Gezellig samen gereden - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Gezellig samen gereden - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Gezellig samen gereden

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

03 Juli 2017 | IJsland, Saurbær

Ik ben nog vergeten te vertellen dat we vorige week een nieuwe paardje naar binnen hebben gehaald, de drie jarige Jónbjork. Zij is een half zus van Eign, Uppot en Forsetning. Ik heb haar samen met Pimpernel van de wei gehaald doormiddel van Sin als leiderspaard te gebruiken. Ik moet zeggen dat het redelijk soepel ging. Het grootste probleem was natuurlijk om Jónbjork van de groep te scheiden. Eerst probeerde we alle paarden naar de poort te krijgen. Dit was wel een gedoetje. Ze moesten namelijk een slootje oversteken en dit vonden ze niet zo leuk. We zijn dus bijna helemaal naar het einde van de wei moeten gaan om ze daar over de sloot te laten gaan, hier durfden ze het wel. Toen moesten we vervolgens dus ook weer helemaal terug lopen langs de sloot. Had ik even geluk dat ik Sin bij me had. Ik had haar namelijk richting de wei gereden zonder zadel. Ik was afgestapt om mee te proberen de paarden over de sloot te krijgen. Maar toen we dus helemaal om moesten lopen ben ik mooi terug op Sin gesprongen. Zo bleven mijn voeten in ieder geval redelijk droog.
Toen we alle paarden bij de uitgang hadden moesten we proberen een halster om te doen bij Jónbjork. Dit was nog niet zo makkelijk. Gudmunder was inmiddels ook komen helpen en hij had Sin even overgenomen omdat het al helemaal niet ging om en Sin vast te houden en een halster bij een jong paard om doen….. We kregen het halster echt niet om bij haar omdat ze iedere keer weg liep. We hebben haar toen naar de uitgang proberen te drijven waar Gudmunder stond met Sin. We gingen proberen om Jónbjork en Sin naar buiten te krijgen en de rest in de wei te houden. Door een goede samen werking was dit helemaal goed gekomen. Jónbjork ging echter even aan het rennen maar stopte gelukkig al snel om even wat gras te eten. Ik ben snel weer op Sin gesprongen om haar voorbij te gaan in de hoop dat ze zou volgen. Ze vond het alleen erg leuk om voorbij te rennen weer wat te eten zodat ik weer voorbij kon en dan weer opnieuw. Sin werd hier alleen wel erg lastig van en ik had mijn handen er vol aan. Maar het is uiteindelijk allemaal goed gekomen en ze stond binnen in een stalletje.
Dan zullen we het nu eens over 3 juli gaan hebben. Vandaag is er niet heel veel bijzonders gebeurt. Olof is ook hier en we hebben samen fijn kunnen paardrijden. Svana kon babbysitten en Olof hoefde niet veel meer te werken dus konden we gezellig samen gaan rijden. alle paarden de ijzers hebben hebben we gereden. Ik was al begonnen met rijden en ben als eerst met Forsetning gaan rijden. Toen ik haar aan het poetsen was zag ik dat ze een wondje achter op haar kogel had. Ze heeft een dik been en het voelde warm aan. In plaats van flink trainen hebben we een stukje gestapt en Gudmunder nog even geholpen met de koeien naar de wei brengen. Ik heb haar been toen ook maar even gekoeld in de hoop dat het niet heel veel erger gaat worden. Toen ik terug kwam had Olof net haar paard opgezadeld. Toen ik met papa en mama op vakantie was geweest had ze er voor de eerste keer opgezeten. Nu vroeg ze aan mij of ik er op wilde gaan zitten en dat zij mee ging lopen zodat hij gewend raakt aan iemand op zijn rug. Het paard vertrouwd Olof meer daarom ging zij er mee wandelen. Hij deed het erg goed. Je kon wel goed voelen dat dit pas de tweede keer was dat er iemand opzat. Hij was nog erg uit balans als hij weer aan moest stappen maar dat komt wel goed.
Daarna zijn we samen gaan rijden. We zijn begonnen met Nemi en Figerode. Ik reed Nemi en Olof reed Figerode. Nemi deed het echt heel goed en het gaat steeds beter de tölt. Olof en Figerode ging helaas iets minder. Ze snapte elkaar niet, hierdoor was het erg lastig om hem in zuivere tölt te krijgen. Het was nog te vroeg voor hem om van ruiter te wisselen. Tussen door hebben we ook nog ergens geluncht en daarna weer verder gegaan met de paarden. Olof heeft Skyri, Ursok en Sin nog gereden. De combinatie Uppot en Skyri was wel best goed bedacht. Uppot moet leren dat ze ook langzaam kan gaan en Skyri vind dat ook wel prima langzaam. Dit was dus best een goede combinatie al hoe wel ik toch ook wel mijn hadden vol had aan Uppot.
Ursok deed het erg goed. Ik had Olof uitgelegd hoe ik nu aan het trainen was met haar en dit ging erg goed. Ik had toen Puls mee. Puls is nieuw in de stal. Toen ik hier 2 jaar terug was ben ik begonnen met hem zadelmak te maken. We hebben toen net geen tijd gehad om er op te gaan zitten. Vorig jaar hebben ze hem verder gereden en is hij verkocht. Ik had volgens mij al verteld dat er nu wat problemen met hem optraden en die moet ik nu dus gaan proberen op te lossen. Ik had me verheugd op een heerlijk ritje met Puls maar dit viel helaas tegen. Hij was het totaal niet met mij eens dat hij aan het werk moest. Het was dus helaas niet zo een fijn ritje.
Als laatste hadden we Sin en Agodi bewaart. Dit werd dus een erg leuk ritje. Ze kunnen alle 2 erg snel maar zijn ook goed te controleren. Een heerlijke rit dus als laatste!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 39160

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: