druk druk druk - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu druk druk druk - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

druk druk druk

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

06 Juli 2017 | IJsland, Saurbær

Zo daar ben ik weer, we hebben een paar drukke dagen achter de rug.
Ik heb natuurlijk veel paard gereden, Svana en Gudmunder zijn druk bezig geweest met hooi maaien en inpakken. Ondertussen waren ook de kinderen van Pimpernel nog hier. Svana is die donderdag op gaan halen bij de school. Ze zijn toen naar de boerderij gekomen en ik had die dag ook al 4 paarden gereden en Olof geholpen met haar paard om die te longeren terwijl zij er op zat. Dit was voor hem de eerste keer. Zelf had ik Vigrodi, Púls, Uppot en Nemi gereden. De paarden deden het over het algemeen erg goed ik moest alleen bij Nemi erg opletten dat ik de plaats controle behield, hij vond het namelijk erg ‘moeilijk’ om daar naar te luisteren. Uiteindelijk ging het wel weer goed maar ik moest wel even erg streng voor hem zijn. Bij Uppot blijft het altijd belangrijk zacht en rustig te blijven maar zeker niet de controle te verliezen. Als ze die eenmaal een beetje heeft kunnen afpakken dan neemt ze de controle over. Toen ik binnen kwam probeerde ik de kinderen zo ver te krijgen om samen met mij de uiteindes plastic van de hooibalen naar binnen te gaan vouwen, dit had Gudmunder gevraagd of ik dat kon doen. Ze hadden hier niet zoveel interesse in, totdat ik er een wedstrijdje van maakte en de beloning een stuk chocoladecake was. Ze waren toen ook nog niet zo enthousiast en Olof had gevraagd of ik nog een ritje mee buiten ging maken als Svana terug binnen was om op Agnes te passen. Gudmunder en Svana waren een koe bij een stier aan het zetten om te dekken omdat ze via de KI niet drachtig wil worden.
Maar goed de kinderen waren nog steeds niet erg enthousiast dus zou ik met Olof gaan rijden. Olof was alleen erg moe en was zelfs al in slaap gevallen. Ik was ook wel moe dus we zijn niet meer gaan rijden en ik ben toen niet heel lang nadat Svana binnen was gekomen weer naar buiten gegaan om te gaan melken. Na het melken waren we de kinderen kwijt….. ze waren buiten het plastic naar binnen aan het vouwen van de hooi balen. Toen ze binnen kwamen waren ze enthousiast aan het vertellen dat ze 63 hooibalen hadden gehad. De afspraak was wie de meest hooibalen had gehad kreeg het grootste stuk cake. Maar ze hadden het samen gedaan dus ze kregen gewoon allebei een heerlijk stuk chocoladecake.
De dag erna 7 juli zou ik de kinderen op gaan halen bij de school en daarna verder gaan met de hooi balen. Ik had daarom in de ochtend de paarden gereden want ik moest om 4 uur bij de school zijn. Ik had deze dag Puls, Vigrodi, Nemi; minder goed, Uppot, Olofs paard; olof er op ik hun gelongeerd en
Jonbjork; ik gelongeerd.
Nemi was vandaag ook nog steeds een beetje van slag maar deed het aan het eind wel weer wat beter. De rest van de paarden had het eigenlijk erg goed gedaan. Met Uppot moet ik alleen de draf wat meer oefenen. Sinds ze tölt draaft ze niet meer. Over de rest van de paarden was ik best tevreden.
In de avond na het melken was er ook nog een rit gepland. Er kwam een groepje mensen die hier hun paarden in de weides hebben staan. Ik zou Ursok mee nemen, Svana Agodi en Gudmunder Sin. Het liep alleen een beetje anders. De man die Púls heeft gekocht en die ik nu weer aan het trainen ben wilde dat ik op zijn andere paard Endi zou rijden om hem te proberen. Maar toen kwam er een ander man en die zei nee… ze moet Gárry (Gauri) proberen. Uiteindelijk had de man van Gárry aan Svana gevraagd of ik zijn paard mocht proberen. Dat was geen probleem dus ik mocht mee op Gárry. Het was een erg leuk paardje, wilde graag werken had een goede tölt en luisterde goed. Toen we terug waren bij de stallen wisselde een paar mensen snel van paard, waaronder Svana, zij nam Skyri nu mee om het andere ruiterpad ook nog te rijden. Ook hier zat ik weer op Gárry. Echter op de terug weg zei de man van Endie dat ik nu echt zijn paard moest proberen. Ik heb dus op de rust plaats voordat we omdraaide gewisseld van paard. Endie was dan wel een heel ander type paard. Het is een hele grote ijslander en ook erg sterk. Hij had een leuk töltje maar niks speciaals. Het was in ieder geval leuk om weer wat andere paarden te proberen. De avond duurde toen ook nog lang want na de rit werd er weer veel gedronken net zoals voor dat we vertrokken. Ik ben toen ook maar naar bed gegaan na een tijdje. Ik was namelijk erg moe.
Ik ga het hier even bij laten en ga morgen weer verder proberen te schrijven. Het is de afgelopen 2 dagen erg lekker weer geweest, strak blauwe lucht en een stralende zon! Daar moet ik nu natuurlijk even van genieten nu de zon er is. Morgen 11 juni wordt het ook weer goed weer en vanaf woensdag wordt het weer minder en gaat het weer regenen. Dan heb ik dus weer meer tijd om wat te schrijven. De beloofde foto’s komen er ook aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 39225

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: