2de dag kinderen en Training met Álgodi - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu 2de dag kinderen en Training met Álgodi - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

2de dag kinderen en Training met Álgodi

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

09 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Gister heb ik toch nog een middagje moeten babysitten want Pipenel en Sabine (Vriendin) gingen boodschappen doen en Ernst (vader) en Roeland (een vriend) gingen mest uitrijden over het land. Dit was de eerste keer voor hun en ze hadden het er al de hele week over, dus nu mochten ze eindelijk mest uitrijden. Ja dan blijf ik over als Nederlander dus moet ik babysitten. Toen Pipenel en Sabine weer thuis waren zijn Rut en ik naar de stallen gegaan. Onderweg kwamen we Svana nog tegen in het schapenhuis. We hadden aan haar gevraagd of zij dacht dat we konden gaan rijden want het waaide toch ook wel weer redelijk hard. Svana zij dat het de volgende dag beter weer zou worden dus dat we nu beter niet met de jongere paarden buiten konden rijden (Áhaetta). Naja toen gingen we maar de stallen schoonmaken en de lunch vast in de voerbakken doen. Alle paardjes eten dan is het tijd om ze eens een keer lekker goed te borstelen vandaag. Of althans ik heb er 1 goed kunnen borstelen en de gelukkige was Álgodi. Hij hoort wit te zijn maar dat was hij niet dus we hebben een poging gedaan om hem zo wit mogelijk te krijgen. Ik moet zeggen dit is aardig gelukt. Een groot deel van zijn dikke wintervacht is er af nu. Ook hebben we de kantine/zadelkamer helemaal schoongemaakt gister. Wat een verschil zeg!! De vloer was eerst bruin en nu is hij licht blauw groenig dus een heel verschil! En toen was het alweer tijd om te gaan melken en zelf eten.
De avond was heel gezellig. Er was ook veel drank in het spel. Er waren er 2 die het goed te pakken hadden. Bijna ¾ fles snaps hadden ze met zijn 2een op dus dat tikte wel goed aan…
Ik ging rond een uur of 12 naar bed. Gelukkig kon ik vanochtend uitslapen. Om 12 uur kwam de eerste bus. Voordat de eerste bus kwam moesten we eerst nog 2 lammetjes uit de wei hebben want die waren ze vergeten te merken. Maar ja ga maar eens 2 lammetjes uit een hele kudde halen. Dat werd dus proberen alle schapen weer in de rijhal krijgen en dit was ook nog niet zo gemakkelijk. Uiteindelijk hebben we 2 schapen met lammetjes binnen gekregen en dit waren gelukkig ook de goede. Lammetjes gemerkt en ze konden weer terug naar de wei. Toen moesten de schapen die boven in de ouden paardenstal stonden nog naar beneden. Ook deze lammetjes moesten nog gemerkt worden dus eerst lammetjes vangen en toen konden ze allemaal naar de wei. Dus als een stel border collies liepen we met zijn 3een achter de schapen aan om ze richting de wei te drijven. Die schapen eenmaal in de wei en toen moesten de schapen vanuit het schapenhuis naar de rijhal weer. Dus nog meer schapen overzetten. Lammetjes merken en in groepjes richting de rijhal. Toen we klaar waren met de schapen lieten we de paarden buiten en konden we de stallen schoonmaken. Terwijl Rut en ik hier mee bezig waren zagen we de eerste bussen al komen. We hebben rustig aan de stallen afgemaakt en zijn toen richting boven gelopen. Nog even langs Olaf gegaan die was in het schapen huis bezig met de stal een beetje schoonmaken. Toen toch maar naar boven gegaan. Onderweg naar boven kwamen we een aantal ouders met kinderen tegen die onderweg naar beneden waren. Ik dacht dat dit niet de bedoeling was dus ben terug naar Olaf gelopen om dit te vragen. Zij heeft die mensen toen uitgelegd dat het niet de bedoeling is om hier te komen in verband met de rust voor de dieren. Ik ben snel mijn tanden gaan poetsen want hier had ik nog geen tijd voor gehad, het was al rond 12 uur. Ook heb ik het eten van de kittens mee genomen zodat ze buiten een beetje konden eten en een beetje rust hadden tussen door dat alle kinderen ze vast willen houden.
Uiteindelijk stond ik samen met Busca (de ijslandse hond van hier) bij de kittens om alles in de gaten te houden. Rond 1 uur hebben we de kittens mee naar binnen genomen zodat ze even rust hadden. Want om 2 uur kwamen er weer 3 bussen en nog gewone personen auto’s de boerderij bezoeken.
De middag heb ik alleen niet bij de kinderen door gebracht. Deze keer was Rut aan de beurt om te ‘babysitten’. Ik ging samen met Olaf naar de paarden. Vandaag heb ik weer getraind met Álgodi. Het gaat steeds beter hij leert echt heel snel. Hij is al rustiger met zijn hoofd en begint al meer te wennen aan het bit. Hij begint ook steeds meer te ontspannen en nageefelijk te lopen. Svana en Olaf hebben even staan kijken en ze waren erg tevreden. Ik mag nu alleen aan de gang met hem dus nu kan ik hem denk en hoop ik vaker gaan rijden. Dit zal voor hem ook goed zijn in plaats van 1 keer in de week.
Later in de middag zijn we nog met zijn alle gaan rijden want het is de laatste dag dat Pipenel en haar vrienden hier zijn. Ze vertrekken morgen vroeg of naja vannacht. We hadden een groep van 7 paarden. Svana op haar paard Mina, Gudmunder op zijn paard Griper, Pipenel op Alta, Olaf op Gangur, Rut op Sown, Sabine op Edir en ik op Áhaetta natuurtlijk :). We hebben een heerlijk ritje gereden en ging echt goed. Svana kwam naast me rijden en zei dat het er erg goed uitzag. Ook reed ik even naast Gudmunder hij zij dat er al vooruit gang was te zien. Wat een complimenten zeg!
Toen we terug kwamen hadden we nog even tijd om iets te drinken in huis en toen was het tijd om te gaan melken. De paarden waren al gevoerd dus we waren snel klaar want we molken ook met zijn 3een.
Nu net lekker gegeten en nu is het tijd voor het toetje dus ik ga stoppen met het schrijven van me blog want heb zo ongeveer ook alles al wel verteld. Naja smakelijk allemaal en doeii!!

  • 10 Mei 2015 - 22:08

    Juultje:

    Heeeeeeeeeeeee Ivanka,

    Wat ben je toch een bikkel! Zoveel werk, zoveel verschillende taken en je lijkt t allemaal zo makkelijk op te pikken !!
    Ik vind het echt knap en bijzonder om te mogen lezen! Nynke blijft maar vragen, of je weer op haar school over je belevenissen komt vertellen!
    Morgen kom ik bij je thuis, om lekker met je moeder bij te praten. Ze zal haar tas wel bijna ingepakt hebben...En veel zin hebben, om jou kant op te komen.
    Ik hoop dat je nog een goede tijd hebt en blijft genieten van al die bijzondere dingen!
    Heeeel veel gr.uit het - vandaag wel warme - Nederland,het beste ,Juultje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 39310

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: