nog geen zomer :( - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu nog geen zomer :( - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

nog geen zomer :(

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

05 Juli 2017 | IJsland, Saurbær

Zo nu zijn we weer bijna up to date. Vandaag was een dag met erg veel wind. Hierdoor was het lastig om met de jonge paarden te gaan rijden. Na het melken ben ik eerst begonnen aan mijn inhaalslag met blogs schrijven tijdens het ontbijt. Toen ik de afgelopen week af had ben ik naar buiten gegaan om mee te helpen met de koeien buiten zetten. Ze moesten namelijk weer naar een nieuwe wei. Echter had Olof al mee geholpen en waren ze al bezig om de koeienstal schoon te maken. Toen we die schoon hadden zijn Olof en ik weer naar de paardenstal gegaan. We zijn begonnen met Olofs paard. Hij doet het tegenwoordig erg goed. Doordat het zo hard waaide was er een hoop lawaai in de bak. Dit vond het best spannend. We hadden daarom besloten om niet in de bak op te stappen maar dit in de gang te doen. Het lastige daar is wel dat het wat smaller is. Maar goed er was minder wind en dus minder paniek bij hem en minder kans dat het fout zou gaan. Hij deed het daar dan ook erg goed. Ik zo opstappen en Olof kon er mee aanlopen. We hebben vandaag geprobeerd om hem alvast wat te laten wennen aan de teugels en een beetje druk er op. Dit pak hij ook erg goed op en is geen probleem.
Daarna zijn we Jónbjork gaan longeren. Ze deed het best goed nadat Olof haar een keer geraakt had met de zweep. Ze liep in een keer door en had soms ook draf te pakken. Ze tilde haar benen dan ook iets hoger op in draf.
Olof ging weer naar binnen en ik ging Puls nog even rijden, kijken of hij iets geleerd had. Gelukkig had hij er toch iets van geleerd van gister. Hij was al minder aan het schudden met zijn hoofd en luisterde al beter als ik vroeg om links of rechts te gaan. Ook hebben we vandaag weer een goede draf gevonden. Er zit dus vooruitgang in. Ik was dus weer iets later aan het lunchen dan de rest. Na de lunch ben ik verder gegaan met mijn inhaalslag. Gudmunder vroeg aan mij of ik bij de koeien het oude hooi weg kon halen voordat ze naar binnen kwamen. Ik heb de dag dus even afgeschreven een stukje vers gebakken chocoladecake gehad van Olof en ben toen dus naar de koeien stal gegaan om het oude hooi weg te halen en het daar schoon te maken. Vervolgens weer vers hooi ervoor en het was klaar om de koetjes weer binnen te laten. Toen de koeien binnen waren wilde we met zijn drieën proberen om de kippen die binnen zaten weer naar buiten te drijven. Nu was er 1 kip en die vertikte het echt om naar buiten te gaan. Ze vond het leuker om onder de koeien door te lopen. Ik probeerde haar te vangen maar ze was zo snel dat dat best moeilijk was. Ze zat weer onder een koe uit te rusten, Svana komt van de ene kant en ik wacht haar op de andere kant op, en hebbes!! nu heb ik haar terug naar het kippen hok gebracht.
Nog even naar binnen om nog een stukje heerlijke chocoladecake met aardbeien te eten en wat te drinken en dan weer aan de gang om te melken.
Olof ging vanavond naar de film dus wij mogen vanavond babysitten hartstikke leuk!! :)
Als het goed is wordt het de komende dagen beter weer :)

  • 05 Juli 2017 - 23:14

    Irma:

    hoi Ivanka
    Het is inderdaad een inhaalslag, maar liefst 4 verhaaltjes op 1 dag. Agnes zal jou straks ook wel missen. Maar leuk om te lezen wat je weer allemaal doet. Straks ben je ook geroutineerd in het oppassen. Geniet nog van de komende tijd.
    Groetjes Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 39128

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: