De boot gemist! Maar…….! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu De boot gemist! Maar…….! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

De boot gemist! Maar…….!

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

28 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Onze dag begon met een wandeling naar een museum waar ze walvissen en dolfijnen op waren grote hadden nagemaakt. Heel indrukwekkend om te zien, deze gigantische beesten! We zijn daar tot 12 uur gebleven want om half 1 zou iemand komen voor de gasfles te vervangen, zodat we weer zelf konden koken. Terug gekomen bleek de gasfles al gewisseld te zijn. We hebben toen geluncht en moesten om half 2 bij het walvis kantoor zijn om te zien of de zodiac zou uitvaren. Dit was jammer genoeg niet het geval. Het waaide te hard op zee. Ons ticket omgeboekt naar de grote boot van 5 uur.
Maar wat gaan we nu doen tot 5 uur….?
We dachten dat in de buurt een vikingdorp was, maar dat bleek niet veel te zijn. Dan maar naar Perla een grote glazenkoepel, met restaurant en uitzicht over Reykjavik. Daar kregen we een telefoontje dat de boot van 5 uur ook niet zou gaan door te harde wind. Toen de tickets maar weer omgeboekt naar donderdag ochtend om 9 uur met de zodiac weer :)!
We hadden op de planning voor donderdag een mooi route staan. Deze route hebben we dan vandaag maar gereden want ja we hadden verder toch niks meer te doen. De boot ging echter niet.
Een zeer verassende tocht met lava en hete waterbronnen.
Eerst zijn we naar de plaats gegaan waar je de Amerikaanse en Europeese aardplaten ziet liggen. Daarna zijn we over een hobbelig weggetje naar heet waterbronnen van Gunna geweest. Aan de zelfde weg alleen dan de weg gevolgd naar links in plaats van rechts was ook een schitterend uitzicht over de kust. Boven op de berg waar wij ook stonden was een erg leuk beeld van een bronzen vogel geplaatst. We vervolgde onze weg naar de Bleu Lagoon om daar een kijkje te nemen. Erg licht blauw water met witte afzetting op de lavablokken. Via een omweg rijden we terug naar Reykjavik.
Soms lijkt het wel of je op de maan of Mars zit als je hier rondt rijdt.
Tijdens onze route terug naar Reykjavik komen we weer langs een warmwater bron. De stoom zag je al weer van verre. Het was een prachtige plaats met veel stom en uit de grond pruttelende modderpoelen en heet water. Maar man… Wat stinkt het weer naar rotte eieren!!!!!
Verder op de weg passeerde we weer een schitterend meer. Nog even tanken want de auto had inmiddels ook dorst gekregen van deze rit.
Uit eindelijk waren we rond een uur of 9 weer terug in het appartement. Snel nog even een hapje eten/dinner en dan snel de tas inpakken voor de komende 2 dagen. We gaan namelijk naar Horgsland om vanuit hier naar de gletsjermeren te gaan.

P.S.
de foto's kun je nu vinden op;

• 28 Mei 2015 - 17:25

Tante Marlies:

Hoi Ivanka, Joop en irma
    wat lijkt het daar ontzetten mooi in de natuur met al die bronnen, watervallen en (wilde) dieren.
    Even ter info, ik kan via de aangegeven site niet alle foto's zien. Een stuk of vier wel, de rest gaatniet open.
    Geniet nog van je laatste vakantie dag en succes met de laatste loodjes met je stage, maar dat zal vast geen probleem zijn..

groetjes uit wisselvallig Best. (15-18 graden)