Met sprongen vooruit - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Met sprongen vooruit - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Met sprongen vooruit

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

12 Juli 2017 | IJsland, Saurbær

De afgelopen 3 dagen is het echt heerlijk weer geweest!! Vandaar dat ik dus ook geen tijd heb gehad om blogs te schrijven, want ja nu het zonnetje er eindelijk is moet je er ook volop van genieten natuurlijk! De tijd dat ik dus even pauze had ben ik lekker in het zonnetje gaan zitten of liggen .
De laatste paar dagen heb ik vooral met de jonge paarden gewerkt. Ze gaan nu echt met sprongen vooruit! Ze zijn allemaal lekker aan het tölten en gaan ook steeds sneller. Uppot begint nu ook weer meer te draven als ik er om vraag. Púls doet het ook steeds beter. Hij legt zijn tong niet meer over het bit en luistert al goed naar alles wat ik vraag. Hij vind het soms wel wat moeilijk en dat laat hij dan ook wel merken, maar dat mag natuurlijk ook, daarvoor zijn we aan het trainen. Met Vigrođi heb ik nog een leuk truckje gedaan. Toen ik zondag samen met Pimpernel ging rijden, zij op Skyri en ik dus op Vigrođi, zijn we even langs hun huisje gegaan. Nou is daar een poort en die zat helaas dicht en moest dus open. Ik dacht terug aan Madeleine en dacht dit kunnen we ook vanaf het paard. Ik parkeerde Vigrođi er goed voor zodat ik de poort open kon maken. We moesten de poort open duwen maar dit had ik natuurlijk nog niet gezien dus ik doe de poort eerst de verkeerde kant op waardoor de vergrendeling nu aan onze kant zat terwijl het dus de andere kant op moest. Weer opnieuw er naast geparkeerd en toen moesten we de poort dus open duwen. Geen enkel probleem zei hij, en open was de poort zonder af te stappen. We zijn even hallo gaan zeggen bij de kinderen en zijn daarna weer terug gereden. Nu moest de poort natuurlijk weer dicht. Dit zou een moeilijker opgaven worden omdat we de poort mee moesten nemen waardoor hij achteruit moest lopen. Dit had ik nog nooit met hem geoefend. Met een beetje geduld was het super goed gegaan!! Beetje naar achter, beetje naar links beetje naar rechts met de kont en toen was de poort weer dicht, en dit voor een 5 jarig paardje!! Ik was echt super trots op hem!!
Met Ursok ben ik in de paddock gaan rijden. We hadden wat probleempjes met haar. Op het begin liep ze heel erg omhoog met haar hoofd in de tölt. Toen we haar wat omlaag hadden gekregen met haar hoofd ging ze haar hoofd scheef naar rechts houden. Ik merkte dat ze het moeilijk vond om een bochtje naar links te maken als we aan het tölten waren. Ik ben met haar dus in de paddock gaan rijden om te kijken of ik het wat soepeler kan maken. Ik heb nu 3 keer met haar in de paddock gereden en het gaat nu al wel weer iets beter. Vrijdag komt Andrea terug dus ik ben benieuwd wat ze er van vind. Zij zal meer verschil zien met het begin en hoe ze nu is omdat ze er een tijdje tussen uit is geweest. Verder zijn Svana en Gudmunder druk bezig geweest met hooi maken. Ik heb deze dagen dan dus ook wat meer voor de koeien gezorgd dat ze weer op tijd binnen stonden en wat te eten hadden. Gelukkig deden de koeien niet heel erg moeilijk en liepen ze redelijk netjes naar binnen. Hier en daar moest ik nog wel even een koe aandrijven onderweg maar het ging best soepel. Alleen is het vast binden binnen altijd wel wat lastiger, vooral bij de jongere koeien die een beetje bang zijn. Maar dat gaat ook steeds beter. Gister was het zelfs zo dat ze het te lang vonden duren voordat ze naar binnen mochten. Toen ik richting het huis liep rond 4 uur stonden er nog geen koeien bij de poort. Ik dacht dus, ik ga eerst nog een halfuurtje van het zonnetje genieten en dan doe ik ze wel naar binnen dan zullen ze wel bij de poort staan. Maar na dat halfuurtje stonden ze nog niet bij de poort, dan nog maar een halfuurtje in de zon. Dit vonden ze dan toch te lang duren. Ze hadden zelf bedacht om de poort open te maken en maar vast naar de stal te lopen. Gelukkig was de deur open en was het touwtje gespannen zodat ze de goede richting in lopen. Dit ging dus wel erg makkelijk want ze liepen rechtstreeks naar de stal. Olof was ook weer thuis en die kwam mij dus even helpen met het vast binden van de koeien.
Vandaag is het weer heel wat minder, het regent en het waait ook een beetje. Echt koud is het dan ook weer niet maar ook zeker geen weer dat we zeggen, kom laten we lekker buiten gaan rijden.
Ik ben vanmorgen begonnen met melken samen met Gudmunder en Svana kwam het overnemen van hem want hij moest naar een meeting. Svana had besloten om de paarden vandaag een dagje rust te geven en mij dus ook. Misschien als het weer in de loop van de dag wat beter wordt dat we ze toch naar binnen halen om nog wat te rijden. Nu staan ze dus nog lekker op het gras zichzelf rond te eten.

De beloofde foto's staan er nu op en hier ook nog een filmpje van blije paardjes in de wei



  • 13 Juli 2017 - 18:47

    Joop:

    Lekker genieten van je vrije dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 39148

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: