Binnen dagje - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Binnen dagje - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Binnen dagje

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

15 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Vandaag was echt een binnen dag. Het was echt heel slecht weer, regen. Veel wind en een donkere dag. Maar toch waren er vandaag ook best wat mensen op bezoek om de boerderij te bezoeken. Na een vervelende nacht met veel buikpijn ben ik rond half 11 naar buiten gegaan. Ik had ‘s nachts in een keer enorme buikkrampen dus slapen was erg lastig. Na 2 paracetamols heb ik wel weer wat kunnen slapen. Gelukkig is het gedurende de dag weg getrokken. Morgen zal het helemaal over zijn. Svana had er gister ook erg last van dus ik denk dat het een beetje heerst. Er waren vandaag weer 2 groepen. Alle 2 de groepen bestonden uit alleen personen auto’s. Het zijn dan dus kinderen met ouders en/of opa’s en oma’s. De 2 groepen kwamen direct na elkaar dus we hadden geen pauze tussen door. Toen ik ook buiten was stond ik weer bij de kittens en Floor. Vanaf gister avond waren we 1 kitten kwijt de lichte. Hij had zich verstopt tussen alle koffers. Wat een slimme kitten is het toch want hij heeft zijn ochtendje werken zo mooi kunnen ontzien. De andere kitten heeft vandaag dus over uren gemaakt en die was het halverwege de dag meer dan beu al die kinderen.
Er werden ook hotdogs gegrild iedereen mocht pakken dus ook Rut en ik waren gelukkig met een hotdog. De hotdog was heerlijk maar mijn buikje vond het helaas minder leuk snel kwamen de krampen weer terug.
Rond half 2 ben ik weer even naar binnen gegaan om even lekker wat warms te drinken en een kleine hap te nemen. Om 2 uur ging ik weer naar buiten om Rut af te lossen zodat zij ook even wat warms kon drinken. Rond een uur of 3 waren alle mensen weg en konden we weer naar binnen.
Toen was het tijd om de paarden naar buiten te doen en de stallen weer uit te mesten. Edir heeft de hele ochtend in de regen gestaan. Ik ben op een gegeven moment maar gaan vragen of hij niet even naar binnen mocht. Arm paardje! Toen de 2de groep er was hebben we Edir en Sjá gehaald zodat ze samen boven in de paddock konden staan.
Stallen schoon, eten in de voerbakken, paarden buiten en lammetjes gevoerd was het weer tijd om lekker warm binnen te zitten. We hebben vandaag verder niet echt veel gedaan maar de tijd toch vol kunnen maken. Nog even geskyped met het thuis front en toen was het alweer tijd voor het avond ritueel.
Rut begon weer met melken ik ging de paarden wisselen en dan ook helpen met melken. Voordat ik ging helpen met melken heb ik het kalfje nog de fles gegeven. Ze dronk nu een hele fles leeg en wilde eigenlijk nog meer. 1 fles is 3 liter! Daarna snel gaan helpen met melken. Alle koeien waren gemolken, Floor had de fles gekregen en dan was het tijd dat de hengsten weer naar binnen gingen en de lammetjes in het schapenhuis ook de fles kregen. Rut finishte het melken zodat ik de lammetjes vast de fles kon gaan geven. Het is nu namelijk wat meer zoeken want de schapen die nog binnen staan, staan nu weer met zijn alle dus het is even zoeken naar de juiste lammetjes. Ofja ik moet er 2 zoeken. De lammetjes aan de linkerkant komen al naar me toe lopen die weten dan al hoe laat het is, maar de lammetjes rechts die moet ik nog zoeken. Gelukkig weet ik de nummers van de lammetjes voort uit me hoofd en hoef ik niet meer te kijken welk lam bij welke moeder hoort.
Toen was het weer tijd voor dinner. We zijn nu een film aan het kijken en hebben ook al een lekker ijsje gegeten weer :) dus ik ga snel stoppen met me blog schrijven want ik mis zo de helft van de film.
Tot de volgende keer weer!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 39146

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: