vervolg op lange, rustige dag 2 dagen in 1 blog - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu vervolg op lange, rustige dag 2 dagen in 1 blog - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

vervolg op lange, rustige dag 2 dagen in 1 blog

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

17 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Als lunch hadden we soort van rijstepap deze had Svana gemaakt.
Nadat ik mijn eerste deel van me blog vanmiddag online had gezet ben ik snel naar buiten gegaan om te helpen met de schapen. Ik kwam precies op het goede moment. Er moesten 2 schapen naar boven weer. Het waren de 2 schapen waarvan de lammetjes extra melk krijgen met de fles. Het is nu dus een stuk makkelijker want alle lammetjes die de fles moeten krijgen staan nu bij elkaar. Normaal pak je de lammetjes op en laat je de moederschaap volgen, dit liep niet helemaal zoals het moest. De schapen zijn natuurlijk gewend dat ze naar buiten mogen dus ze wilde richting de wei. Met 6 man hebben we de schapen en lammetjes boven gekregen. We hadden de lammetjes op de grond gezet zodat de moeders er bij bleven en zo probeerde we ze naar boven te drijven. Dit ging best goed tot 1 schaap bedacht terug te rennen. We probeerde haar tegen te houden maar dat lukte niet. De lammetjes waren nog wel bij ons dus die namen we verder mee en moeder schaap werd opnieuw richting ons gedreven en ze volgde haar lammetjes weer. Dit flikte ze een paar keer dus was erg irritant. Eenmaal in het stalletje was alles weer goed. Ze hadden wel veel stres maar de rust keerde snel weer terug. Toen alle schapen op de juiste plaats stonden zijn we een rustig ritje gaan maken. Andrea op Skyri, Olaf op Gangur, ik op Áhaetta en Rut op Edir. Het was een heel rustig ritje en dit maakte het juist moeilijk want Áhaetta had een dagje om te racen. Wat wilde ze graag lopen! Hierdoor was haar tölt niet altijd zuiver en dit was moeilijk te corrigeren. Toen we terug kwamen hebben we de paarden binnen gehaald en de hengsten naar buiten. We gingen toen nog een keer een rit maken maar deze keer met wat meer tempo. Ik ging op Sown dat is heerlijk want ze loopt bijna altijd zuiver en is goed in te houden maar ze kan ook erg snel tölten en draven. Andrea zat op Sign, Olaf op Alta en Rut op Griper en ze had Sjá als hand paard mee.
Na het rijden snel de hengsten stal schoongemaakt en de hengsten naar binnen. De paarden hebben we ook meteen gevoerd dus hoefde we dit na het melken niet meer te doen.
Rond kwart over 5 waren we weer binnen. Even een kleine hap, wat drinken en even ontspannen. Om 6 uur was het weer tijd om te gaan melken. Ik ben de lammetjes weer eerst melk gaan geven en heb meteen het water bij de schapen gecontroleerd. Daarna ben ik weer snel gaan helpen met melken.
En nu is het weer lekker een avondje ontspannen.
Morgen weer vroeg op om te gaan melken. Dus ik ga me verhaal afsluiten zodat ik nog even gezellig met de andere kan zitten.

Tot de volgende keer weer!!

  • 17 Mei 2015 - 15:22

    Tante Marlies:

    Hoi Meissie
    volgens mij heb je het zo druk daar met de kids, beesten en hectiek (breien niet te vergeten) dat de tijd er om vliegt.
    Nog even en dan kun je met pa en ma het eiland verkennen. Weer eens wat anders.
    Wij lezen steeds dat je naar "boven" gaat om te eten, slaap je beneden in een kelder dan???
    Groetjes tante marlies

  • 17 Mei 2015 - 22:29

    Juultje:

    Hai Ivanka,

    Je blijft wel lekker actief zeg! Wat goed en leuk om te lezen!

    Wist je eigenlijk van te voren, dat er zoveel bezoek van scholen e.d zou komen?
    En waarom komen ze juist daar, bij jullie? Is er iets aparts voor Ijslandse begrippen?
    Lijkt me wel leuk, maar ook erg intensief om en de kinderen en de beesten een beetje in toom te houden ; )

    En wat lief die kittens!Nu wil je natuurlijk heeeeeeeeeeeel graag zo'n lief kittentje mee naar huis nemen, na je stageperiode?
    Dat zal echt weer "afkicken"worden van al dat lieve beestenspul...

    Nu nog lekker een week of 6 (?) werken en genieten en over paar dagen lekker met je ouders op pad.
    Heel veel plezier, het beste, gr.Juultje

  • 18 Mei 2015 - 00:00

    Irma:

    Ha Ivanka
    Ik zag op de blog dat Yara met haar groepje nu op Kreta is gearriveerd en ook al wat heeft geschreven met foto,s. Misschien leuk om het te lezen. weer een totaal andere stage.
    wel goed Ivanka dat je steeds weer die verhalen op de blog zet. je hebt straks een heel boekwerk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 39205

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: