Optocht - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Optocht - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Optocht

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

17 Juni 2017 | IJsland, Saurbær

Vandaag was de dag dat ik met de vlag zou gaan rijden in de optocht. Maar eerst moesten de koeien nog gemolken worden en mochten ze de wei nog op. De paarden moesten weer naar binnen en Agodi heb ik meteen even gepoetst en een dekentje opgelegd zodat hij er spik en span uitzag voor de optocht. Rond half 1 moesten we vertrekken. Ik had dus nog even tijd om na het ontbijt een paardje te rijden. Maar ja welk zadel gebruik ik dan want het had geregend dus er lagen wat plassen. Als ik mijn zadel zou gebruiken zou die alweer helemaal vies worden dus had ik Olofs zadel maar even gepakt. Ik heb als eerst Uppot gepakt. Het ging deze keer helaas niet zo fijn het rijden. Of dat het aan het zadel lag weet ik niet maar ik denk een combinatie van dat ik niet lekker zat op het zadel en misschien dat zij het zadel ook niet fijn vond. Maar goed volgende keer dan maar weer beter.
Ik heb het dan ook hierbij gelaten en besloten dat ik niet meer paarden ging rijden. De oud stagiaire was ook met haar 4 kinderen in de stallen. De kinderen mochten in de bak op Sown rijden. dit vonden ze erg leuk!! Ze vroegen of ik nog even kon helpen zodat ze haar in tölt kregen. Daar kwam mijn diploma voor les geven dan weer goed van pas. Alle 2 de kindjes die graag wilde tölten hebben haar in tölt gekregen gelukkig. Daarna wilde ze dat ik er nog even op ging om te kijken hoe ik het deed. Toen was het de hoogste tijd om mijn schone rijbroek aan te gaan doen want Gudmunder was de trailer aan op komen halen bij de stallen. Snel nog even een boterham gegeten en op naar de optocht. Toen we bij de stallen stonden om Agodi in te laden vroeg ik of Svana het hoofdstel nog gepakt had. Het was maar goed dat ik het na vroeg want het hoofdstel hing dus nog binnen. Ik ben dus zo snelmogelijk weer naar het huis gerend om het hoofdstel te pakken. Toen ging Agodi te trailer natuurlijk niet in, ze vroegen zich nu af of hij eigenlijk al wel eerder in een trailer gestaan heeft… maar dat moet haast wel want hij is bij een trainer geweest om ingetölt te worden. Maar hij ging er toch niet op. We hebben hem een beetje geholpen door een paar keer zijn voetjes op te tillen en te verzetten en toen liep hij er gelukkig zelf op. Snel naar de verzamel plaats opzadelen en opstappen en vertrekken. Ik mocht de vlag van de ruitervereniging dragen, een Elís droeg de IJslandse vlag en Siggi reed gewoon mee. Helaas was het erg slecht weer en regende het best hard.
Ik had er eerlijk gezegd ook wel iets meer van verwacht….
Er liepen een aantal mensen achter ons met ballonen en er reed een oude tractor achteraan met kinderen in de aanhanger. Langs de weg stonden een aantal mensen maar ook niet erg veel, nu scheelt het natuurlijk ook dat het regent. We zijn een stuk over de weg gestapt, een half uurtje ofzo en toen waren we bij het koffie huis en mochten de paarden in een weitje en konden we binnen koffie drinken en er werden hotdogs gegrild en dat was het.
Ondanks dat ik er iets meer van verwacht had was het wel heel leuk om te doen ondanks dat het regent. Siggi vroeg of ik niet ieder jaar terug kon komen om dit mee te doen :P.
Het was erg druk in het koffie huis met alle mensen die vanuit daar onze aankomst hadden bekeken. We hebben daar nog een kopje koffie gedronken een hotdog gegeten en nog wat gepraat met de mensen. Daarna hebben we Agodi weer naar huis gebracht, spulletjes op geruimd en even lekker relaxen tot dat we weer gingen melken.
Het was dus wel een rustig redelijk namiddagje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 39203

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: