Hurry up - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Hurry up - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Hurry up

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

14 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Vandaag was ik weer aan de beurt om te melken. We moesten deze keer erg opschieten want om 9 uur zou de eerste groep al komen. Samen met Gudmunder en Svana heb ik de moriningshift gedaan. Gudmunder en ik gingen melken en Svana deed de andere beesten, paarden voeren, schapen controleren, lammetjes de fles geven en de kippen controleren en voeren. Gudmunder en ik waren erg snel vandaag. Ik heb ook nog het kalfje de fles mogen geven. Ze begint nu echt goed te drinken. Om half 9 waren we klaar dus erg snel, in een uur alle koeien gemolken en machines gewassen. Omdat Gudmunder nu niet kan helpen met de kinderen begeleiden zei hij dat ik maar naar binnen moest gaan om te gaan ontbijten en me moest voorbereiden op de kinderen die kwamen. Gudmunder heeft waarschijnlijk een oog infectie dus zijn ogen zijn helemaal rood.
5 voor 9 kwamen de bussen aan. Het waren deze keer 2 bussen. De kinderen waren erg leuk. Ze luisterde goed en gingen lekker spelen en beestjes kijken. Ik stond bij de kittens en bij Floor. Rut was er vandaag niet zij was samen met een nichtje op pad dus ik stond er alleen voor. Omdat de kittens het voort wel een beetje gezien hebben die kinderen ging ik maar snel klaar staan met Floor zodat ze haar vast konden houden in plaats van de kittens. Wonder boven wonder werkte het best goed. De kinderen kwamen binnen gestormd en zagen mij met Floor staan ze vonden het geweldig! Er waren er ook wel een aantal die naar de kittens gingen en vroegen of ze die vast mochten houden. Ik kon toen mooi zeggen dat het mag als ik klaar ben bij Floor. Dan kom ik naar de kittens. Dit werkte goed of ze gingen bij Floor staan om die ook vast te houden of ze gingen verder spelen. Nadat alle kinderen Floor hadden vast gehouden liep ik naar de kittens en volgde een aantal kinderen mij. Maar gelukkig lang niet alle kinderen gelukkig. Het was nu meer over de ochtend verdeeld dat de kittens werden vast gehouden door de kinderen. Svana kwam naar mij toe gerend en ze zei; ‘ik ben helemaal vergeten om de paarden te halen, wil jij Edir gaan halen?’. Dus Svana ging bij de kittens staan en ik ging Edir en Sjá halen zodat ze samen boven in de paddock konden staan.
Om half 11 waren ze vertrokken. En om 11 uur kwam de volgende groep. Dit waren ook 2 bussen. Deze groep bestond uit een stuk jongere kinderen. Ook dit waren erg leuke/fijne kinderen op 1 na. Er was 1 meisje en die was zo brutaal! Zowel bij mij als bij Andrea. Ze hield Floor vast en een ander meisje vroeg of ze haar ook vast mocht houden. Ik wilde het lammetje over pakken om aan het andere meisje te geven maar toen zij ze; ‘nee dat doe ik’ pardon zei ik volgens mij moet jij naar mij luisteren en niet anders om. Dus ik geef het lammetje aan haar en jij geeft haar nu aan mij. Ze keek me met grote ogen aan en gaf Floor aan mij. Ze deed het zelfde bij Andrea maar dan bij de kittens.
Rond half 1 was ook deze groep vertrokken en keerde de rust weer terug op de boerderij. Of althans de rust het weer werkte daar niet echt aan mee. Want wat waait het vandaag weer hard. Zeker geen weer om te gaan rijden dus. Wat dacht ik nou, we kunnen niet gaan rijden maar een paard buiten longeren kan vast wel. Ik dus gevraagd aan Andrea en Svana en ze zeiden dat het kon. Ik had voorgesteld om Áhaetta te longeren omdat ze links wat stijf is ook dit vonden ze een goed idee. Als ik haar gelongeerd had mocht ik ook Skyri nog longeren als ik daar zin in had. Rut en haar nicht waren inmiddels op de boerderij en zij gingen de stallen schoon maken. Erg fijn want dan kon ik meteen aan de slag met Áhaetta. Na haar uit de paddock gehaald te hebben en lekker geborsteld liepen we naar de buiten bak. Ze had er niet echt veel zin in en er naar toe lopen was ook wel zwaar want we hadden wind tegen. Eenmaal in de paddock begonnen met longeren deed ze het erg goed. Lekker voorwaarts maar ook goed te remmen. Toppie dus! Het was wel lastig longeren het touw vasthouden de zweep en dan ook nog je muts omdat het zo hard waait dat hij bijna afwaait. Wel ik had Áhaeta geloneerd en had het toen ook wel gezien. Ik heb toen Skyri en Álgodi lekker geborsteld. Alhoewel Skyri nog wel wat meer respect mag krijgen. Dit hadden ze me ook verteld dus daar moest ik goed op letten dat hij me niet omver zou lopen. Dit heb ik dan dus ook niet laten gebeuren. Alleen nog even het stalletje van de hengsten schoongemaakt en toen was het tijd voor een kopje warme chocolademelk. Rond een uur of 5 zat ik binnen om lekker wat warms te drinken. Rond kwart voor 6 ben ik weer naar buiten gegaan om de lammetjes in het schapenhuis de fles te geven. En vervolgens ben ik Gudmunder gaan helpen met melken. Rut was ook weer terug van haar nicht bij de bushalte afzetten dus die hielp ook mee. We waren dus weer lekker op tijd klaar.
We hebben vandaag heerlijk lasagna gegeten wat was dat heerlijk! Met een lekker stokbroodje er bij en wat sla. Daarna lekker onder de douch gesprongen en toen was het tijd om mijn blog te gaan schrijven.

Ik probeer al de hele avond om internetverbinding te krijgen maar het wil maar niet lukken hopelijk kan ik morgen wel verbinding maken met het internet.

Foto’s volgen.

We hebben weer internet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 39150

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: