Schapen en koeien drijven - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Schapen en koeien drijven - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Schapen en koeien drijven

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

16 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Ik heb gister dus lekker kunnen uitslapen. Hier heb ik deze keer ook heel goed gebruik van gemaakt en wat had ik het even nodig. Even bij slapen. Rond 11 uur kwam ik pas uit me bedje om te gaan ontbijten. Heerlijk!! Toen ik klaar was met het ontbijt vroeg Svana of ik een sun walk wilde maken. Ik zei huh sun walk…? Het was heerlijk weer en het zonnetje scheen. De schapen moesten weer opnieuw de berg in gedreven worden, want die waren weer terug in de velden. Ik ging dus samen met Gudmunder de schapen drijven. Het was nog een heel avontuur om bij de eerste schapen te komen die het verste weg waren. Er waren allemaal kleine riviertjes maar dan moest je vaak eerst stijl naar beneden en dan weer stijl omhoog, maar eerst moest je er nog ergens over heen springen. De eerste schapen bereikt en die richting de opslag van het hooi gedreven. Er was ook nog een schaap die in het riviertje stond. Deze ging uiteindelijk bij de paarden in de wei. Ze zullen ook eens een keer mee werken…. Eerst dan maar de schapen die aan mijn kant zijn naar het volgende veld drijven door de rivier weer. Gelukkig was het schaap die bij de paarden was wel en heel stuk mee gelopen ook. Ik hoefde niet zo ver terug dus. Weer door een riviertje naar de paarden wei om vervolgens die schaap weer door het andere riviertje ook naar het ander veld te drijven richting de hooi opslag. Er zijn zo verschillende veldjes met allemaal kleine riviertjes er tussen door. Op het laatste veld hadden we dan alle schapen samen eindelijk. Gudmunder was de poort bij de hooi opslag op gaan maken en de schapen die op de weg liepen heeft hij richting de hooi opslag gedreven. Ondertussen had ik dus alle schapen op het laatste veld. Gudmunder kwam mij toen ook helpen, samen hebben we de schapen de bergen in gedreven. We zijn terug naar huis gereden en daar zei Gudmunder dat het voor mij tijd was om te lunchen en hij ging nog even het hekwerk controleren waar de schapen nu eigenlijk terug de velden in komen. Ik heb binnen maar even wat zitten breien en ben toen naar de paarden gegaan om ze buiten te zetten. Ook heb ik meteen de stallen schoon gemaakt. Het was al weer rond 2 uur half 3 voordat ik klaar was met de stallen. Ik ben toen opnieuw naar binnen gegaan om te lunchen wat dit had ik nog niet gedaan. Na de lunch ben ik weer naar de paarden gegaan. Ik ging Póls longeren en zou wachten op Andrea (als ze wakker was na haar nacht dienst) om de andere 2 jonge paarden te longeren. Maar ze kwam maar niet. Ik ben ze toen maar vast in de paddock gaan poetsen zodat we ze alleen maar hoefde te pakken en meteen aan de slag konden. Maar ze was er nog niet. Wel dan ga ik Áhaetta maar even borstelen en Saw. Áhaetta kwam meteen naar me toe lopen en volgde me door heel de paddock echt zo schattig!!!!!! Toen ik klaar was met haar borstelen hebben we nog wat geknuffeld. Toen ben ik Saw gaan borstelen, dit vond Áhaetta niet zo leuk dus na Saw geborsteld te hebben om eventueel te gaan rijden, heb ik Áhaetta nog even geknuffeld. Rond een uur of 4 half 5 ging ik weer naar binnen want Andrea zal vast nog niet wakker zijn en ik moet over een uurtje al weer terug om de paarden te gaan voeren. Toen ik weer binnen was was Andrea inderdaad nog niet wakker. Ik heb nog een kopje warme chocolademelk gepakt en nog even met het thuisfront geskypt. Rond kwart over 5 ben ik weer richting de paarden gegaan om ze te voeren, binnen te zetten en de vitamine te geven. Daarna weer melken natuurlijk. En toen zat het dagje er alweer op.

Vandaag heb ik gewoon weer gemolken en het was een stuk makkelijker opstaan nu. Ook vandaag hebben we de schapen weer de berg in moeten drijven. Ze waren namelijk al weer terug. Nadat we de schapen de berg in had gedreven gingen we de koeien verplaatsen die al buiten stonden. Op het veld waar zij eerst stonden was bijna geen gras meer, zij staan nu op het veldje voor de paardenstallen.
Vandaag ga ik samen met Andrea richting Reykjavik en gaat ze me dingen laten zien nog in en om Reykjavik. Ook gaan we nog even wat extra wol halen voor mijn trui.
Ik moet nu op gaan schieten want we willen zo vertrekken.

  • 16 Juni 2015 - 21:51

    Tante Marlies:

    Hoi Ivanka. wij hebben in Spanje ook schapenhoeders gezien met schapen. Ook koeien met bellen om, net als in Zwtserland. Nu zijn we in de Pyreneen in het noorden van spanje. Morgen wordt het hier 27 graden.
    jij nog succes met de laatste loodjes en je trui. Marian gaat er maar niet meer van uit dat je voor haar nog een zelfgebreide trui mee brengt.
    Groetjes van ons en een knuf van onze kleine berggeit Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 39191

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: