Witte ochtend - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Witte ochtend - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Witte ochtend

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

21 April 2015 | IJsland, Saurbær

Vandaag mijn eerste echte werk dag. Deze dag begon erg wit. Afgelopen nacht heeft het gesneeuwd en gehageld dus toen ik op stond was alles wit buiten. Gelukkig trok het gedurende de dag een beetje weg. Maar echt super weer kun je het niet noemen. Het wisselt zich af tussen regen, sneeuw, hagel of soms ook droog. Heel apart dit weer. Zo zie je wat blauwe lucht en dan hagelt het in een keer. Ook waait het nog erg hard dus buiten paardrijden zit er nog steeds niet in helaas.
Vandaag begon mijn dag met het melken van de koeien. Ja ja we blijven oefenen met het aanbrengen van de machines en natuurlijk maken we ook de uiers weer schoon. Na het melken was het tijd voor het ontbijt. Lekker een getoastbrood. Na dat we op ons gemak hadden ontbeten zijn Rut en ik weer verder gegaan met het schilderen van de nieuwe wc. Ook hebben we al een begin gemaakt aan het halletje.
Voordat we gingen lunchen hebben we de jonge paarden buitengezet zodat ze wat langer buiten konden staan vandaag. Nadat de paarden buiten stonden was het alweer tijd op te gaan lunchen en even te rusten.
Na de lunch zijn Rut en ik weer naar de paardenstallen gegaan om de stallen van de jonge paarden schoon te maken en ze weer binnen te laten. Toen we daar klaar mee waren hebben we ieder weer 2 paardjes gereden. Vandaag heb ik een ander paardje gereden dan gister(i.p.v. de grijze). Zij was erg leuk om te rijden! Na het rijden gingen de ruinen naar buiten en de merries in de bak zodat we ook hun stallen schoon konden maken.
Nu heb ik even tijd om weer een verslagje te schrijven over hoe mijn dagje er vandaag uit zag.
rond een uur of 6 gaan we de paarden en schapen weer voeren en vervolgens helpen met melken.
En dan zit het dagje er weer op.

Zo als het er nu uit ziet wordt het morgen beter weer dus laten we er maar op hopen!

  • 21 April 2015 - 19:57

    Ron ,marian En Sophie:

    hoi ivanka,

    goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en al veel gedaan hebt!!
    het is dus niet uitrusten maar gelijk aan de bak.
    apart hoor die sneeuw en hagel, hier schijnt heerlijk het zonnetje en zijn we langzaam aan het bruin bakken.
    veel plezier nog en .............. oja we lezen dat je dus prima kan schilderen er ligt nog een klusje thuis op je te wachten :)

    doei doei en geniet ervan
    ron marian en je fietje

  • 21 April 2015 - 20:19

    Tante Marlies:

    Hallo Ivanka
    Wat leuk al die verschillende beesten en zeer varierend werk.
    Zo leer je nog eens wat, ook al is het voor Nederlandse begrippen al redelijk ouderwets.
    En van schilderen krijg je ook nog spierballen. Je bent straks een professional:)
    Succes en vooral genieten
    Groetjes tante Marlies

  • 21 April 2015 - 23:37

    Irma:

    Hay Ivanka
    goed hoor die verhalen. je ziet dat verschillende mensen ze bijhouden en reageren. Ik snap wel dat je niet 10 weken lang iedere dag kunt schrijven. Maar het begin is in ieder geval gemaakt.Voor jou is het zeker leuk dat er ook reacties komen.
    we wachten nu nog op foto's van de paardjes en de koeien en schapen.
    Gr.Mam

  • 22 April 2015 - 00:06

    Joop:

    Hoi Ivanka,
    Iedere dag paardrijden, fantastisch voor jou. Hebben die beestjes ook namen of noem je ze alleen bij kleur?
    We zijn benieuwd naar een actie video van de jonge paarden training.
    Succes gewenst in dat witte IJsland!

  • 22 April 2015 - 12:20

    Ivanka:

    @Ron en Marian, hey, hahaha er ligt nog een klus thuis te wachten ja ;P daarom ben ik hier vast aan het oefenen :).

    @Irma, Hey mam ik zal vandaag proberen foto's te maken van de koeien paarden en schapen (en het lammetje :D).

    @ Joop, hey pap. De paarden hebben ook namen maar die kan ik nog niet zo goed onthouden. Ik weet nu dat ik de eerste dag op Alta (de grijze merrie) heb gereden. Maar hoe die van gister heet weet ik al niet meer zij heeft zo'n moeilijke naam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 39293

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: