Drukke maar ook wel rustige dag - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Drukke maar ook wel rustige dag - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Drukke maar ook wel rustige dag

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

18 Mei 2017 | IJsland, Saurbær

Gister morgen zijn we zoals gewoonlijk weer begonnen met melken. Het was verder een drukke maar ook wel weer een rustige dag. Olof was er namelijk ook nog waardoor we de paarden een beetje konden verdelen. Er zijn er uiteindelijk maar 2 over gebleven, Skyri en Egn. We zijn gestard met Olof haar paard. Zij ging hem longeren en ik was nog even in de zadelkamer bezig, mijn zadel een beetje op geknapt. Ook heb ik het stalletje van Olofs paard vast schoon gemaakt. Daarna ben ik bij haar gaan kijken hoe het ging met het longeren. Voordat ik binnen kwam was hij ook bij haar erg vervelend aan het doen waardoor ze hem had moeten laten gaan omdat ze hem niet meer hield. Het lag dus toch niet helemaal aan mij. Hij is echt uit aan het proberen. Toen ik binnen kwam en bij de deur bleef staan kreeg ze hem wel linksom gelongeerd, raar maar als het werkt…. We hebben het op deze manier goed af kunnen sluiten. Daarna hebben we hem ook vast kennis laten maken met het zadel. We hebben hem laten ruiken en daarna rustig los op zijn rug gelegd. Hij vond dit natuurlijk erg spannend maar bleef toch best netjes staan. Toen was het voor hem wel genoeg geweest voor vandaag. Olof moest hierna Gudmunder even gaan helpen, met wat weet ik niet maar goed ze moest weg. We hadden even overlegt welke paarden zij nog wilde rijen zodat ik die liet staan. Het kwam er op neer dat ik Figerode en Uppot in ieder geval kon rijden want die had ze de dag van te voren gereden. Ik was begonnen met Uppot. Eerst weer even gelongeerd en daarna er op. Het was weer even communiceren wat ik ook al weer bedoelde doordat er iemand anders op had gezeten die toch weer anders rijd. Het duurde niet lang voordat ze weer doorhad wat ik bedoelde, ze moest haar hoofd omlaag doen. toen ze dit in stap weer goed deed gingen we verder waar we gebleven waren. De nagefelijkheid in draf. Ze is er bijna, ze deed haar hoofd al een paar keer netjes omlaag en bleef daar dan ook eventjes in plaats van meteen weer omhoog komen. Nog een paar keer trainen en ze zal het begrijpen. Ook figerode deed het best goed. Hij was alleen een beetje lui, hij had dan ook al wel 2 dagen achter elkaar gewerkt en nu de 3de dag. Bij hem zal het nog iets langer duren voordat hij het ook in draf gaat begrijpen. Tussen door had ik hun stalletjes ook nog schoongemaakt zodat ze lekker in een schone stal stonden. Uppot bleef netjes op de gang wachten tot haar stal schoon was, maar Figerode bleef nog geen seconde stil staan. Ik had hem daarom maar even in een van de stallen van de veulens gezet. Ik had ondertussen al een berichtje van Olof gekregen dat ze binnen aan het lunchen waren. Ik ben na Figerode dan ook naar binnen gegaan om te lunchen. Na de lunch zijn Olof en ik samen buiten gaan rijden. Zij op Ursok en ik op Agodi. Wederom deden ze het beide weer erg goed. Daarna ging Olof Nemi rijden, deze had ze nog niet gereden namelijk. Omdat hij binnen gereden moet worden en Olof geen tijd meer had om nog een ritje buiten mee te doen heb ik Forsetning nog gepakt om een lekker buitenritje mee te maken. Wauw wat had ik een goede rit!!! Ik ben begonnen in de bak toen Olof aan het longeren was om te proberen haar in draf te krijgen. Toen dit gelukt was en ik een stuk gedraafd had in de bak ben ik naar buiten gegaan. Ik hoopte doordat ik binnen al gedraafd had dat het makkelijker was om haar buiten dan ook in draf te krijgen. En ja hoor, het ging een stuk makkelijker. Ik had nu gewoon stukjes en zelfs ook een paar stukken draf! Ook had ik een erg gaaf stuk snel tempo tolt, wat ging ze hard!! Op de terug weg naar huis was het iets moeilijker om een goed snel tempo tolt te rijden omdat ze iets te gehaast was. Dit terwijl we op het begin toen we omgedraaid waren toch een heel stuk rustig hebben moeten stappen omdat ik anders van me paard geblazen werd. Het waaide namelijk erg hard een stuk verderop. Toen we dat stuk eenmaal gepasseerd waren en de wind dus weer minder was gingen we weer aan het werk. Ook hier had ik stukken draf  Toen ik langs het huis reed stond Svana naar buiten te kijken, op dat moment probeer ik de draf in te zetten en daar ging ze hoor. Een heerlijke draf liet ze zien en wat was Svana trots! Toen ik terug kwam mocht ook zij nog even lekker naar buiten om lekker te rollen en nog even van het toch ook wel redelijk goede weer te genieten. Na de laatste stallen nog schoon gemaakt te hebben was het ook voor mij tijd om weer naar binnen te gaan en nog even uit te rusten voordat we weer gingen melken. Olof ging toen weer naar huis met Agnes (haar kindje) en wij gingen melken. Na het melken stond het eten al weer op tafel en konden we meteen weer aanschuiven. Net op het moment dat we opgeschept hadden ging de telefoon van Gudmunder. De buren belde op of Svana kon komen helpen bij de bevalling van een schaap. Dus Svana moest er al weer vandoor. Gudmunder en ik hadden verder gegeten want om het koud te laten worden is ook sonde. Ondertussen hadden we de boel ook alweer opgeruimd. Toen Svana terug kwam heeft ze rustig haar eten verder op kunnen eten. Daarna hebben we lekker met zijn alle op de bank gezeten en was het alweer snel tijd om naar bed te gaan.

  • 19 Mei 2017 - 00:12

    Irma:

    Hoi Ivanka
    Leuk dat je onder het kopje foto's nu ook een paar leuke foto's hebt gezet. Zeker die met de paardjes bij elkaar is erg mooi.

  • 19 Mei 2017 - 01:58

    Riek:

    Maasriek@hotmail.com

    Wat weer een lange dag hè
    Maar als je het leuk vind maakt het je niet uit.
    Leuke foto's en filmpjes.
    Geniet er nog van!
    Groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 39172

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: