Weer een Feest - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Weer een Feest - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Weer een Feest

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

02 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Na lekker uitgeslapen te hebben en lekker rustig ontbeten ben ik mijn blog bij gaan werken. Iedereen was natuurlijk hartstikke benieuwd naar mijn feest avond. Dus ja daar moest ik dan maar zo snel mogelijk iets over schrijven als ik ergens even tijd had. Nadat ik mijn blog had bij gewerkt wilde ik de muur bij de koeien verder gaan schrobben zodat dat af zou zijn. Toen ik op het punt stond om naar buiten te gaan kwam Pipenel binnen en zei dat er een aantal schapen aan het bevallen waren. Ik ben toen maar meteen die kant op gegaan om te kijken of ik ergens mee kon helpen. Dat kon zeker. Er moesten schapen verhuisd worden. 1 hebben we er met de hand naar boven gebracht. Zij had 3 lammetjes dus met de lammetjes voorop en hopen dat de moeder volgt. Dit was deze keer niet het geval ze rende in een keer weg de verkeerde kant op. Ik met me lammetje er achter aan en hopen dat ze terug kwam. Gelukkig kwam ze mee terug en liep ze verder goed mee. Boven aan gekomen liepen er daar meer schapen los rond die verplaatst waren die ochtend. De stalletjes waren vol dus ja dan moet er ruimte gemaakt worden. De schapen met lam in de stalletjes er uit en de nieuwe er in. Ver volgens lopen er een hele boel schapen met lammen los rond wat ga je hier dan weer mee doen…. Je stopt ze allemaal in een paarden trailer en rijdt ze zo naar de rij hal waar ze naar toe verhuisd werden. Maar ja het zijn wel schapen, die doen niet zomaar even wat je zegt. Dus ik mee lammetjes in de trailer zetten 2 andere meiden (die gister ook mee naar het feest waren en zijn blijven slapen) joegen de schapen in de trailer. Maar ja ze kunnen een rondje lopen en er weer uit aan de andere kant. Maar daar stond ik om ze tegen te houden. Normaal gesproken zijn de volwassen geiten het lastigst maar ik moet zeggen dat die lammetjes ook aardig vervelend kunnen zijn, die probeerde iedere keer te ontsnappen. Eenmaal alle schapen en lammetjes in de trailer klep snel dicht en naar de rij hal. Ja en toen stond ik ook nog in de trailer want ja anders springen al die schapen er ook weer uit als ik er uitga. Nu weet ik ook eens hoe een paard zich zo ongeveer voelt in de trailer. Bij de rij hal aan gekomen klep open en de schapen gingen er al snel uit. De laatste hadden wat motivatie nodig dus even een rondje door de trailer gelopen en alles was er uit. Dan zul je denken dat dat alles was maar nee hoor. De 2 bokken moesten ook nog verplaatst worden. Maar eerst nog uit het verblijf getild worden. Man wat zijn die beesten zwaar en strek ook nog!!! Ik moest hem mee bij de horens pakken om over de omheining te tillen, samen met een ander meisje. Gudmuder en weer een ander meisje tilde de achterhand er overheen. Maar wat deed dat meisje nou wat ook een horen vast had, die liet ze gewoon los dus had ik in een keer die bok bij 1 horen en nee die blijft niet even braaf stil staan!
Nadat de bok in de trailer stond heb ik tegen Gudmuder gezegd dat ik vast een deel van de paarden buiten zou zetten en meteen even hun lunch zou geven. Toen kon ik dan eindelijk verder gaan met mijn eigen planning, de muur schrobben. Vandaag heb ik de muur eindelijk helemaal schoon! Klaar met dat klusje. Op drie kwart van de dag was dan ook de paddock gerepareerd. Er kunnen nu 2 groepjes paarden buiten staan. Dit scheelt veel werk anders had je op een dag 4 groepen die allemaal naar buiten. Nu kunnen de ruinen en de merries bij elkaar en moeten we alleen de jonge paarden nog wisselen.
Voordat het we weer gingen melken hebben we nog lekker een ritje kunnen maken. Wat hadden we geluk want toen we terug waren en ik al naar huis was gegaan om om te kleden voor het melken begon het in een keer enorm te hagelen. Wat raar! De hele dag stralend weer gehad geen wolkje aan de lucht en in eens is het helemaal mistig en heel veel hagel!
Naja tijd om weer te melken zoals gewoonlijk. Mest weg schuiven, starten opbinden, uiers schoonmaken en machine eraan hangen.
In de avond is er een feestje hier. Er komen een aantal mensen hier eten en gezellig drinken. We waren vanavond denk ik met 23 man aan het eten. Wat muziek erbij hartstikke gezellig op het feit na dat ze allemaal IJslands praten. Er waren gelukkig ook een paar Nederlanders de vrienden van Pipenel en haar man zijn er nu ook.

Nu is het weer tijd om te gaan slapen welterusten allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 39147

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: