Crazy day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Crazy day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Crazy day

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

26 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Gudmundur was gister na het ontbijt richting Reykjavik gegaan. Er moesten namelijk wat boodschappen gedaan worden. Hij had aan mij gevraagd om de koeien buiten te zetten want hij moest weg. Andrea was ook nog niet terug van haar werk dus moest ik het alleen doen. Eerst zou ik me blog nog even afschrijven en dan snel naar de koeien om ze buiten te zetten. Ik was bijna klaar met mijn blog en toen kwam Andrea binnen. Toen ik klaar was met mijn blog had zij net een pannenkoekje gepakt en koffie. Ik ben toen eerst maar mijn tanden gaan poetsen. Daarna zijn we de koeien buiten gaan zetten, wat zijn het toch handige beesten. Je loopt er achter aan en zegt hop hop zodat ze door lopen en thats it. Ze lopen zelf netjes naar de wei. Ik ben de poort dicht gaan maken en Andrea ging de koeienstal schoonspuiten. Ik ging nadat ik de poort dicht had gemaakt naar de paarden. Ook zij mochten weer in de paddock en dan kon ik ook makkelijk de stallen schoonmaken weer. De paarden hadden hooguit ander half uur tot 2 uur in de stal gestaan dus veel mest was er niet! Toen ik klaar was ging ik weer richting de koeienstal om te kijken hoever Andrea was. Zij was ook al bijna klaar. Ze had ook net wat melk in heet water gezet voor de lammetjes. Het was nog niet warm toen ik daar kwam dus had er gewoon even wat heet water in gedaan. Dan is het snel warm. Toen ik de lammetjes de melk had gegeven wat wel even duurde omdat ze heel irritant waren…… Ze sprongen iedere keer tegen mijn emmertje met melk aan of ze duwde de drink emmer weg van mij zodat de melk er naast ging in plaats van er in. Eindelijk de melk er enigszins fatsoenlijk in gegoten te hebben duwde ze de drink emmer weer naar een kant waar door er 1 drink tuutje naar buiten stak en er daar dus niet gedronken van kon worden. Ik heb toen de drink emmer weer goed gedaan maar de melk spoot uit dat tuutje en er kwam maar geen lam. Dan dus de lammetjes proberen op te schuiven maar het lammetje wat die kant op moest wilde natuurlijk weer niet van dat tuutje drinken……. Stomme lammetjes!! Uiteindelijk was het dan toch gelukt om daar een lammetje te krijgen en dat alles aan het drinken was.
Andrea was ondertussen ook klaar dus tijd voor de lunch. Ik had nog 1 ½ pannenkoek :)! Heerlijk zitten smullen dus. Ik had alleen wel 2 aasgieren bij me zitten :P Scoofer en Hyena (de 2 katten)lusten ook wel een stukje pannenkoek….
Ik wilde nog heel graag de 2 bergen die hier voor en achter het huis liggen beklimmen. Ik was bang dat er geen tijd meer voor was. Maar gister avond kwam er ook weer een groep ruiters om te rijden dus de paarden zouden dan hun beweging krijgen. Andrea en ik zijn toen dus na de lunch de berg achter het huis op geklommen. We waren alleen thuis dus we hadden de honden gezellig mee genomen. Man wat heb ik genoten van deze wandeling!!!!!!!! Het was zoooooo mooi daarboven! Andrea vroeg tot welke top ik wilde lopen. Ik snapte het niet hoezo welke top….. deze berg heeft dus verschillende toppen. Echt super mooi! Wauw!! Het weer zat ook erg mee. We hadden een heerlijk zonnetje en zo af en toe een beetje wind om af te koelen. Ik liep gewoon in me hemdje hier op IJsland!! Wauw dat is het enige wat ik er van kan zeggen. We zijn helemaal naar boven gelopen en de berg overgestoken. Vanaf de top daar kun je een ander dorpje zien en een groot meer. Echt super mooi!!! Als je ooit hier bij deze boerderij komt zeker doen!!
We zijn in totaal ongeveer 2 uur onderweg geweest. Omhooglopen, rondkijken, genieten van het zonnetje en terug lopen.
De zus van Svana zou weer komen om het ruiterpad steenvrij te maken en te gaan rijden. Na de berg wandeling hadden Andrea en ik toch wel weer honger dus even snel wat gegeten en gedronken, nog even lekker in het zonnetje gelegen en toen aan de slag op het ruiterpad. Andrea en ik waren mee gaan helpen. Echt gekke werk. Wat hebben we hard gewerkt. De grootste stenen zijn van het pad af. Ik heb zelf een blaar op me hand van het harken….
Ik moest eerder terug om te gaan melken dus Anna (de zus van Svana) had me even terug gebracht met de auto. Ik was snel even iets gaan drinken binnen en toen wilde ik richting de koeienstal gaan. Toen ik wat aan het drinken was kwam het andere groepje ruiters aan. Ze waren opzoek naar Gudmundur, maar ja die had ik ook nog niet gezien… Ze gaven mij de vis die ze bij hadden voor de avond. Ik had deze dus maar in de koelkast gelegd. Toen ik me drinken op had ben ik richting de stal gegaan. Maar daar zag ik niemand… ik zag de auto van de ruiters ben de paardenstal staan dus was daar maar even heen gelopen om te vragen of ze Gudmundur al gezien hadden. Ja die hadden ze gezien, hij was naar Andrea, Anna en haar dochter.
Andrea gaat Sign namelijk laten dekken. De boer waar de hengst van is had Gudmundur gebeld dat ze Sign nu binnen een uur op konden komen halen als ze dat wilde… Dat was erg snel dus. Gudmundur was dus naar Andrea gegaan om haar dit te vertellen. Sign zou dan naar die boer gaan en samen met de hengst een aantal maanden in de wei staan. Andrea moest dus beslissen of ze haar daar nu al wilde hebben, aangezien zaterdag de vrouwen rit is. Ze had toch besloten dat ze haar op konden komen halen. Sign moest dus klaar gemaakt worden om die kant op te gaan, ijzers er onderuit en de papieren in orden. Nu we daar toch waren met zijn alle hadden ze ook meteen Álgodi opnieuw beslagen. Hij heeft nu zwaardere ijzers achter zodat het makkelijker wordt om hem te leren tölten. Het was onderhand al tegen 8 uur als het niet later was. Hoogste tijd om te gaan eten dus. Gudmundur grilde het vlees en de aardappels en ik was een salade aan het maken.
Gezellig met zijn alle gegeten en opgeruimd was het tijd om te gaan rijden. Ik ging natuurlijk op Áhaetta. We hadden weer een heerlijk ritje! Vandaag nog een dagje trainen en dan is het de grote dag… De vrouwen rit!!
Svana zal vandaag ook ergens weer thuis komen van haar vakantie.

Ik moet nu snel gaan want Gudmundur is al richting de koeien om ze naar buiten te laten. Wat vandaag allemaal gebeurt lezen jullie wel weer in mijn volgende verslagje.

Het zit er nu echt bijna op nog maar 1 dagje werken na deze dag!!! Wat is de tijd snel gegaan!
En wat voel ik me hier thuis en op me plaats!! Maar kijk er toch ook wel echt naar uit om weer naar huis te gaan. Maar aangezien de zomer hier nu net begint en het echt super weer is, geen dazen, geen muggen, lekker warm maar niet benauwd, leuke mensen en diertjes! zou het toch ook leuk zijn om hier nog langer te blijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 39237

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: