Echte zomer dag!!! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Echte zomer dag!!! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Echte zomer dag!!!

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

23 Mei 2017 | IJsland, Saurbær

Daar zijn we dan weer. Even een kleine inhaalslag maken, 2 dagen in 1 blog.
Gister en vandaag waren allebei drukke dagen.
Gister hebben we weer bijna al paarden kunnen trainen, alleen Ursok hadden we niet gehad. We hebben met zijn drieën de paarden getraind. S’middags kwamen de zussen van Gudmunder weer en de rest van de familie van zijn kant, een familie dagje dus. In de ochtend had Olof dus nog tijd om iets te doen met de paarden. Het idee was om haar paard te longeren en dan de jonge paarden buiten in de paddock te rijden. Het was namelijk zo lekker weer!! Het waaide niet en de zon scheen volop, het was 18 tot 20 graden! Het is echter helemaal anders gelopen want Olof wilde Forseting ook een keer proberen. We zijn begonnen met Olof haar paard. Pimpernel was ondertussen ook binnen gekomen en wilde ook graag rijden. Pimpernel en ik zijn dus gaan rijden, ik op Agodi en zij op Skyri, de 2 broers. Dit was de eerste keer dat Pimpernel Skyri reed, het ging best goed, maar ook nu probeerde hij weer een paar keer om te draaien om weer naar de stal te gaan. gelukkig waren we deze keer met zijn tweeën en als ik door reed bedacht hij zich toch en ging hij achter zijn jongere broer aan. Uit eindelijk hebben we een best prima ritje gehad. Toen we terug kwamen, kwamen we Olof tegemoet. Zij ging met Forseting een ritje maken. Na onze rit ging Pimpernel de kinderen even ophalen. Ik had vast 2 jonge paarden geborsteld want het idee was dat Olof en ik samen in de paddock zouden gaan rijden. Het was echter al 12 uur geweest en om 1 uur zou de familie komen. De paddock moest ook eerst nog gerepareerd worden voordat we er in konden rijden. Op weg naar het huis kwamen we Svana nog tegen, er was namelijk ook nog een groep kinderen die ochtend. Ik had met Svana overlegt of Pimpernel ook 2 jonge paarden kon rijden in plaats van Olof want daar was natuurlijk geen tijd meer voor. Na de lunch zou Pimpernel en ik dus de jonge paarden gaan rijden, maar eerst de paddock repareren. Net op het moment dat we het over de paddock hebben komt Hjalti ook aan rijden. Goed en wel uit zijn auto gestapt kwam de vraag al :P kun jij mee helpen om de paddock te repareren , dat was geen probleem. Ik ging eerst even snel een hapje eten en hij ging vast spullen verzamelen. Ik had snel 2 geroosterde botterhammen naar binnen gewerkt een glas water achterover en hop naar buiten om te helpen bij de paddock. Het viel eigenlijk wel mee wat er gerepareerd moest worden. Het waren 2 stukken hout die vast gespijkerd moesten worden. Ik was blij dat Hjalti mee hielp, hij probeerde te spijker in het hout te slaan en ik hield mee de balk vast. Echter was het niet zo makkelijk als we gedacht hadden. De spijker werd iedere keer terug gekaatst waardoor hij niet door het hout heen ging. Na veel timmeren en wat andere dingen geprobeerd te hebben, hebben we de spijker er toch doorheen gekregen. Nu was het lastigste deel gedaan. Nu moesten alleen de 2 balken nog aan elkaar, dit was zo gedaan.
Nu konden we in de paddock gaan rijden. Pimpernel was ondertussen ook al langs gekomen en had de kinderen al opgehaald. Ik ging dus terug naar de stallen maar zag Pimpernel nergens. Ik had haar maar even een berichtje gestuurd dat we konden gaan rijden. Ze kwam naar de stallen om aan Steinnun te vragen of ze haar auto aan de kant wilde zetten omdat ze de oude pickup nodig hadden om stoelen bij het zomerhuisje op te halen. Voordat we gingen rijden hebben we dus eerst de stoelen op gehaald. Daarna zijn we begonnen met Egn en Nemi. Ik reed op Egn en Pimpernel reed Nemi. Voor het eerst heeft Egn iets geks gedaan….. ze sprong in een keer vooruit :O maar het bleef gelukkig ook maar bij 1 keer. Ze was wel wat meer voorwaarts, al hoe wel.. nadat weg gesprongen was ging ze regelmatig stil staan. Ze snapte niet goed wat ze moest doen denk ik. Het was dan ook de aller eerste keer voor haar dat ze in de paddock was. Sturen met haar was nog erg lastig. We hebben er gewoon het beste van gemaakt en goed af kunnen sluiten. Ook met Nemi ging het best goed. Hij was wel iets meer pacie, zoals ze hier zeggen, dit betekent dat hij een soort van tolt heeft maar niet zuiver, meer richting telgang. Maar er zaten ook wel goede stukken draf tussen. Nadat we deze 2 hadden gereden was het de beurt aan Figerode en Uppot. Ik reed Uppot en Pimpernel Figerode. Het was ondertussen wel wat harder gaan waaien dus dit maakte het ook wel wat spannender voor de paarden. We hadden ze eerst even in de paddock gelongeerd, door de wind flapperde de zweetbladen van het zadel nogal en leken het soms net vleugels. Dit vonden ze toch wel een beetje spannend op het begin. Daarna zijn we lekker gaan rijden. Uppot deed het echt super goed. Ze deed netjes haar hoofd naar beneden zowel in stap als in draf. In draf was het nog steeds wel wat onstabiel maar toch alweer een stuk beter. Ik dacht laten we gewoon eens proberen wat ze doet als ik ga proberen te tolten. Wat denk je, in een keer! Ze deed het gewoon meteen en ook nog een zuiver toltje ook nog. Nadat we getolt hadden had ze de smaak helemaal te pakken en wilde ze liever tolten dan draven. Hier moeten we dus ook nog een keer aan gaan werken.
Nu hadden we iedereen gehad behalve Ursok, zij had nog een lekker dagje vrij.
De veulentjes mochten weer naar binnen en de paarden mochten nu lekker naar buiten. Pimpernel en ik hebben samen de stallen schoon gemaakt. Dat is echt fijn want het scheelt zoveel in tijd als je het samen doet. Om 3 uur waren we dan ook al klaar.
Tijd om lekker van het zonnetje te gaan genieten. Er waren lekkere sandwiches gemaakt en er stond heerlijk fruit op tafel. Perfect om lekker in het zonnetje te liggen met een glas water erbij.
Ik had Svana belooft om met Trina en Salka (de 2 honden) naar de rivier te gaan om ze te wassen. Ze waren alle 2 namelijk erg vies geworden van met de kinderen spelen. Vooral Trina, zij is namelijk buiten als de groepen met kinderen komen, Salka niet zij is te druk. Maar toen de familie er was mocht ook Salka lekker naar buiten en met de kinderen spelen. Eerst ben ik samen met Svana en Salka naar de rivier gegaan om haar te wassen. Toen we terug waren lag Trina ook lekker in het zonnetje bij de mensen. Nu was het dus haar beurt. Nu ging ik samen met Hjalti en Steinnun naar de rivier om ook haar te wassen. Salka ging gezellig nog een keer mee. De rivier ligt naast het huis in de wei van de drachtige merries. Een van de merries heeft dus al een veulen maar ik was er nog steeds niet gaan kijken. Nu waren we toch in de wei en had ik tijd om te gaan kijken. Hjalti nam de honden mee terug en Steinnun en ik gingen naar het veulentje kijken. Natuurlijk was ik mijn telefoon vergeten en heb ik dus geen foto kunnen maken. Het is een mooi zwart merrie veulen met hele lange benen.
Toen we terug kwamen van het veulentje kijken waren ze voor bij het huis op het grasveld spelletjes aan het doen. Hjalti en het zoontje van Pimpernel waren leuk met een soort van frisbee aan het gooien. Aan de andere kant van het veldje waren ze een soort van trefbal aan het doen maar dan moest je in plaats van mensen raken houten blokjes omgooien met houten stokken. Als je alle blokken van de tegenstander om had stond er nog een ‘kasteel’ in het midden en moest je die proberen om te gooien. Daarna gingen we gezellig met zijn alle hamburgers eten. Iedereen kon zijn eigen hamburger maken. Er stonden een paar mensen bij de grill om de burgers en de broodjes te grillen. De rest kon je er zelf op doen, er stond van alles! Het grappige is dat ze hier de friet chipjes, zoals wij die kennen, bij de hamburger eten. Na de hamburgers was er ook nog een heerlijk toetje gemaakt. Een brownicake en nog andere soort chocolade ook waren er nog ijsjes. Doordat we dus met zijn alle aten was het iets later geworden om te melken. Rond 7 uur waren we pas gaan melken. Ik snap nu wel waarom we altijd voor het eten melken. Melken met een volle maag is echt niet fijn!
En zo kwam deze mooi dag tot een einde. Maar echt wat hadden we een lekker weertje, ik heb gewoon in mijn hemdje paardgereden!!!!!
Eigenlijk zou ik nu verder gaan met het verhaal van vandaag, maar het is hier nu ook al 23:00 uur. Hoog tijd om naar bed te gaan dus.
Het verhaal van vandaag houden jullie nog te goed.
Welterusten voor nu.

  • 23 Mei 2017 - 10:18

    Irma:

    Hoi Ivanka
    Weer een mooi verhaal en een mooie dag zo te lezen. Wat leuk dat je zo'n dag met de familie meemaakt, toch wel heel bijzonder. Hier is het deze week ook mooi weer. Het zou leuk zijn als je nog een paar foto's of het filmpje van de dolfijnen op deze blog kan zetten voor de andre lezers van je blog.
    Groetjes Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 39152

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: