lange, rustige dag 2 dagen in 1 blog - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu lange, rustige dag 2 dagen in 1 blog - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

lange, rustige dag 2 dagen in 1 blog

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

16 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Gister was het weer mijn beurt om te melken. We konden deze keer rustig aan doen want de 1ste groep kwam pas om 10 uur. Tijd genoeg dus. Om kwart voor 9 waren we klaar. Lekker op me gemak kunnen ontbijten en kunnen voor bereiden op de komende groep. Rut kwam rond half 10 naar boven om te ontbijten en ze vroeg aan mij of ik de eerste groep wilde draaien en dat zij dan de 2de groep zou draaien. Prima dacht ik. Het waren toch niet zulke grote groepen en het waren kinderen met ouders dus dat maakt het ook al makkelijker. Ze stelde ook voor dat ik dan daarna de paarden moest doen, maar dat gingen me even te ver. De eerste groep kwam om 10 uur en zou om half 12 al vertrekken. De 2de groep zou pas om half 2 komen dus dan kunnen we mooi samen de stallen doen en niet ik alleen. Ze had immers de hele ochtend al vrij.
De kinderen waren echt heel lief en de ouders werkte ook goed mee. Iedereen luisterde goed en sommige kindjes waren ook echt grappig. Er was een jongetje en die wilde een kitten vast houden maar de moeder zei doe maar niet want hij is heel sterk, waarop ik zei ik blijf er bij en zal hem helpen. Toen was het oke. Ik gaf hem de kitten opschoot en hij greep de kitten meteen naar de keel. Niet verkeerd bedoeld maar hij wist niet beter. Toen gooide hij de kitten bijna op de grond ik kon haar nog net op tijd opvangen. Hij zei de kitten moet op de grond ze moet slapen. Dus ik de kitten terug op schoot gezet en gezegd als hij rustig zou aaien ze in slaap zou vallen. Hij gaf de kitten aan mij en zei dat ik haar terug in het hok moest zetten want ze moest slapen. Hoe schattig en goed is dat! Voor de rest ging alles zijn gangetje wel.
Ik kwam dus om half 12 binnen even een kleine hap gepakt en toen zijn we dus samen de stallen gaan doen. Toen we klaar waren met de stallen was de volgende bus al gearriveerd dus Rut ging snel naar boven. Ik ging de lammetjes in het schapenhuis nog even rustig de fles geven. Wat zijn ze toch leuk! 2 komen er gewoon naar me toe lopen en proberen uit het verblijf te springen maar dat lukt ze nog niet. Toen ik klaar was met de lammetjes wilde ik weer naar binnen maar de deuren waren op slot omdat anders de mensen naar binnen komen om naar de wc te gaan. Dit is niet nodig want er is een mooie nieuwe wc gebouwd in het oude huis. Gudmuder had de sleutel maar die kon ik natuurlijk weer nergens vinden. Dan maar gewoon even helpen buiten.
Toen ik Gudmunder gevonden had zei hij dat hij binnen was geweest en dat de deuren nu gewoon open zijn. Dus ik kon eindelijk naar binnen. Met een lekker kopje warme chocolademelk ben ik weer verder gegaan aan mijn trui.
Het was gister weer echt slecht weer groot en deels van de dag heeft het zacht geregend maar het heeft weer de hele dag enorm hard gewaaid. Rijden zat er dus weer niet in. Ik heb eind van de middag binnen doorgebracht.
Rond 6 uur was het weer tijd om de lammetjes te gaan voeren en te gaan melken. Rut ging weer melken en ik de lammetjes voeren. Klaar met de lammetjes voeren in het schapenhuis, dan floor nog voeren en dan helpen met melken. Ze waren al bijna klaar met melken. De eerste machines hingen al klaar om schoongemaakt te worden. Ik ben dus maar de machines schoon gaan maken. Klaar met melken, nog even de kalfjes melk geven en de koeien hooi en dan is het ook voor ons tijd om te gaan eten.
Olaf had heerlijk pizza gemaakt.
Na het eten zijn Andrea en ik naar de paarden gegaan. Sign moest nieuwe ijzers want haar ijzers zaten los. Ik ging Andrea helpen met de ijzers er af halen en daarna zou Gudmunder komen om er nieuwe onder te zetten. We waren al even klaar voordat de rest kwam want uiteindelijk was iedereen bij de paarden. Een gezellige avond activiteit :P. Ik ging Álgodi maar borstel want hij was meer zwart dan wit. Ook heb ik Áhaetta nog geborsteld, een lekkere uitgebreide borstel beurt hebben ze gekregen. Toen ik de voor pluk van Áhaetta aan het kammen was zag ik iets raars bij haar oor zitten. Er kwam ook een beetje pus uit dus dat was niet helemaal goed. Ik heb Svana en Olaf er even naar laten kijken en Svana haalde er een splinter uit. Dus dat veroorzaakte de irritatie. Sign en Sjá hadden inmiddels schoenen Rut en ik hadden de lammetjes allemaal nog een keer melk gegeven en toen gingen we weer met zijn alle naar boven. Dat mocht onderhand ook wel want het was al 10 uur. Binnen nog even zitten breien met een kopje warme chocolademelk natuurlijk en toen was het ook weer tijd om naar bed te gaan.

Vanochtend heb ik weer lekker uit kunnen slapen, Rut moest melken. Om 11 uur zou er pas een groep komen dus ik had alle tijd. Toen ik wakker werd waren de kittens op mijn kamer aan het spelen. Echt zo leuk om naar te kijken. Rennen, klimmen, springen en elkaar besluipen zat er allemaal bij. Heerlijk om te zien als je net wakker bent. Om half 10 was ik boven voor ontbijt. Lekker op me gemak ontbijten zat er uiteindelijk niet in de groep was een uur te vroeg. Dus snel tanden poetsen en naar buiten. Toen ik een tijdje buiten stond kwam Olaf naar mij toe dat zij wel daar kon blijven en dat ik dan met Álgodi kon gaan trainen. Want vandaag is weer een prachtige dag. weinig wind een lekker zonnetje en zelfs onder het rijden had ik het behoorlijk warm. Álgodi deed het vandaag erg goed. Hij leert echt heel snel maar is ook wel een beetje eigenzinnig. Maar hij begint door te krijgen dat het bij mij niet werkt en dat hij moet doen wat ik zeg. Binnen kort zal ik samen met een paar andere paarden een rustig buitenritje gaan maken. Maar eerst denk ik nog een keer met 3 paarden dat hij aan het hand paard mee gaat.
Toen ik terug kwam op stal had Olaf de paarden al buiten staan en was ze bezig met de stallen schoonmaken. Ik heb Álgodi snel bij zijn vriendjes gezet en heb Olaf even geholpen met de stallen. Daarna was het tijd voor de lunche.
Svana,Olaf en Rut zijn nu de schapen weer aan het verzetten dus ik ga hun weer snel mee helpen.
Dus hop hop weer snel aan de slag.

Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 39181

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: