Terug naar Reykjavik - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Terug naar Reykjavik - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Terug naar Reykjavik

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

28 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Om half 9 opgestaan om voor de laatste keer te ontbijten bij het guesthouse. Ik had ondertussen natuurlijk alweer vriendjes gemaakt met de campinghond. Hoe kan het ook anders! ;P
Bij het ontbijt vulde een man telkens het buffetje netjes bij zodat ieder voldoende te eten had. Er stond namelijk op een bordje op de muur; All you can eat.
Na het afscheid van de hond eerst even tanken. Voordat we gingen tanken zagen we nog een waterval; de Systrafoss. Een klein mooi watervalletje waar we eerst nog even zijn gaan kijken.
Bij het tanken was het een drukte van belang. Al die toeristen die niet weten hoe het tanken werkt. Er moest iedere keer een meisje van de shop naar buiten komen om het uit te leggen. Na het tanken zijn we opzoek gegaan naar weg 206. Hier zou een mooie kloof zijn; de Fjaorárgljúfur. Deze kloof zat goed verstopt maar was zeker de moeite waard. Prachtig was het om daar te wandelen!! Je liep boven langs de kloof en hier en daar op rots punten had via smalle paadjes met mooie uitzichtpunten.
Op de terug weg ook nog even langs de Ice wear winkel in Vik om iets te halen voor de thuisblijver.
Daarna opzoek naar weg nummer 221. Deze lijdt ons naar de gletsjertong van Solheimajokull. Gelukkig was deze gravelweg net een beetje bijgewerkt zodat deze niet al te hobbelig was. We konden hier heel dicht bij de gletsjer komen en zelf en stukje op het eis wandelen. Er lag wel veel zwarte as verspreid door de laatste erupties. Het was een mooie ervaring om dichtbij/op een gletsjertong te komen.
Last but not least nog even op het eind van de dag een IJslandse paardenshow mee pikken bij Fakasel. Na het knuffelen van wat paarden waren we om 21 uur weer terug bij het appartement in Reykjavik.
Morgen is het alweer mijn laatste vakantie dagje.
Hopen dat de boottocht morgen wel door gaat!!!