Laatste dagje vakantie - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Laatste dagje vakantie - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Laatste dagje vakantie

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

11 Juni 2017 | IJsland, Saurbær

Onze laatste dag van exploring the North. We bezoeken vandaag het nationaal park Snaefellsjökul en beginnen bij het uiterste noordelijke puntje. Daar staat en helemaal oranje vuurtoren. Op de weg daar naar toe vinden we zowaar een strand met geel zand. Verder door stoppen we bij een strand, djupalonsandur met zwarte kiezels, waar nog de wrakstukken van een vissersboot liggen. Met op de achtergrond de besneeuwde toppen van de Snaefellsjökul. Ook de zuiderlijkste punt bezoeken we, waar een witte vuurtoren staat en een soort sportparcourtje. Ik en pap kunnen het niet laten om even op het kabelbaantje te gaan. Daan gaan we nog op onze route naar Hellnar en Anarstapie waar veel vogels aan de kust zitten op de rotsen. Dan is tijd om richting de boerderij te gaan want dat is nog bijna 2 uur rijden. Toch nog even een korte stop bij een waterval die we van de weg af zien. In Borgarnes nog even avondeten en dan het laatste stukje. Ik wil deze keer graag om het hele fjord rijden in plaats van de tunnel nemen. Op het uiterste puntje is de weg naar de Glymer, nog even op een afstand kijken want over een paar weken ga ik deze waterval bezoeken. Dan heb ik op 1 na al de grootste belangrijke watervallen van IJsland gezien. Terug bij Middalur worden we hartelijk ontvangen met welkom thuis. Er is een groep ruiter die dat weekend en tocht te paard hebben gedaan en weer naar huis gaan, maar eerst nog smullen van de hamburgers van Svana en kijken naar een voetbalwedstrijd van IJsland. Voor de kwalificatie van het WK. IJsland wint met 1-0. Als iedereen weg is nog even na kletsen en dan naar bed want morgen is het weer melken ass usual.