lange rit - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu lange rit - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

lange rit

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

09 Juni 2017 | IJsland, Saurbær

Vrijdag vertrekken wij vanuit Myvatn naar Hvammstangi een lange rit van 304 km. Eerst zoeken we nog naar Storgja, maar vragen het even na bij de toeristeninfo omdat we het niet kunnen vinden. Het is een kloofje met warm water en er waren 2 mensen aan het zwemmen, maar het is moeilijk in en uit klauteren, dus besluiten we verder te gaan. Nog even een Husky farm zoeken, want die hondenneus kriebelt toch wel. Deze was helaas gesloten. Onderweg stoppen we nog bij een kloof en een kerkje met rondom een zee van gele bloemen. In Blonduos nog shoppen voor het avondeten en dan naar ons nieuwe onderkomen voor deze nacht Een leuk houten huisje bij een wedstrijdbaan voor IJslandse paarden. Na het koken en eten nog een route gereden, het blijft immers toch licht. Langs de kust hebben we gezien dat een aantal zeehonden leuk met elkaar aan het waren spelen. En ze waren nieuwsgierig wat voor toeschouwers ze hadden. We waren pas laat terug van de route dus daarna meteen op 1 oor.