Hestaferðir - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Hestaferðir - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Hestaferðir

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

13 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Andrea bleef met mij thuis. Toen Svana en Gudmunder weg waren ben ik naar de stallen gegaan om vast te beginnen met schoonmaken. Andrea zou ook snel komen om mij te helpen. Snel was ze er zeker. Ik was in me 2de stalletje bezig om deze schoon te maken dus ze was best snel in de stallen.
Heel erg fijn dat ze mee wilde helpen. De paarden hadden er namelijk een bende van gemaakt. Na dat we de stallen schoon hadden gemaakt was het tijd om een paar paardjes te gaan rijden. Toen we bijna klaar waren met de stallen zagen we een vrachtwagen richting de koeienstal rijden. Wij wisten hier niks vanaf… Andrea was even die kant op gelopen om te informeren wat ze kwamen doen; ze kwamen de brokken voor de koeien aanvullen. Ik had ondertussen de 2 paardjes gepakt die we gingen rijden. Eerst ging ik op Alta en Andrea op Sign. Het was een prima ritje. Alta had soms een beetje moeite met luisteren maar over het algemeen deed ze het goed. In ieder geval al beter als gister. Daarna zijn we nog met Álgodi en Griper weg geweest. Andrea op Griper en ik op Álgodi. We zijn lekker buiten gaan rijden ook want het was best oke weer. Álgodi was heel vrolijk om eindelijk weer een keer buiten te rijden. Denk dat hij al 2 weken niet meer buiten heeft gereden. Dit vanwege het aanleren van de tölt. Dat gaat makkelijker als je hem binnen rijdt. Rond 5 uur waren we terug op stal. We hebben de paarden meteen gevoerd en de extra vitamine gegeven zodat ik niet meer terug hoefde om half 6. Ook wij hadden erg honger. We kwamen binnen en Andrea had zin in wafels. We hebben toen dus nog wafels staan bakken voordat we gingen melken. Gudmunder en Svana waren op tijd terug voor het melken dus ik heb gewoon met Gudmunder kunnen melken. Ik heb deze avond weer zitten breien want Andrea heeft een nigtshift, dus geen tijd om de Grimm te kijken.
Ik ga nu snel slapen want morgen wordt een drukke dag heb ik gehoord…


Welterusten!!

  • 13 Juni 2015 - 09:10

    Joop:

    Maar wat is nou hestaferdir?

  • 14 Juni 2015 - 13:44

    Ivanka Van Kuringen:

    Dat is dan dus nu de vraag aan jullie ;P

  • 14 Juni 2015 - 23:37

    Irma:

    Is de titel misschien paard

  • 18 Juni 2015 - 22:43

    Ivanka Van Kuringen:

    bijna, heeft er mee te maken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 39167

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: