Actieve dag - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Actieve dag - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Actieve dag

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

27 Mei 2017 | IJsland, Saurbær

We hebben weer hard gewerkt vandaag. Niet verrassend, vanmorgen ben ik weer begonnen met melken. Maar voordat ik met het melken mee kon helpen moest ik eerst naar de paarden om ze te voeren en te checken hoe het met het veulen ging. Gelukkig ging het met het veulen goed en had ze het beetje hooi van gister op. Ook nu begon ze vrolijk weer te eten. Na de paarden gevoerd te hebben zijn we dus gaan melken.
Ik ben vandaag ook druk met de paarden bezig geweest. Voor de lunch had ik er al met 4 gewerkt. Forsetning had ik los gelongeerd zodat ze haar energie een beetje kwijt kon. Egn, Uppot en Figerode heb ik gereden. Ze gaan alle 3 met grote stappen vooruit. Alleen Figerode was weer een beetje aan het schoppen op het begin. De vorige keer dat hij dit deed dachten we dat het aan de singel lag, dat er misschien haren tussen zaten. Ik ben dus afgestapt heb de singel gecontroleerd en daarna weer opgestapt en toen was er niks meer aan de hand. Probleem opgelost dus. Daarna even snel de stallen van de veulens schoon gemaakt en tijd voor de lunch alweer. Na de lunch zijn Olof en ik nog lekker buiten gaan rijden. Olof op Ursok en ik op Agodi. Bij Ursok zien we duidelijk verbetering in de conditie. Ze moet nog wel wat meer bespiering krijgen maar dat komt nog wel. Om 3 uur ging ik met Svana mee, die moest nog boodschappen doen en we zouden de man zien die Púls gekocht heeft. Púls is een paardje van hier waar ik 2 jaar terug mee begonnen ben om zadelmak te maken. Vorig jaar heb ik heb gereden toen ik hier een paar dagen was, echt super leuk! Nu hebben ze wat problemen met het gedrag van Púls en vragen ze mij om hulp. Ik ben dus erg benieuwd, kijken of ik ze kan helpen als ze hier komen met hem. We moesten ook nog hamburgers halen voor morgen. Er komt morgen een groep ruiters die de paarden hier laten overnachten en de volgende dag weer verder rijden. Ze blijven hier ook grillen, waarschijnlijk wordt het dus een klein feestje morgenavond.
Rond half 6 waren we pas weer terug en ik moest de stallen van de paarden nog schoon maken. Ik heb dus even snel nog iets gegeten en ben toen snel aan de slag gegaan. Ik zou deze keer ook de paarden voeren en binnen zetten. Daarna nog melken en dan weer lekker eten.
Nu zijn de 2 zussen van Svana op bezoek en ga ik nog even lekker verder breien onder het genot van een lekkere warm chocolademelk.

  • 27 Mei 2017 - 01:32

    Joop:

    een druk maar wel lekker dagje geweest zo te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 38986

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: