gaat.

Oooh over diertjes gesproken koeien, paarden en schapen zijn niet de enigste dieren die hier rond lopen. Er zijn ook nog 4 honden, ik heb 3 katten gezien en een kitten. Kippen hebben ze ook nog. Een grote gezellige beesten boel hier :)

Dan ga ik het nu echt afsluiten.
Houdoe en tot het volgende reisverslag.

  • 20 April 2015 - 13:40

    Laurence Latour:

    Hoi,

    Je hebt een super start gemaakt! Volgens mij heb je de klik al gemaakt en klinkt het nu al vertrouwd.
    Geweldig al die dieren jij hoeft je niet te vervelen.
    Geniet van je vrije uitrust dagje. Groetjes Laurence

  • 20 April 2015 - 14:44

    Fanny :

    Heey Meid wat leuk om te lezen.
    En fijn dat je goed bent geland.
    Heel veel plezier en geniet ervan daar in IJsland.
    Het is er prachtig !
    Kijk uit naar je volgende verslag.

    Liefs Fanny

  • 20 April 2015 - 20:46

    Irma:

    Hallo Ivanka
    Al een heel mooi verhaal om mee te beginnen. Keep up the good spirrit om regelmatig een verhaal te schrijven, zodat je straks net zo'n mooi reisverslag hebt als van Nepal en Canada.
    Het is voor het thuisfront natuurlijk ook heel leuk om te lezen. Zeker voor oma want die kijkt telkens met belangstelling uit naar een nieuw verslag.Nog heel veel plezier met al die beestenboel.
    Groetjes Pap en Mam en Thymara

  • 21 April 2015 - 11:18

    Juultje:

    Hai Ivanka,
    Wat goed om weer wat te horen!! En je hebt je er maar weer dapper doorheen geslagen, zeg! Benieuwd naar de familie(heb je beetje n klik?), het communiceren(handen en voetenwerk?) de werkzaamheden, de omgeving en natuurlijk het eten ; ) Hoop dat je nu beetje gesetteld bent en je kunt genieten van alle nieuwe indrukken!! Heel veel zonnige gr.Juultje p.s Mijn dochter vraagt, of je na afloop weer op school komt om te vertellen....

  • 21 April 2015 - 11:34

    Oma:

    Hai Ivanka. Leuk dat ik je zo ook kan volgen via mijn i pad, en de foto,s kan zien. ben benieuwd naar je volgende verslag. Als dit lukt en je niet te moe bent van de koeien melken. Gr oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 39205

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: