Een lekker rustig dagje - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Een lekker rustig dagje - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Een lekker rustig dagje

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

30 Mei 2017 | IJsland, Saurbær

Vandaag hadden we weer eens een rustig dagje. Ik ben vanmorgen weer begonnen met melken en de paarden voeren want Svana moest al vroeg naar het kantoor om schoon te maken. Na het ontbijt heb ik mijn wasje opgeruimd en ben ik naar de paarden gegaan. Nu de groepen kinderen er bijna op zitten hebben we wat meer tijd om meer paarden te voorzien van ijzers. Ik was al begonnen met de stallen van de veulens toen Gudmunder binnen kwam om een paard te gaan bekappen, alleen Svana was er nog niet en ze wilde dit graag samen doen omdat het nog jonge paarden zijn. Daarna kwam natuurlijk alleen Svana binnen en zei ik dat Gudmunder net weer weg was omdat zij er niet was, hahahaha. Gelukkig bleef Svana om mij te helpen met de stallen, ik was hier al bijna mee klaar maar toen kwam Gudmunder ook al snel binnen. Ze hebben samen Uppot ijzers gegeven en ik ben ondertussen met Forsetning buiten gaan rijden. Ik weet niet wat er met dat beest aan de hand is maar ze is nog steeds niet zoals ik haar op het begin had gereden. Erg vreemd dit. We hopen dat het er aan ligt dat misschien hengstig is dat ze zich daardoor zo raar gedraagt.
Na Forsetning heb ik dus voor de eerste keer buiten gereden met Uppot. Ze deed het erg goed. Ik heb haar eerst een stuk laten draven zodat ze haar eerste energie kwijt was en daarna ben ik weer bezig geweest met de nageefelijkheid. Dit ging natuurlijk wel iets moeilijker want ze moest wel rond kijken wat er allemaal om haar heen gebeurde, maar toch heeft ze het heel goed gedaan. We hadden zelfs alweer een paar stapjes tölt. Svana had ondertussen de paarden naar buiten gedaan en was begonnen met de stallen schoon te maken. Toen ik terug kwam was ze hier bijna mee klaar. Ik had Uppot afgezadeld en ook lekker buiten gezet. Daarna heb ik nog even snel geholpen met de stallen en zijn we samen gaan lunchen. Svana vond dat het tijd was voor een lazyday. Ik heb dus groot en deels van de middag zitten breien zodat ik de afgelopen dagen even in kon halen. Ik heb Salka ook nog een kambeurt gegeven want die was zo aan het verharen dat ze de woonkamer niet meer in mocht. Dit vond ik toch wel erg zielig. Nu dat ik toch tijd had ben ik haar dan maar even goed gaan kammen zodat ze weer naar binnen mocht. Ze was er erg blij mee, zowel Salka als Svana. Na de uitgebreide borstel beurt in de wind ben ik weer lekker op de bank gaan zitten om verder te breien. Om 6 ben ik weer samen met Gudmunder gaan melken en daarna hebben we weer lekker gegeten met zijn drietjes.
Nu ga ik weer verder met breien. Hopelijk krijg ik vandaag nog mijn eerste bolletje wol op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 39160

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: