Woman's ride - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Woman's ride - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Woman's ride

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

18 Juni 2017 | IJsland, Saurbær

Vandaag was een erg drukke dag, of ja ik heb hem zelf druk gemaakt…. Na het melken hebben we weer rustig ontbeten en ben ik gaan paardrijden weer. Vanmiddag is de woman’s ride. Wij gingen met zijn vieren mee rijden. Svana op Agodi, Olof op Skyri, Paulien op Sin en ik op Ursok. Deze paarden hoefde ik nu dus niet te rijden. Bijna alle overgebleven paarden heb ik gereden behalve Uppot. Overgebleven waren dus; Forsetning, Figerode, Nemi en Eign. Ik heb ze allemaal voor de pauze gereden. Ik ben begonnen met Nemi. Hij deed het best goed, alleen vond hij de plassen water op het pad toch wel erg eng. We hebben dus even geoefend dat hij ook daar gewoon door heen kan lopen. Dit was nog een hele opgave want hij was er echt van overtuigd dat dat niet mogelijk was. Maar de aanhouder wint. Verder heeft hij het prima gedaan. Het was ondertussen een beetje gaan regenen dus ik had besloten om dan maar eerst Eign binnen in de bak te rijden in de hoop dat het daarna droog zou zijn. Eign was weer een race monster. Ik heb haar daarom flink laten draven tot dat ze moe was en daarna zijn nog even aan het werk gegaan. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat voor haar nou de beste manier is om te trainen, ze is iedere keer het tegenover gestelde van wat je had verwacht.
Ondertussen was het ook weer droog geworden dus kon ik lekker met Figerode weer naar buiten. Hij deed het echt goed! in plaats van dat ik naar rechts ben gegaan ben ik deze keer een keertje links af gegaan bij de stal. Hij heeft de tölt ook voort een beetje onder de knie, je moet hem nog wel helpen maar dat is heel normaal als beginnende tölter. Maar het gaat helemaal goed komen met hem. Olof en Svana hadden hem ook gezien en waren erg tevreden.
Als laatste was Forsetning aan de beurt. We zijn eerst weer in de paddock begonnen hier ging het weer erg goed dus zijn we weer naar het ruiterpad gegaan. In een rustig töltje gingen we verder. Tot dat we omdraaide om naar huis te gaan. Ik heb toen eerst weer een stukje gestapt tot dat ze rustig was. Toen zijn we rustig weer aan getölt maar daar dacht zij toch anders over. Ze wilde weer helemaal naar rechts uitwijken en ze ging erg hard. Ik had haar weer op tijd terug onder controle gelukkig en we zijn toen weer omgedraaid om rustig verder te tölten en het daarna opnieuw te proberen om rustig terug naar de stal te tölten. Gelukkig luisterde ze deze keer wel en konden we door naar de stal. het was al bijna 2 uur dus tijd om te gaan lunchen. Rond half 4, 4 uur gingen wij de groep vrouwen tegemoet rijden. Deze keer zijn we namelijk niet met de trailer naar het start punt gereden maar zijn we hen dus tegemoet gereden bij ons in de buurt. We hebben vanaf daar de tocht mee gereden. We zijn naar het huis van de zus van Gudmunder gereden. Dat is de boerderij naast ons. Daar hebben we lekker gegeten en priesteres van Kjós heeft daar met haar gitaar liedjes gezongen. Wij kregen allemaal een boekje waar de nummers in stonden. Ik kon dus mee lezen met wat ze zongen. Dit is goed om te leren hoe je de worden uitspreekt. Erg leuk dus!
Na lekker gegeten en gedronken te hebben was het voor ons tijd om de paarden weer te pakken en terug te rijden naar de boerderij. Ursok deed het echt heel erg goed de hele rit. Ze was wel erg moe maar doordat je met een groep bent steunen ze elkaar toch. Ik ben erg aan het spelen geweest met het tempo in tölt. Ik ben namelijk aan het oefenen om haar sneller te laten tölten, dit is makkelijk om in een groep te oefenen omdat ze dan graag bij de andere wil zijn. Toen wij met zijn 4tjes terug naar de boerderij reden na het avondmaal was toch wel het hoogte punt van deze rit. De laatste 100 meter ofzo gingen we op de weg rijden. Olof en ik reden toen achteraan en Olof vroeg; wat doen we nou..? ik zei; dit is het moment om te showen. Nou en dat deed Ursok!!!!! Ik wist niet dat ze dit in haar had. Ze liet haar kont zakken waardoor ze haar achterhand er goed onder zetten en ze richte zich op waardoor ik haar benen voor mij uit zag! WOW wat was dit gaaf om te voelen!!! Iedereen stond perplex van haar! Dit was een mooie afsluiter voor de avond. De paarden mochten lekker de wei in en wei gingen binnen nog lekker iets drinken.
Nu was het dan ook wel weer tijd om naar bed te gaan. morgen wordt ook weer een drukke dag want er moet flink gemaaid gaan worden. Het is namelijk de enige goede dag van deze week. In het weekend wordt het pas weer wat beter.


  • 19 Juni 2017 - 20:18

    Joop:

    nou Ivanka, het lijkt wel of je een schrijversdgje hebt gehad. Drie verslagen in een keer.
    Het is mooi om te lezen dat Ursok ineens zo geweldig kan tolten. Het moet een heel mooi gevoel zijn als je zo in een schitterende tolt de rest voorbij raast. Gefeliciteerd.

    En dan hoop ik dat je nog een paar dagen weer krijgt zoals wij het hier nu al een tijdje hebben. Gortdroog en veel te warm; schitterend weer om wat gras te hooien...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 39156

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: