Daar ben ik weer - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

01 Juli 2017 | IJsland, Saurbær

Hoi hoi, daar ben ik weer, terug van weg geweest!
Ik zal een paar hoogte puntjes van afgelopen week vertellen.
We hebben afgelopen week weer een heerlijke rit gehad samen met mensen hier uit de straat. Zij hebben een zomerhuisje aan het begin van de straat en hebben daar nu ook hun paarden staan. Ze zijn dus te paard bij ons op bezoek gekomen en vervolgens zouden wij met hun mee terug rijden om ze ‘naar huis te brengen’. De man had misschien wel interesse in Forsetining dus nam ik haar natuurlijk mee. We wisten dat deze mensen zouden komen vandaag en Svana had al in gedachte dat hij en Forsetning wel een leuke combinatie konden vormen. Ik had haar daarom in de ochtend als eerst gereden zodat ze misschien iets rustiger zou zijn als ik haar moest showen. Nou ik kan jullie vertellen, ik en de andere ook hebben een geweldige rit gehad!! Ik kreeg nog grote complimenten van Svana over Forsetning. Forsetning deed het namelijk voorbeeldig!!! We hadden een langzaam tempo tölt in een groep! We konden goed versnellen zonder richting galop te gaan en ook weer vertragen dan. Kortom ze deed het super!!! Toen ik nog een stuk snel tempo deed met haar naast Svana en Agodi was Svana helemaal verbijsterd, ze zei; ‘ ik heb haar in lange tijd niet zo goed zien lopen als nu, zelf bij de trainer liep ze niet zo goed’, dit deed mij wel even wat, dit was echt een enorm compliment!!
Ik was natuurlijk met mijn concentratie bij Forsetning maar Svana had wel gezien dat de man en zijn vrouw ook, de hele tijd naar mij en Forsetning aan het kijken waren. Het was gewoon helemaal compleet, het weer was perfect, Forsetning deed het super en we hadden het erg gezellig met zijn alle. Een geweldige avond dus!
Afgelopen week waren er ook wedstijden in Borgarnes, het was een grote wedstrijd omdat een heel groot deel van IJsland hier aan deel kon nemen doormiddel van selectie wedstrijden te rijden en geselecteerd te worden voor deze wedstrijd. Ik ben alleen bij de finales gaan kijken, wat een paarden zeg, prachtige gangen!! Een vriend van Svana en Gudmunder reed ook mee in de finales. Hij heeft de B finale gewonnen, dit is de 4 gangen finale.
Die dag ben ik ook nog bij een waterval gaan kijken. Het was een waterval die nog geen naam heeft. Deze waterval is bij het uitkijkpunt over het Sellvallavatn. Je parkeert bij het uitkijkpunt en loopt vervolgens een stukje omlaag dan zie je aan de linkse kant een hele mooie waterval. Je kunt ook achter deze waterval door lopen. Echt super mooi!! Ik ben ook nog even bij het meer gaan kijken. Dit meer en de waterval liggen aan wegnummer 56. Als je ooit naar IJsland gaat en daar in de buurt komt moet je er zeker even gaan kijken.
Dit was even een korte samenvatting van mijn hoogte punten van afgelopen week.
Ik probeer vanavond weer verder te schrijven over de afgelopen dagen. Ik zal ook proberen om de foto van Agnes onze hulp bij het melken te uploaden en een foto van de waterval.
Ik ga nu snel buiten helpen om de koeien naar buiten te doen en dan weer lekker aan de gang met de paardjes.
Tot vanavond dan maar weer!

  • 05 Juli 2017 - 15:39

    Riek:

    Ivanka
    Leuk dat je het zo goed doet!
    Maar daar twijfelde we ook niet aan.
    Paarden en jij zijn een eenheid.
    En wie denk je die jou die kracht geeft?
    Ook mooi dat deze mensen waarderen dat er resultaten bereikt zijn.
    Ik ben benieuwd naar de foto's
    Hier is het minder.
    Erg druk!
    JanWillem zal geopereerd moeten aan z'n knie,ik zelf zit met een zweepslag in m'n rechter kuit.
    Dus even inproficeren? Hopelijk zijn we weer op geknapt als jij terug komt.
    Maar het is knap lastig.
    Dat we jou missen begrijp je wel en de kalender is al tig maal bekeken wanneer je weer terug bent.
    Och ja we zien je wel weer in augustus
    .Ivanka maak het nu nog even gezellig.
    En wij doen ons best.
    Groeten van ons.
    Riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 39183

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: