Lekker weer, dus flink aan de bak weer - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Lekker weer, dus flink aan de bak weer - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Lekker weer, dus flink aan de bak weer

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

01 Juni 2017 | IJsland, Saurbær

Weer flink aan de bak vandaag. Vanmorgen hebben we een beetje anders gemolken, dit omdat we monsters van de melk namen om de kwaliteit te laten testen. Het duurde dus wat langer deze keer. Om half 10 zou er ook al een groep kinderen op de stoep staan. Om kwart over 9 waren klaar met melken en natuurlijk was de groep weer te vroeg en kwamen de kinderen al binnen rennen. Eerst een rustig ontbijtje zat er dus niet in. Toen de kinderen weer wat rustiger waren ben ik maar naar binnen gegaan voor een ontbijtje. Na mijn ontbijtje ben ik weer snel naar de paarden gegaan. Svana had mij verboden om iets aan de stallen te doen omdat het vandaag goed weer was en daar gebruik van moest maken. Ik heb de veulens naar buiten gedaan en ben dus meteen gaan rijden. Ik ben begonnen met Forsetning, haar heb ik vandaag in de paddock gereden om weer wat meer controle te krijgen en dat ze weer beter ging tölten. Ik heb best lang met haar gereden maar het resultaat mocht er wel zijn. Links om ging het echt best wel goed, rechtsom was nog wel wat moeilijker toen we stopte. Doorgaan had echter ook weinig zin omdat ze al best moe was en het daardoor dus niet zou verbeteren. Morgen hoop ik weer met haar in de paddock te kunnen rijden zodat we verder kunnen. Nu alleen nog hopen dat het niet heel slecht weer wordt morgen. Nu was Ursok weer eens een keer aan de beurt. Ze deed het best goed. Het zag er wel goed uit zeiden Svana en Gudmunder. Ik was opzicht ook wel tevreden alleen vond ik het erg jammer dat ze weer was gaan knarstanden, dit had ze al een tijdje niet meer gedaan. Ze had wel redelijk wat stress toen ze langs een stil staande rode tractor moest. Voor de lunch ben ik ook nog met Uppot naar buiten geweest. Op het begin was ze het er niet zo mee eens om weer alleen weg te gaan maar na wat overtuiging was het toch wel goed en heeft ze goed haar best gedaan.
Svana was ondertussen aan de stallen van de veulens begonnen. Ik wilde nog even helpen maar dat mocht niet want zij had al geluncht en ik nog niet. Ik moest eerst maar eens gaan lunchen zei ze. Na de lunch ben ik nog met Agodi wezen rijden. Hij deed het echt super goed!! Omdat we Skyri nu niet rijden tot dat hij gecheckt is door een dierenarts heb ik hem maar even los gelongeerd in de bak zodat hij toch weer eens een keer wat beweging krijgt. Rond 3 uur was ik klaar met de paarden en wilde ik de paarden naar buiten gaan doen. Op dat moment komt ook Svana aanlopen. Opnieuw werd ik weg gestuurd om binnen te gaan rusten omdat ik vandaag alweer genoeg gedaan had. Ik was het hier niet helemaal mee eens. Ik vind niet dat ik lekker paard kan rijden en dan de andere het vuile werk op laten knappen terwijl zij ook al veel gedaan hebben. Toen we klaar waren met de stallen zijn we nog even met de veulens aan de gang gegaan. Het gaat al een stuk beter met het veulen van Svana, althans met mij en het veulen. Ze komt al vanuit haar zelf naar mij toe om te snuffelen en dan mag ik haar ook over haar hoofd aaien. Ze voelt zich al best op haar gemak als ik bij haar in de stal staat en gaat dan gewoon opzoek naar nog een paar verdwaalde hooi sprietjes, alsof ze niet genoeg eten krijgen :P
Na een tijdje hiermee bezig geweest te zijn, zijn we naar boven gegaan om nog even uit te rusten voor het melken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 39253

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: