Zoek tocht - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Zoek tocht - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Zoek tocht

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

19 Juni 2017 | IJsland, Saurbær

Wat een ochtend was dit! De ochtend begon vrij normaal. Gudmunder en ik zijn samen begonnen met melken en daarna het ontbijt weer. Na het ontbijt ben ik aan mijn blogs begonnen en Svana en Gudmunder gingen het veld op om gras te maaien. Het hooi moest vanavond al in balen en plastic gedraaid worden omdat het tot zaterdag redelijk slecht weer wordt. Svana en Gudmunder gaan dan ook een weekendje weg dus als ze vandaag niet gemaaid hadden moesten wij dit er het weekend ook nog bij doen. We moeten toch al andere velden gaan maaien dus werk genoeg.
Olof zat nog met mij binnen en die moest ook gaan werken. Voor Agnes was het tijd om weer een dutje te gaan doen. Agnes ligt goed en wel te slapen en dan belt Svana op dat er een merrie mist in de wei. Olof moest dus gaan zoeken naar de merrie want Svana kon haar niet vinden terwijl ze het gras aan het maaien was. Omdat Olof het terrein beter kent en weet waar ze zou moeten zoeken ging zij zoeken en bleef ik bij Agnes. Gelukkig bleef ze netjes slapen. Vervolgens belt Olof mij op dat ze haar gevonden heeft maar dat ze vast ligt. Ze was in een greppel gevallen op haar rug met haar benen omhoog. Ze kon dus met geen mogelijkheid overeind komen. Olof kon Gudmunder niet bereiken en die was hier ergens op de boerderij, niet op het veld om te maaien. Ik moest dus op zoek naar Gudmunder om hem te vertellen dat Olof hulp nodig had. Op het moment dat ik hem gevonden had was hij aan de telefoon met Olof. Hij is in de tractor gesprongen met wat gereedschap om haar uit de greppel te tillen en snel naar Olof gereden. Ik was ondertussen weer snel terug gerend naar het huis wat Agnes was nu helemaal alleen. Gelukkig konden ze het paard uit de greppel krijgen, wat bleek het was de merrie met het veulen. We hebben de merrie met het veulen mee naar de stallen genomen omdat de merrie er best slecht aan toe was. We hebben de dierenarts gebeld en die kwam er zo snel mogelijk aan. De merrie had verschillende zwellingen en had ook hoge koorts. Ze heeft medicatie gekregen en antibiotica, hopelijk komt ze er bovenop!
Op deze manier heb ik dus de tijd gehad om 3 blogs te schrijven en nog te breien ook nog.
Tegen half 1 was iedereen pas weer binnen van de reddingsactie. Het was dus eerst tijd om te lunchen. Daarna ben ik naar de stallen gegaan om in ieder geval de stallen weer eens schoon te maken, dit was alweer 2 dagen geleden. Nu schilt het dat de paarden in de nacht op de wei staan dus dat de stallen ook wel redelijk schoon blijven. Ik had eerst de 3 legen stallen maar even schoon gemaakt en ben daarna met Uppot gaan rijden. Ik had haar gewaarschuwd dat ze niet stom moest gaan doen omdat ik minder geduld zou hebben als normaal, dit omdat ik niet helemaal fit was opgestaan. Gelukkig gedroeg Uppot zich goed en heeft ze heel goed gewerkt. Ik had besloten om niet meer paarden te gaan rijden. Ik wilde de rest van de stallen ook nog schoonmaken en wilde niet het risico lopen dat ik mijn geduld zou verliezen als ze gingen proberen omdat ze voelen dat ik ook niet helemaal fit ben. Nadat ik Uppot gereden heb, heb ik dus de rest van de stallen schoon gemaakt. Op dat moment kwam Svana ook en vroeg of ik nog meer paarden ging rijden. Ik had uitgelegd hoe het zat en ik moest maar naar binnen gaan om uit te rusten. Maar ik ben natuurlijk eigenwijs en wilde eerst de stallen afmaken, Svana de dochter van Pimpernel kwam me helpen met de stallen zodat het iets sneller klaar was. Ik ben daarna maar even op bed gaan liggen om even uit te rusten.
Het werk op een boerderij gaat natuurlijk gewoon door dus in de avond stond ik ook gewoon weer mee te melken. Na het melken stond het eten alweer klaar. We hadden vandaag een volle tafel, 14 man ofzo. Pauline met haar gezin was er, Pimpernel met haar gezin, Hjalti en wij met zijn 3tjes. Volle tafel dus! Ik ben op tijd naar bed gegaan en de volgende ochtend mocht ik weer een keer uitslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 39182

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: