Anders dan gepland - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Anders dan gepland - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Anders dan gepland

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

16 Juni 2017 | IJsland, Saurbær

Vanmorgen zijn we weer begonnen met melken maar sommige koeien waren echt met het verkeerde been eerst op gestaan. Wat waren er een aantal chagrijnig. Ze waren best wel aan het schoppen, de koeien die normaal wel oke zijn. Het is gelukt om ze allemaal te melken en daar gaat het dan ook om. Nu mochten ze weer lekker naar buiten, en ja hoor daar gingen ze weer allemaal een andere kant op en wij moesten er dus achter aan rennen om ze weer terug te sturen in de goede richting. Gelukkig werkte de paarden wel mee en gingen zij netjes naar binnen. Weer even de koeien stal schoonmaken en dan is het weer tijd voor het ontbijt.
Vandaag staan de andere 4 paarden weer op de planning; Forsetning, Figerode, Uppot en Ursok.
Ik ben begonnen met Forsetning, weer het zelfde als de vorige keer. Eerst even een stukje gestapt, vervolgens in de paddock ook nog even gestapt en figuren gereden en toen aan het tölten begonnen. Ze deed het echt super goed in de paddock, versnellen en weer vertragen op mijn commando en sturen alles deed ze. We zijn dus nadat we in de paddock gereden hebben nog een klein stukje over het ruiterpad gegaan want daar moet ze toch ook weer gaan luisteren. Gelukkig deed ze ook dit weer erg braaf en zijn we in een rustig töltje verder gegaan en ook de terug weg hebben we in een rustig töltje kunnen rijden. Ik was erg trots op haar, eindelijk is ze weer een beetje terug aan het komen hoe ik haar de eerste paar keer gereden had.
Nu was het de beurt aan Figerode. Met hem moest ik ook de tölt gaan oefenen buiten en opletten dat hij niet weer van het randje zou afstappen. Hij blijft toch denken dat hij het allemaal beter weet waar hij het beste kan lopen. De tölt ging best redelijk, het begin is er.
Vandaag heb ik een iets vroegere lunch, half 1. Na de lunch staan er nog 2 paardjes te wachten, Uppot en Ursok. Echter is de dag een beetje anders gelopen dan gepland. De merries en 1 veulendie voor het huis in de wei staan moesten nog naar de wei er naast verplaatst worden. De merries deden dit wel maar het veulentje vond het maar spannend. Svana had dit de dag ervoor namelijk al geprobeerd maar het veulen volgt de moeder niet heel goed meer. Ze ging het vandaag dus opnieuw proberen. In plaats van Ursok en Uppot rijden na de pauze ben ik gaan oefenen met Agodi met een zelf gemaakt vlag. Hij had zo iets namelijk nog nooit mee gemaakt. Maar zo cool als hij is keek hij hier ook niet echt van op. Hij moest heel even kijken wat het was en dan was het ook goed en liep hij zo achter de ‘vlag ‘ aan. Daarna moest het hoofdstel en het zadel natuurlijk ook nog mooi gepoetst worden. Svana was na mij te helpen met Agodi gaan proberen om de merries weer naar de andere wei te krijgen. Ondertussen dat ik het zadel en het hoofdstel aan het poetsen was hield ik in de gaten of het deze keer wel ging lukken. Nu scheelde het dat Gudmunder daar ook was dus hij kon een handje helpen. Na het zadel en het hoofdstel gepoetst te hebben, wat nog een hele klus was, het zadel was namelijk erg vies van al het buiten rijden door de modder, heb ik de stallen vast een beetje schoon gemaakt en ben ik naar binnen gegaan om nog even een kopje koffie te pakken voordat we weer gingen melken. De dag zat er nu weer bijna op. Na het eten ben ik redelijk op tijd naar bed gegaan weer want er stond een druk weekend voor de boeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 39186

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: