over bevolkt! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu over bevolkt! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

over bevolkt!

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

13 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Rut zou vandaag ook weer melken dit omdat zij morgen met een vriendin op pad gaat. Ik kon dus nog een dagje lekker uitslapen. Of ja het is maar wat je uitslapen noemt. Om kwart over 9 stond Rut aan mijn deur, Ivanka need you, Gudmunder can’t go out with his eye infection so we need you. De bussen kwamen om half 10. Dus snel opgestaan aangekleed, ontbeten en snel naar buiten want er stonden al 4 bussen en er kwam nog een 5de aan :O. Erg druk dus op de boerderij. Svana stond voor bij de koeien en zorgde ook mee voor de koffie in het oude huis ( de koeien en het ouden huis grenzen aan elkaar) Rut stond bij de kittens en Floor het lammetje. Ik ging snel naar achteren bij de kippen en de paarden. Daar was het niet erg druk dus ik hield ook nog mee een oogje in het zeil bij de koeien. Toen het eenmaal rustig was bij de kippen, paarden en koeien ben ik naar voren gelopen om Rut te helpen met de kittens en Floor. Rut was met Floor bezig en ik zorgde voor de kittens. De kittens vinden het alleen niet meer zo leuk om door iedereen vast gehouden te worden. De grijzen gaat omhoog klimmen en kijken of ze er ergens af kan en de gele/beche gaat heel hard schreeuwen. Uiteindelijk hadden we het zo gedaan dat ik de grijze kitten vast hield en de kinderen haar mochten aaien maar niet meer vast houden. Floor konden ze wel allemaal vast houden, zij vindt het allemaal wel prima al die aandacht. Dit ging goed zo dus denk dat ik het morgen ook weer zo doe. Verder was het een prima groep vandaag wel erg veel mensen maar niet lastig. Dus hoop dat het morgen ook zo is of in ieder geval dat ze niet lastig zijn, iets minder mag wel. Rond een uur of 12 vertrokken de bussen dus dit was mooi op tijd. Alle spulletjes en achtergebleven rotzooi opgeruimd en de paarden buiten en dan was het ook tijd voor ons om te gaan lunchen. Na de lunch zijn Rut en ik de stallen schoon gaan maken en heb ik de lammetjes in het schapenhuis nog melk gegeven. Rut is eerst met Alta in de buitenbak gaan rijden en toen heb ik de stallen verder afgerond. Toen Rut terug was met Alta heb ik Álgodi gepakt en ben ik daarmee gaan trainen in de buitenbak. Hij deed het erg goed. Deze keer niet gelongeerd van te voren maar hij deed het toch goed. Wel veel energie dus ik denk dat ik er iets meer mee ga doen. Hij is wel een beetje stijf links om dus dat moeten we goed gaan oefenen. Ook zal ik nog een keer met 3 paarden gaan rijden voordat ik met hem alleen naar buiten ga. Hij heeft echt een enorme draf en heel mooi. Maar ik denk dat het lastig gaat worden om te tölten met hem omdat hij zo soepel draaft. Achja we zullen zien als we er mee starten. Alta en Álgodi allebei gereden toen was het tijd voor Sown en Griper. We zijn met hun naar de rivier gegaan om er langs te rijden dit was erg mooi! We hadden hiervoor de oudere paarden gepakt zij hebben een betere conditie want het is net iets verder als normaal. Het was echt een fun ritje heerlijk dus. Weinig wint en heerlijk zonnetje perfect dus! Toen we terug kwamen wilde we de paarden naar binnen doen en de hengsten naar buiten. Dit was alleen niet mogelijk want Gudmunder was mest aan het rijden over het veld. Er werd dus water in de mestput gepompt en er kwamen een heleboel gassen vrij daarbij dus zo minmogelijk paarden binnen dan. We hadden maar vast het voer in de bakken gedaan zodat als ze binnen kwamen ze meteen konden eten want ze hadden nu dus ook geen lunch gehad. Nadat we de paarden gevoerd hadden was het ook weer even pauzen voor ons tot dat het tijd was om te gaan melken. Ik heb vandaag weer de lammetjes en kalfjes melk gegeven en Rut ging melken. Ik kan de lammetjes in het schapenhuis nu al een stuk sneller vinden en ik weet sinds vandaag hun nummers dus het wordt steeds makkelijker. Maar voordat we dit gingen doen hebben we de paarden naar binnen gedaan het de hengsten naar buiten zodat ook zij vandaag nog even buiten konden staan en even konden genieten van het heerlijke weer. Alle diertjes die de fles moesten krijgen hadden de fles gekregen alle koeien waren gemolken. 1 koe was niet helemaal fit. Ze eet niet goed en drinkt niet goed zij kreeg wat extra’s toegevoegd met een infuus. In dit infuus zat onder andere calcium en suikers. Ze heeft net een kalf gekregen (gister ochtend) en maakt dus heel veel melk aan nu. Het kan dus zijn dat ze calcium tekort heeft. Naja alles klaar dan is het tijd om de hengsten weer naar binnen te doen. Dit keer deden we het met zijn 2een zodat het zeker goed zou gaan. Ik ging om het hoekje eng staan wezen zodat ze netjes naar hun stalletje gingen en dit deden ze nu ook gelukkig. Ook hebben we zoals gewoonlijk weer het water bij de schapen gecontroleerd en bij gevuld waar nodig.
Zo en dan is het ook tijd voor ons om te gaan eten. Na het eten ben ik weer even gaan breien. Het gaat nu een stuk sneller nu ik alleen maar recht hoef te breien en niet meer averecht. Vandaag 2 rondjes af weer en dan was het tijd om mijn blog te gaan schrijven want ik ben bang dat ik er morgen weinig tijd voor heb. Zo het is hier nu weer kwart over 10 dus tijd om lekker even een douch te nemen en te gaan slapen. Morgen een drukke dag voor de boeg denk ik. Er komt in ieder geval een groep om 9 uur dus erg vroeg en een groep om 11 uur.

Dus tijd om te gaan slapen voor mij!
Welterusten iedereen!

  • 13 Mei 2015 - 21:09

    Joop:

    Alweer een drukke dag achter de rug, zoals ik zie. Op een boerderij is natuurlijk altijd vanalles te doen. Maar goed dat je ook veel paard kunt gaan rijden. Natuurlijk ook wel inspannend als je ze moet trainen, vooral de jonge paarden. Maar ik zie dat er ook lekker ontspannen ritjes langs de rivier in zitten.
    Nou, sterkte morgen dan maar weer, als er weer zoveel kinderen op bezoek komen. Het lijkt haast of alle kinderen in IJsland jullie bezoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 39192

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: