De laatste dag! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu De laatste dag! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

De laatste dag!

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

29 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Wat een prachtig weekend als afsluiter!!!
Vrijdag waren we dus lekker op stap geweest en zaterdag hadden we de vrouwen rit.
Ik was om half 11 al weer boven. Olaf was er toen ook al. Ik heb rustig zitten ontbijten mijn blog geschreven. Na zo’n lange dag duurt het ook lang voordat je een hele blog hebt. Ik was bijna klaar met me blog toen ze de paarden binnen gingen halen. Ik heb dus snel me blog online gezet en ben naar buiten gegaan om te gaan helpen. De paarden stonden binnen en toen gingen we de schapen en de paarden die in het veld stonden de berg op drijven dit ging een stuk makkelijker dan ik gedacht had. De paarden wisten precies waar ze heen moesten. Er waren maar een paar schapen maar die gingen wel eerst de verkeerde kant op. Ik ben toen achter ze aan gerend om ze weer in de goede richting te drijven. Paardjes en schaapjes in de berg weer en een mooi hekwerk gecreëerd met de spullen die we hadden. We zijn toen terug naar de paarden stal gegaan om Gripoer en Skyri te beslaan opnieuw. Ik kon ook mee helpen. Ik mocht de hoeven vast houden zodat Gudmunder alles kon doen. Hoeven bekappen en ijzers erop zetten. We hebben ook alle paarden die mee gingen op de rit netjes gepoetst. Ik had Áhaetta natuurlijk uitgebreid geborsteld. Manen en staart in de conditioner en mooi uitkammen. Haar staart en manen glommen weer mooi. Wat zag ze er prachtig uit! We gingen binnen in het huis nog op zoek naar rode lintjes om deze in de staart en/of manenn te doen. Dit hoort bij de vrouwenrit, net zoals de rooie lippen.
Rond een uur of 3 half 4 kwamen de ruiters al die mee deden aan de vrouwenrit. We hebben gezellig met zijn alle wat zitten drinken en er stonden ook lekkere hapjes op tafel. Wij (Andrea, Olaf en ik) waren ons klaar aan het maken voor de vrouwenrit.
Om half 5 gingen we naar de stallen om de paarden in te laden in de trailer. Ik had nog snel wat hoef vet op Áhaetta haar hoefjes gesmeerd zodat ze er helemaal tip top uitzag. Er was ook nog een groep ruiters gekomen die een tussen stop maakte bij onze stal. Het was dus een drukke boel. Er moest ook nog een paard van die groep beslagen worden. Wij gingen de paarden vast in de trailer zetten. Eerst Sawn, Mina, Gripper en dan Áhaetta. Ze waren een beetje bang voor hoe Áhaetta het zou doen omdat ze nog niet vaak of nooit op een trailer had gestaan. Ze deed het voorbeeldig. Ze liep er zo op. Wat is het toch een geweldig paardje!!!!!!!! Zadels, hoofdstellen, caps en zweepjes in de auto en op naar het vertrek punt. We waren erg laat. We moesten om 5 uur daar zijn en 4 minuten voor 5 reden we aan, beetje laat maar…. Rond kwart over 5 kwamen we daar aan. We waren gelukkig nog niet de laatste. We hadden dus nog rustig op kunnen zadelen. Áhaetta was vrolijk om haar heen aan het kijken. Ze had zo iets nog nooit mee gemaakt en was ook de jongste van onze paarden die we mee hadden. Ze waren ook erg benieuwd hoe Áhaetta zich zou gedragen tijdens de rit. Nou ik kan jullie vertellen ze waren meer dan blij! Ze deed het zo goed! Ze wilde graag voor aan lopen maar als je zei dat ze bij je moest blijven en niet harder mocht deed ze dat ook. Haar tölt was ook wat beter geworden tijdens de rit. We hadden in een keer een stuk sneller zuivere tölt :D. Wat was ik trots op haar en wat passen wij goed bij elkaar! Het was zo mooi om te zien en voelen. Ze wilde zo graag werken en had groot en deels van de tijd een oor richting mij en de andere naar voren.
De rit duurde in totaal 7 uur. We hebben wel heel wat tussen stops gehad en aan het eind waren er lekkere hamburgers, maar niet zo lekker als van thuis (door Svana gemaakt met eigen vlees). Na het eten en gezellig gebuurt te hebben daar waren wij de Middalur groep, terug naar huis gereden, te paard. Het was immers niet meer zo ver. De andere werden met de trailer opgehaald. Opnieuw bewees Áhaetta hoe goed ze was. Er kwam iemand voorbij mij geracet in töld terwijl ik aan het stappen was. ik zei dat ze niet mee mocht gaan en ze bleef heel braaf gewoon stappen, GEWELDIG!!!
We waren rond half 1 terug bij de stallen. Wat waren de paardje moe, maar wat hadden ze het allemaal goed gedaan. Ze mochten lekker de wei in meteen. Ik liet Áhaetta los maar ze bleef heel lief bij mij staan en als ik een stap verzette ging ze achter me aan. Hoe lief is dat!!
En zo kwam er dan een eind aan mijn verblijf in IJsland :(.
Zaterdag avond nog snel een waje gedraaid en zondag ochtend ook nog.
Rond 12 uur moesten we vertrekken naar het vliegveld. Het afscheid was erg zwaar. Het voelde echt als een 2de familie en zo werd ik daar ook gezien, een deel van de familie. Ze hebben gezegd dat ik zeker nog een keer terug moet komen en dat ga ik ook zeker doen!!
Om half 5 vloog ik dan terug naar Nederland. Daar stonden papa, ,mama en oma op mij te wachten. Wat was het leuk en fijn om hun ook weer te zien.
Het was wel een heel dubbel gevoel want ik zou ook graag alweer terug gaan naar IJsland maar het is ook wel heel fijn om weer terug bij je familie te zijn!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 727
Totaal aantal bezoekers 39197

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: