home alone 2 - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu home alone 2 - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

home alone 2

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

24 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Gister heb ik het even iets rustiger aan gedaan. Ik ben natuurlijk in de ochtend gewoon begonnen met melken, kippen voeren en de paarden voeren en binnen halen. De avond er voor hadden we de paarden na de rit buiten gezet op de wei. Dit was de eerst nacht dat ze op de grote wei mochten. We hadden gedacht dat het moeilijk zou worden om ze binnen te halen maar al bij al viel het wel mee. Op hun gemakje liepen ze richting de stallen. Daar lag al lekker hooi in de voerbakken. Maar echt hongerig waren ze niet na een nacht op het lekkere gras gestaan te hebben. Een aantal paarden hadden dan ook niet alles op gegeten. Paarden binnen en alles in een stalletje dan is het ook tijd voor ons om te gaan ontbijten. Maar eerst voor ik het vergeet in the green house de plantjes water geven! Ook had ik de plantjes binnen maar meteen water gegeven want anders ga ik dat vergeten. Toen was het dan toch echt tijd om te gaan ontbijten.
Na het ontbijt ben ik met Andrea aan het kijken geweest naar me vertrek zondag. Ook was ik alvast een beetje begonnen met inpakken. De spullen die ik niet meer gebruik kan ik vast in me koffer stoppen. Damm wat komt het in een keer dicht bij om weer naar huis te gaan!!! Van de ene kant heb ik er heel veel zin in, kan ik eindelijk me familie weer zien! maar van de andere kant zou ik hier ook nog wel een tijdje willen blijven. Tegen uur gingen we de koeien buiten zetten. 1 koe moest binnen blijven want die ging naar de slager. Ze was oud en ook ziek en werd niet meer beter. Dit was voor haar dus het beste. Ze was al een tijdje aan het sukkelen. Ook kwam de spermaboer weer om een jonge koe te insemineren. Ik ben begonnen met het schoonmaken in de koeienstal maar Andrea nam het van mij over zodat ik naar de paarden kon om ze in de paddock te zetten en daar kon beginnen met schoonmaken. Echt waar ik hou van die stallen nu! Wat zijn ze schoon iedere keer. Misschien 2 of 3 drollen er in en dat is het. Sommige maken het wel wat viezer maar dat is een zware minderheid. Toen we klaar waren met het schoonmaken zijn we eerst gaan lunchen.
Het was een erg zware dag gister voor iedereen. Andrea en Gudmundur waren alle 2 heel vroeg wakker en ik sliep zo diep dat ik alleen me laatste wekker om 7 uur bewust heb gehoord. Ook niet echt fijn uit bed komen dus. We hadden dan ook een erg lange lunch want we hadden de tijd helemaal niet meer in de gaten. Andrea en ik zouden eigenlijk nog gaan rijden voordat ze naar haar werk moest. Dit ging alleen niet meer lukken want toen we op de klok keken was het al 2 uur. Daar schrokken we erg van! Ik heb toen mijn blog afgeschreven want daar was ik mee bezig en ben toen alleen naar de paarden gegaan. Ik was weer helemaal alleen thuis toen Andrea naar het werk was. Gudmundur was namelijk naar het kantoor en Svana is op vakantie.
Ik ben toen de jonge paarden gaan longeren en Álgodi heb ik binnen gereden. Aangezien ik nog maar 1x met hem alleen buiten ben geweest dacht ik dat het veiliger zou zijn om maar gewoon binnen te rijden voor het geval er problemen komen. Ik ben een beetje aan het oefenen geweest met de stelling en we hebben ook een beetje de tölt geprobeerd maar dit blijft erg moeilijk voor hem. Hij deed het best goed, maar je voelde ook dat hij er erg veel moeite mee had. Toen ik klaar was met hem rijden was het alweer half 5. Ik wilde eigenlijk nog graag iets met Áhaetta doen maar om nog met haar en een hand paard buiten te gaan rijden wist ik niet of ik dat in de tijd zou redden. Ik wist namelijk niet hoe laat Gudmundur terug zou komen en wanneer we de koeien binnen zouden halen. Ik heb toen maar het risico genomen om haar alleen binnen te rijden. De laatste keer dat ik haar alleen reed in de rijpaddock begon ze te staken. Ik dacht nu dus, ik ga kort rijden zodat ik kan stoppen voordat zij stopt. Ik heb beide kanten op gestapt, gedraafd en getölt zonder staken!!!! Wat ben ik trots op haar!! Ik ben toen afgestapt zodat ze een goede ervaring had weer om alleen te rijden. Het leek er haast op dat ze nog niet mee wilde uit de bak want ze bleef staan terwijl ik de deur open had en die richting in liep. Met haar hoofdje omlaag kwam ze me toch achter na. Toen ik haar terug zette in de paddock bleef ze me ook achterna lopen waar ik ook heen ging ze volgde me :) !!!
Nog even wat geknuffeld en toen ben ik om 5 uur ook naar binnen gegaan. Gudmundur was ook , 6 alweer thuis. Zo rond half 6, 6 uur zijn we de koeien binnen gaan halen. Ze stonden allemaal al weer klaar om naar binnen te gaan. Geen werk voor Edir helaas. We zijn toen meteen begonnen met melken. Tijdens het melken kwam de zus van Svana weer. Deze keer ook met haar dochter. Ze gingen rijden. Maar eerst gingen ze het ruiterpad nog wat meer vrij van stenen maken. Gudmundur wist niet zeker of hij mee kon gaan rijden maar zei tegen mij dat ik maar moest kijken wat ik wilde. Maar het was eerst tijd om wat te eten na het melken. We hadden een visje uit de vriezer gehaald, die ging in de magnetron met wat water en folie er overheen, gekookte aardappels en sla.
Gudmudur moest na het eten snel even ergens gaan helpen. Ik heb toen dus de boel opgeruimd want Andrea was er ook niet die had een avond dienst. Al skypend met oma heb ik de keuken opgeruimd. Ondertussen was de zus van Svana en haar dochter ook binnen gekomen. Ik heb toen gezegd dat Gudmundur in 3 kwartier klaar was. Maar ze hadden hem al gesproken, ze kwamen hem tegen onderweg naar binnen. Ik was nog met oma aan het skype toen ze gingen. Ook was ik best wel moe. Ik had vandaag al 3 paarden gelongeerd en 2 gereden. Ik ben deze keer dus maar binnen gebleven. Dan had ik ook weer eens tijd om te breien.
Ik had nog niet eens opgehangen met oma en toen belde de volgenden, papa en mama. Ik heb dus nog een hele tijd met hun zitten praten en daarna heb ik nog een aantal rondjes gebreid. Maar het was alweer laat dus ben ook redelijk snel weer naar bed gegaan zodat ik er vanochtend wel uit kon komen.

