Watervallen - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Watervallen - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Watervallen

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

05 Juni 2017 | IJsland, Saurbær

We lopen een beetje achter dus proberen we even en in haalslag te maken weer.
Op maandag 5 juni hebben we Akureyri weer verlaten en zijn we op weg gegaan naar Husavik. Bij het verlaten van Akureyri naar weg 1 zien we dat de start en landingsbaan van het vliegveld aan het water eindigt. We vervolgen onze weg naar het eerste punt; de Gódafoss. Dit is een zeer indrukwekkende waterval maar nog lang niet zo indrukwekkend als zijn buurman. Je kunt de Gódafoss vanuit alle hoeken bekijken. Aan de ene kant kun je met een trappetje naar beneden gaan waardoor je vlak bij de waterval kan komen. Hier maken wij natuurlijk even gebruik van! Nu staan we dicht bij dat gordijn van water wat met grof geweld naar beneden komt. Na wat wandelen en klauteren is het even tijd voor koffie en iets lekkers. Bij dit koffie huis vragen we even hoe we het beste bij de volgende waterval kunnen komen, de buurman Aldeyarfoss. Dit is over wegnummer 842, een lange gravelweg. We zetten onze tocht voort naar deze waterval. Het is een lange gravelweg langs de rivier. Aan het eind gaat deze weg over in een F weg. Dit betekent dat alleen 4x4 auto’s deze weg mogen betreden. Gelukkig beschikken wij deze keer over een 4x4 auto. Als we bij deze waterval aankomen blijkt deze nog spectaculairder en indrukwekkender dan de Gódafoss. Op het moment dat wij er zijn is er bijna niemand. Na veel klimmen en klauteren hebben we de waterval van bijna alle kanten kunnen bekijken. Zelfs vlakbij bovenaan waar het water over de rand naar benden stoort. Wat was deze waterval prachtig!! Via de andere zijden van de rivier weg nummer 844 zijn we weer terug gereden. Deze gravelweg was nog erger dan die anderen. Nu rest ons nog de weg naar Husavik waar ons volgende guesthouse Hofdi ligt. We arriveren rond 6 uur in de avond. Het blijkt een erg knus huisje te zijn met zelfs nog een radio uit grootmoederstijd. Als de spullen weer op de kamer staan gaan we opzoek naar een restaurant in de haven. Het restaurant was ingericht met allerlei ouden scheepsspullen. Op de terug weg naar het guesthouse, nog even langs het kantoortje van Nord sailing voor de laatste info voor morgen. We gingen namelijk op whale watch tour.
Na een lange dag was het weer tijd om lekker onder de wol te kruipen.

• 08 Juni 2017 - 02:12

Riek:

Dat is een mooie ervaring zo'n watervallen van heel dicht bij zien en horen.
    Geniet nog van die mooie dagen zo samen.
    Hier hebben we weer de pech dat Jan Willem weer door zn knie is gegaan.
    Hij baalt er verschrikkelijk van.
    En missen onze chaffeur .
    Hopelijk komt het allemaal ook weer goed.
    Doe Je ouders de groeten.
    En nog een fijne voortzeting gewenst!
    Groeten team de Bergakkers.

• 08 Juni 2017 - 02:18

Marieke:

Hey Ivanka! Wat een heerlijke (werk)vakantie! Nog heel veel plezier, geniet ervan!