Naar het zuiden. - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Naar het zuiden. - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Naar het zuiden.

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

28 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Onze spullen gepakt, ontbeten en het visje gevoerd zijn we om 10 uur vertrokken naar ons avontuur in het zuiden van het eiland. De eerste stop was bij de Seljalandsfoss waterval. Maar liefst 4 watervallen op een rij. Man wat een natte bedoeling!! Je kunt achter de waterval door en dat moest dan natuurlijk ook gebeuren!! Gelukkig werd je bij de andere 2 niet zo nat. De 4de was er een met een verrassend effect. Om de waterval van boven te bekijken was het klimmen en klauteren op rotsen en een laddertje. Benden kon je door een minikloofje om te gaan kijken waar de waterval neer kletterde. Daar was het ook weer een muur van nevel trotsteren om een mooie foto van de waterval te maken. Na alles te hebben bekeken op naar de volgende; Skogarfoss.
Ook dit was weer een mooi en nat plaatje als je dicht bij de voet van de waterval wilde komen. Maar ook klimmen en klauteren over een groot aantal treden als je de bovenkant van de waterval wilde zien. We vervolgen onze weg naar Dyrholaey. Een plaats waar je niet zomaar gaat liggen zonnebaden. Het was namelijk een pik zwart strand. Er was ook geen zon en de stroming in de zee daar is erg sterk dus ook erg gevaarlijk! Het is ook een plaats waar je veel vogels kan spotten. Wij waren opzoek naar de puffins of terwijl de papegaaiduikers. Als je een hyper vogeltje in de lucht ziet vliegen is het waarschijnlijk een puffin. Na wat speuren hebben we toch een aantal puffins gespot :).
Hierna zijn we in Vik nog even naar de Ice wear winkel gegaan om een paar originelen IJslandse truien te bemachtigen. Uiteindelijk kwamen we rond 7 uur aan bij het Horgsland geusthouse. Onze slaap plaats voor 2 nachten.
Nu nog even kijken voor avondeten. Soms zijn de dorpjes maar erg kleine gehuchtjes en of er dan een restaurant is…??
Gelukkig hebben we een goede gide (Ivanka en het boek) die ons naar het dichtstbijzijnde dorpje bracht om een restaurantje te vinden. Ik vond het namelijk maar een kleine menu kaart bij het geusthouse.
Na een goede maaltijd zijn we snel richting kamertje gegaan waar we nog snel de blog hadden gemaakt. Maar we kwamen er helaas achter dat er geen wifi was. Dus ik kon de blog helaas niet online zetten.