Wat een dagen! even een inhaalslag van de blogs. - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Wat een dagen! even een inhaalslag van de blogs. - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Wat een dagen! even een inhaalslag van de blogs.

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

30 Mei 2017 | IJsland, Saurbær

Wat een dag was het gister! Het weer was niet zo lekker maar ik heb toch een fijne dag gehad. S’ochtends ben ik natuurlijk weer begonnen met melken en de paarden voeren.
Na het ontbijt heb ik de eerste groep kinderen mee begeleid en daarna ben ik naar de paarden gegaan. Olof was daar al geweest en had de stallen van de veulens al schoon. We hebben eerst samen een hotdog gegeten want de groep was aan het grillen en had veel te veel, toen zijn we samen naar de stallen gegaan. We zijn begonnen met Olof haar paard, of ja Olof was met hem aan het werk. Ik ging ondertussen de zadelkamer/ kantine schoon maken want in de avond zou er een groep ruiters komen om te grillen en de paarden zouden hier overnachten. Toen ik hier mee bezig was kwam er een trailer aanrijden, wij hadden niemand verwacht…. Het waren ruiters die vanavond ook zouden komen en ze vroegen of ze 1 paard hier in een box konden zetten voor deze dag. Ze hadden geluk dat we nog 1 box vrij hadden dus daar kon ze in. Het was een hele mooie zwarte merrie met 1 maanoog. Pimpernel kwam later ook binnen. Ik ben toen met haar buiten gaan rijden met Agodi en Ursok. We hebben heerlijk gereden weer. Olof ging ondertussen Nemi binnen rijden. Ook dit ging best goed zei ze, alleen was hij nog steeds erg pacie, dat was natuurlijk geen verrassing. We zijn daarna met zijn alle koffie gaan drinken en toen was het tijd voor de schoonmaak.
Pimpernel en ik hebben de veulens met de paarden gewisseld en de stallen schoon gemaakt en Svana was verder gegaan met het schoon maken van de kantine. Ook moest er van alles voorbereid worden voor het grillen.
Ondertussen hadden we telefonisch contact met de groep want ik zou ze ergens tegemoet rijden en samen met hen terug rijden naar de boerderij. Rond half 6 vertrok ik van stal om de groep op te pikken. Het waren ongeveer 25 ruiters, alle ruiters hadden op zijn minst 2 paarden bij. Dit om tussen door te wisselen van paard zodat de een wat rust krijgt en geen gewicht hoeft te dragen. Tegen half 7 waren we terug. Er waren een paar mannen goed te spreken over Forsetning. Ik had haar mee genomen om te showen :P Ze deed het dan ook erg goed, maar ik moest er wel heel hard voor werken want wat wilde ze graag vooruit en iedereen inhalen! Toen we terug kwamen ging de paarden van de ruiters lekker de wei in om te overnachten en Forsetning mocht lekker naar haar stalletje met een volle bak hooi. Die had ze dik verdient! Nu was het tijd voor de hamburgers en een feestje.
Ik heb ook nog 2 paarden geprobeerd van een ruiter. Hij was erg enthousiast over Forsetning en zei dat ik zijn paarden ook eens moest proberen. Zo gezegd zo gedaan. Zadel er op en rijden maar. Het waren wel leuke paardjes maar niet zo goed als Forsetning. We hebben met een man nog een tijdje in de kantine gezeten wat drinken en praten. De rest van de ruiters was al naar de slaap plaats gegaan en hij ging weer naar huis met de trailer en zijn paard natuurlijk. Dit omdat zijn paard nog niet zo ver getraind was om de volledige tocht mee te kunnen rijden. Het was erg gezellig maar aan alles komt een eind dus ook aan dit feestje.
Het was een leuke maar ook wel een beetje een slopende dag.
Vandaag was daarentegen een rustige dag. Ik heb vanmorgen gemolken en we hebben na het melken gezellig met zijn alle ontbeten. Ik zou vandaag een beetje een relax dag hebben zeiden ze. Ik wist nog dat ze verteld hadden dat er dit weekend wedstrijden waren en dus vroeg ik of ik daar mocht gaan kijken. Dit was geen probleem en ik wist dat Pimpernel ook wilde gaan kijken en zij hadden een auto. Ik ben dus gezellig met Pimpernel en de familie naar Reykjavik gegaan om naar de wedstrijd te kijken. Het was wel heel grappig want het was een soort van drive in wedstrijd. Dit heb je hier schijnbaar wel vaker dat je je auto bij de baan kan parkeren en dan vanuit je auto de wedstrijd kan bekijken als het slecht weer is. Nu was het vandaag niet zo super weer dus hebben ook wij vanuit de auto de wedstrijd bekeken. Rond 5 uur waren we weer terug op de boerderij.
Toen we terug kwamen was er visite hier. De man die Áhaetta gekocht heeft was op bezoek met zijn vrouw en de broer daarvan. Het was fijn om te horen dat het goed ging met Áhaetta. Zij was toch mijn favoriete paardje 2 jaar terug.
S’avonds zou mijn neef komen om hier wat drone beelden te maken en daarna zouden ze hier overnachten.
Ik was al begonnen aan mijn blog maar ja die kon ik dus niet meer afmaken ;P. Ik heb ze even een snelle rondleiding gegeven want het was alweer 6 uur dus tijd om te gaan melken.

Vandaag was het erg slecht weer, harde wind en veel regen. Vanochtend was ik een ochtendje vrij dus kon ik weer lekker uitslapen.
We hebben nadat iedereen ontbeten had nog filmmateriaal gemaakt van de boerderij maar nu de binnenkant. Ze zullen een mooie video van het bedrijf krijgen.
Ik ben begonnen met de stallen schoon te maken zodat deze schoon op de video zouden komen te staan. Nadat we de hele boerderij gefilmd hadden was het hoog tijd om met de jonge paarden aan de gang te gaan. Doordat het zo hard waaide was het soms ook nogal lawaaiig in de bak waardoor sommige jonge paarden iets onrustiger waren. Maar over het algemeen hebben ze het alle 4 goed gedaan. De dag was zo al snel tot een eind gekomen. Gudmunder en ik hebben gemolken en we hadden een klein beetje hulp gehad van familie. Er waren 2 jongens van 14 die vanuit school iets op een boerderij moesten doen ofzo.
Svana moest naar een meeting in Reykjavik, het waren vandaag dus weer restjes voor Gudmunder en mij. Maar gelukkig zijn de restjes hier ook erg goed te eten. Vanavond nog even met de jarige job, Tante Marlies geskypet om haar te feliciteren.
Ik ga er nu weer een eind aan maken zodat ik ook nog even kan gaan breien. Je zult wel begrijpen dat ik daar de afgelopen 2 dagen niet veel tijd voor heb gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 39243

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: