Wedstrijd - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Wedstrijd - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Wedstrijd

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

10 Juni 2017 | IJsland, Saurbær

Als we op staan in ons huisje blijkt dat er een wedstrijd bezig is op de ringbaan. Dus als we alles weer hebben ingepakt moeten we toch even kijken hoe de IJslandse paardjes het doen. Zittend in het zonnetje even genieten van de wedstrijd. Daarna nog naar de haven van het stadje en het zeehondenmuseum. Daar zien we dat in de buurt nog een leuke waterval zit. We kunnen het niet laten om deze toch nog even mee te pikken, de Kologljzufur. Al was hij niet zo groot het was zeker de moeite waard van het bezoek. Op sommige plaatsen zelfs een regenboog in de waterval. Hierna werd het toch echt tijd om richting ons laatste appartement in Grundarfordur te gaan. Onderweg in het zonnetje bij een picknickbank de lunch gedaan. Via het Laxadal en Stykkisholmur en mooie lavavelden en besneeuwde bergen komen we aan bij ons appartement. Het is een mooi en groot appartement met een geweldig uitzicht op het water en de bergen. Met zo’n uitzicht in de keuken is het nog leuk koken. Na het eten maken pap en mam nog een wandelingetje in het dorp terwijl ik nog even een paar pennetjes doe aan mijn IJslandse trui. Bij terug komst nog even skype met het thuisfront en de route voor de laatste dag bekijken voordat we terug gaan naar de boerderij morgen.