Vanochtend kon ik gelukkig wat beter wakker worden maar het was nog steeds wel moeilijk. Gewoon weer begonnen met melken en de kippen voeren. Daarna zijn we de paarden weer binnen gaan halen. Het ging vandaag nog makkelijker dan gister. We hoefde alleen maar de wei in te lopen en een keer te roepen en daar kwamen ze al!!! Ideaal! Ze hebben een heel klein beetje hooi gekregen en vitamine. Tijd om de plantjes water te gaan geven en te gaan ontbijten.
Het is nu alweer bijna tijd om de koeien buiten te laten en schoon te maken. Daarna kunnen de paarden ook weer naar buiten.
Andrea heeft vandaag een ochtend dienst dus ik denk dat we vanmiddag wel weer samen gaan rijden.
Nu ga ik snel me tanden poetsen en op naar de koeien om ze buiten te zetten.


  • 25 Juni 2015 - 11:26

    Juultje:

    Lieve Ivanka,

    Stoere cowgirl!!!

    Super blijft het om je blogs te lezen en lekker op de hoogte te blijven!

    Ik kan me wel voorstellen dat je aan de enen kant super zin hebt, om naar huis te gaan en andere kant daar ook nog wel lekker zou willen blijven!!!
    Nog een paar dagen meid; dubbel en dwars genieten, dan maar!

    Zie je Svana nog wel voor je weggaat, omdat ze nu op vakantie is?

    Alvast een 'goed 'afscheid, maak er maar een klein feestje van, goede terugreis en tot volgende week maandag!

    Zonnige groetjes,Liefs, Juultje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 39180

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: