Bijna vakantie - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Bijna vakantie - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

04 Juni 2017 | IJsland, Saurbær

Het heeft even geduurd maar daar ben ik dan weer. Ondertussen zijn mijn ouders ook hier aangekomen en zijn we al aan onze reis naar het noorden begonnen. Maar ik zal jullie nog even mee terug proberen te nemen naar 1 juni. De ochtend op 1 juni was weer een beetje anders gelopen dan normaal. Ik heb wel gewoon mee gemolken maar in plaats van dat ik weer aan de gang met de kinderen ben gegaan ben ik nog even mijn bed in gekropen. Ik had een enig sinds onrustige nacht gehad. Dit omdat Scoofer de poes erg ziek was. Ze had de nacht bij mij doorgebracht maar mij ook veel wakker gemaakt omdat ze bang was denk ik. We denken achteraf dat het een hersenbloeding is geweest. We zijn er daarna zo snel mogelijk mee naar de dierenarts gegaan, helaas heeft ze het niet mogen redden .
Maar goed ik had dus nog even geslapen in de ochtend en ben daarna zo snel mogelijk met de paarden begonnen. Ik weet eerlijk gezegd niet meer precies welke paarden ik gereden heb. Wat ik zeker weet is dat ik Forsetning, Egn en Nemi heb gereden. Forsetning wordt gelukkig beter nu ik haar in de paddock aan het rijden ben, hopelijk zet dit zo door en kunnen we snel ook weer lekker buiten rijden. Egn komt op het moment een beetje tot leven. De slome en luie Egn is er niet meer. Toen ik opstapte en wilde aanstappen begon ze raar te schudden met haar hoofd en probeerde iets van te bokken of springen ofzo. Ze stond erna zelf te kijken van, wat deed ik nou toch. Dat was ook precies wat ik dacht; wat doen jij nu…..? naja we zijn gewoon meteen verder gegaan en ze was erg voorwaarts. In plaats van haar vooruit te moeten krijgen moest ik haar nu juist meer inhouden. Er komt dus verandering nu nog de gulde midden weg vinden en dan gaat het helemaal goed komen. Ook Nemi had iets te veel energie maar heeft uiteindelijk ook super gewerkt. Vandaag had ik wel zelf alle stallen schoon gemaakt. Verder is de dag volgens mij normaal verlopen.
Papa en mama zouden in de avond ook komen. Die zijn namelijk rond 4 uur geland in Keflavik. Ze zouden gezellig bij ons mee eten. We hebben een gezellige avond met zijn alle gehad maar ja jullie raden het dus wel… er is dan geen tijd om een blog te schrijven.
2 juni was de verjaardag van Gudmunder. Dit was ook meteen de laatste dag dat er kinderen zouden komen. we hebben dus weer met zijn 2en gemolken en om half 10 kwam de laatste groep kinderen. Gelukkig was het een kleien groep met misschien zon 60 á 70 kinderen. We hadden nu dus ook nog tijd om even rustig te ontbijten en daarna ben ik dus mee naar buiten gegaan om te helpen bij de groep kinderen. Het was dan wel een klein groepje kinderen maar er zaten toch echt een paar etterbakjes bij! Maar gelukkig was dit de laatste groep, dus nog even vol houden. Toen de kinderen weg waren mochten de schapen en lammetjes die nog binnen stonden voor hen nu ook eindelijk naar buiten. We hebben de lammetjes gemerkt en de nummers gegeven en dan mochten ze lekker met mama naar buiten. Er is nog een klein groepje binnen gebleven, 4 á 5 schapen. 1 van deze schapen is ziek geweest en willen we nog even in de gaten kunnen houden en een andere moet nog haar lammetjes krijgen. Om ze niet alleen achter te laten hebben we besloten om geen schapen uit dat hok te halen voordat zij ook naar buiten kunnen. Samen met de honden hebben we de schapen naar de plaats van bestemming gedreven en daarna mochten ook de rammen naar buiten. Het inmiddels alweer middag geworden en dus tijd om te gaan lunchen. Ik had nog even snel een wasje in de machine gedaan zodat het droog zou zijn als ik mijn spullen in moest pakken voor mijn vakantie. Deze dus eerst even snel ophangen voordat we gingen lunchen. Toen we aan het lunchen waren kwamen ook mijn ouder binnen lopen. We hebben nog even zitten kletsen en om 2 uur wilde ik toch echt aan de gang gaan want ik had nog helemaal niets met de paarden gedaan. Voordat we naar de paarden gingen heb ik ze nog even voorgesteld aan de puppy’s en de kittens. Daarna zijn we naar de paarden gegaan en hebben we de veulens naar buiten gedaan. Ondertussen dat ik Figerode ging opzadelen en rijden waren papa en mama al aan de stallen begonnen, super lief! Figerode was daar in tegen wat minder lief. Hij zit in de uitprobeerfase. Papa en mama kwamen op het begin natuurlijk wel even kijken wat dat vonden ze toch wel leuk om mij daar bezig te zien. Figerode begon eerst even met een kleine rodeo maar gelukkig was het niet heel erg en kon ik makkelijk blijven zitten. Toen ik hem eenmaal vooruit had gekregen en dat hij gewoon aan het lopen was ging het eigenlijk weer heel goed. Na Figerode heb ik nog even snel met de stallen geholpen maar ze waren al bijna klaar met de stallen van de veulens. Toen ben ik Nemi gaan rijden. Nu was er iemand bij die even kon filmen zodat ik een filmpje naar Andrea kan sturen, Nemi is namelijk haar paard. Nemi deed het ook best goed, het blijf voor hem lastig om te draven maar als we er hard voor werken wordt het wel beter. Na 2 paarden in de bak gereden te hebben ben ik nog met 2 paarden buiten gaan rijden. De eerste was nog lekker om buiten te rijden, dit was Uppot. Ze deed het erg goed en kijkt steeds minder rond waardoor ik haar beter kan rijden. Het was nu nog lekker rijden buiten want het was nu droog. Na Uppot heb ik Forsetning nog gerede om haar aan papa en mama te laten zien. Het jammere was dat het toen begonnen was met regenen. We zijn dus goed nat geworden maar hebben toch wel lekker gereden. We hebben het dus goed afgesloten met alle paarden voordat ik op vakantie ga. Voordat ik Uppot was gaan rijden hadden we de veulens naar binnen gedaan zodat de grote ook naar buiten konden. Toen ik vertrokken was met Uppot hebben papa en mama de paarden naar buiten gedaan en de stallen schoon gemaakt. Toen ik terug kwam was alles dus al klaar. Ik heb dus 4 paarden kunnen rijden vanaf 2 uur en toch nog op tijd klaar zijn voor de pauze. Super fijn dus als je goede hulp krijgt.
Olof en haar vriend waren deze avond ook gekomen en natuurlijk was Agnes er ook bij, ook Hjalti was er. Dit omdat we dus een avondmaal hadden met zijn alle voor de verjaardag van Gudmunder. Dus ook deze avond had ik geen tijd om een blog te schrijven.
Nu zijn jullie weer bijna up to date.
De komende tijd zal er waarschijnlijk afgewisseld worden met wie de verhalen schrijft over onze avonturen in het noorden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 39130

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: