Laatste vakantie dagje - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Laatste vakantie dagje - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Laatste vakantie dagje

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

29 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Gister was mijn laatste vakantie dagje.
We moesten vroeg opstaan want om 10 uur zouden we eigenlijk met de zodiac op whale watch tour gaan. Maar voor het geval dat die tour weer gecanceld zou worden waren we al rond kwart voor 9 in de pier. Om 9 uur ging namelijk de grote boot van Elding. In de pier aan gekomen zijn we meteen gaan vragen of de zodiac door ging. Maar nee hoor het waaide weer eens te hard. Gelukkig ging de boot van Elding wel, maar vanuit een andere haven. De boot vertrok vanaf Grindavik omdat we daar meer beschutting hadden van het land. De crew was erg blij dat ze een keer vanuit Grindavik mochten vertrekken. Dit is het gebied waar de orka’s ook leven. Die leven niet bij Reykjavik in de buurt. We moesten eerst een uur met de bus naar de juiste haven. Vanuit daar stapte we op de boot voor een 3 uurse tour. Het waaide erg hard op zee dus we kregen allemaal van die dikke overals aan. Het was ook maar goed ook dat we die pakken aan hadden want het water spatte omhoog! Na iets langer dan een uur rond gevaren te hebben spotte we de eerste orka. Het was uiteindelijk een groep van 5 orka’s. We konden ze erg goed zien. Want omdat het water redelijk wild was kwamen ze hoger uit het water om te ademen. We konden de witte zadels en het wit achter de ogen heel goed zien. Echt super gaaf!!!! We hebben ook een hele boel vogels gezien, waaronder ook weer een paar puffins.
Na de in totaal 5 uur durende tocht waren we om 2 a 3 uur weer terug in het appartement. Tijd voor de lunch dus. Na de lunch zijn we naar het dorpje Mosfellsbær gegaan om hier even een beetje rond te kijken. Dit was erg snel gedaan want het is maar erg klein. Toen we klaar waren met kijken zijn we weer terug naar Reykjavik gegaan. Hier zijn we richting Seltjarnarnes gegaan. Dit ligt aan de de kust ook. Hier is ook een klein schiereilandje. Deze was afgesloten vanwege het broedseizoen. Er waren hier een aantal kit surfers aan de gang ook. Dit was ook erg leuk om te zien. Maar wat was het koud daar want het waaide echt enorm hard. Ik kan me ook niet voor stellen dat dat water zo lekker warm is…. Als snel was het weer 6 uur dus tijd om terug naar het appartement te gaan om een hapje te eten.
Na het eten was het alweer tijd om me klaar te gaan maken om terug naar de boerderij te gaan. Tas weer ingepakt even opgefrist en rond half 10 waren we weer op de boerderij. Nog even een kopje koffie met zijn alle gedronken en bijgepraat over de vakantie en toen waren papa en mama weer richting appartement gegaan.
Dat was dan het laatste dagje van de vakantie.
Maar ik ben weer precies op tijd terug voor het feest. Er is vandaag een feestje. Ik weet niet precies hoe het allemaal in elkaar steekt maar ik zal het vanzelf wel zien.
De paardjes wachten op me dus ik ga weer snel aan de slag. De vakantie zit er immers weer op.
Binnen kort zal ik proberen nog wat foto’s van de vakantie er op te zetten.

Doeii

• 30 Mei 2015 - 16:49

Eelco Van Driel:

He Ivanka,

prachtige verhalen als ik het zo lees!

Al met al een heel avontuur.
    Geniet ervan.
    groeten aan je Pa en Ma!