laatste dag Rut hier - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu laatste dag Rut hier - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

laatste dag Rut hier

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

04 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Gister was het mijn laatste dagje om uit te slapen. Rut is in de avond al naar Keflavik gegaan want ze had een hele vroege vlucht.
Ik kon dus nog een ochtendje lekker uitslapen. Dit was alleen helaas niet wat gebeurde. Ik werd om 6 uur wakker en daarna om de zoveel minuten. Echt lekker uitslapen was het dus niet. Na nog verder te doezelen ben ik om 9 uur naar boven gegaan om te ontbijten. Ik heb toen mijn verslagje zitten schrijven en nog even naar mijn opdrachten voor school gekeken. Rut was ondertussen ook binnen gekomen van melken en had ook ontbeten.
De paarden waren laat gevoerd omdat Rut dit moest doen na het melken. Normaal doet Svana dat tijdens dat wij aan het melken zijn. Zij moest taarten bakken want ze hebben vandaag een begrafenis, dus ze moest de voorbereidingen treffen.
Ik keek ondertussen op de ipad of de paarden al klaar waren met eten. Er hangt namelijk een camera in de stallen zodat we ze in de gaten kunnen houden. Ik had gedacht ook even me zadel een beetje te poetsen want die zag er voort uit door alle modder…. Rut en ik waren toch maar naar de paarden gegaan om te kijken hoe ver ze waren met eten. Dit kon je niet super goed zien op de ipad. De veulens waren al klaar met eten dus die hebben we toen buiten gezet. Ik ben daarna mijn zadel gaan poetsen en Rut heeft de 2 stallen schoon gemaakt. Toen we klaar waren met de 2 stallen waren de andere paarden ook klaar met eten. We hebben toen de hengsten gewisseld met de oudere paarden.
Olaf zou vandaag ook komen omdat het Rut haar laatste dag was. Ook kwam de vrouw die interesse heeft in Alta weer voor een proef ritje. Na alle stallen samen met Rut schoon gemaakt te hebben gingen we eerst lunchen en kijken of Olaf er al was. En ja hoor ze was er al. We hebben gezellig met zijn alle geluncht. Onder de lunch hebben we ook even naar mijn opdrachten gekeken en heb ik wat meer informatie van gekregen voor de opdrachten. Na de lunch zouden we met zijn 3een een langer rit gaan maken. Ik ging op Skyri, Rut op Griper en Olaf op Gangur. Het was een heerlijke rit. Skyri is ook echt een super leuk paardje om te rijden. Hij wil echt graag voor je werken! Het zonnetje scheen ook lekker. Het was maar liefst 14°C en bijna geen wind!!! We waren precies op tijd terug voor de vrouw die Alta kwam testen. Rut en ik zijn ook nog een ritje samen gaan maken. Zij op Edit en ik op Áhaetta weer een keertje. Maar helaas stopte ze nu ook weer. Maar gelukkig was Rut er bij met Edir. Want als hij voorbij kwam liep ze weer mee. Ze kent alleen geen midden tempo, het is of stoppen of rennen, niks er tussen in.. Ze was wel weer netjes aan het tölten in plaats van telgang achtig iets. Olaf is ook nog even op Álgodi gegaan om met hem proberen te tölten binnen in de rijhal. Zijn eerste pasjes zijn gezet!!!!
Toen Rut en ik terug kwamen van onze rit met Edir en Áhaetta was het alweer 5 uur. We hebben de paarden gevoerd en zijn zelf ook naar binnen gegaan. Ik moest deze avond samen met Andrea melken want Gudmunder en Svana gingen naar de film. Dit had Gudmunder cadeau gekregen van Andrea en haar broer. Eigenlijk zouden die 2 dan ook melken, maar ja haar broer woont in Reykjavik dus die zou dan speciaal voor het melken hier heen moeten komen. Ik zei tegen Andrea dat wij het ook wel met zijn 2en konden doen. Het zal misschien wat meer tijd kosten maar dat komt goed hoor.
Uiteindelijk hebben Andrea en ik dus samen gemolken. Het was best goed gegaan.
Rut had ondertussen eten gekookt zodat we konden eten als Olaf en haar vriend ook weer terug waren van melken op de boerderij van de ouders van Olafs vriend.
Vandaag is iedereen dus naar de begrafenis. Rut ik ook al weer op weg naar Denemarken. Dus dan blijf ik alleen over.
Ik heb goede instructies gekregen wat ik moet doen. Het is niet veel maar ik moet nu bijvoorbeeld ook de koeien voeren in de middag. Dit doet Gudmuder altijd. Ze hebben mij dit dus even uitgelegd en opgeschreven hoeveel brok iedere koe moet krijgen. Voor de rest zijn het vooral de standaard dingen. De lammetjes moeten eten krijgen. De paarden naar buiten en eten tussen de middag etc etc..
Ik ga nu dan dus weer verder met het werk hier :)

  • 05 Juni 2015 - 00:13

    Joop:

    Baas op andermans bedrijf: soort van interim directeur. Goede promotie.

  • 05 Juni 2015 - 00:36

    Tante Marlies:

    Hoi Ivanka, je kan zo als boerin beginnen. Je maar vast opgeven van boer zoekt vrouw:)

  • 05 Juni 2015 - 13:26

    Ivanka Van Kuringen:

    doe maar boerin zoekt man dan :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 39174

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: