Actie - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Actie - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Actie

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

12 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Gister kon ik lekker uitslapen. Tot een uur of 9 heb ik geslapen en toen nog even wat doezelen. Zo half slaperig dacht ik wat hoor ik toch…. Het waren de kinderen al. Snel opgestaan aangekleed en ontbeten en op naar buiten om te gaan helpen. De eerste groep was best lastig het waren kinderen rond de 7 jaar maar luisteren ho maar. Dus we hadden wat overtuigingskracht nodig en dan lukte het wel. Aan het begin wordt altijd gezegd dat ze de dieren niet mogen voeren. Wat deden de kinderen de dieren voeren en als ze het eten dan niet aanpakken gooien ze het maar op de grond of in de stal. Je kunt je wel voorstellen dat het dan een grote bende wordt. Gelukkig wilde ze luisteren na het een aantal keren gezegd te hebben. Er was zelfs een jongetje die eerst stro aan de koeien proberen te voeren toen zei Svana dat het niet mocht, hij ging naar Rut die met het lammetje stond zij zei ook nee, loopt hij een paar passen verder en gooit hij het op de grond….. en daar stond ik om te zeggen dat hij het op moest rapen en terug bij het andere stro moest leggen. Ook gingen ze bij de paarden in de paddock en opende ze zelf deuren die dicht zaten. Dit doe je gewoon niet.
Er hangt een bal in de schuur boven het stro, hier kunnen ze opspringen en mee slingeren. Er kwam een docent naar ons toe dat een kind de zonnebril was verloren in het stro… en ja ga die dan maar eens zoeken….. ook waren ze een trui en een muts verloren in het stro.. hoe krijgen ze het voor elkaar. De muts hadden we terug gevonden de rest niet.
De 2de groep die kwam was een stuk makkelijker. Dit waren ook weer wat jongere kinderen en die luisterde ook goed.
Nadat de 2de groep ook vertrokken was was het tijd voor de lunch. Lekker hotdogs van de gril weer, heerlijk!. Na de lunch ben ik weer verhuisd naar mijn oude kamer. Lekker schoon bedje kamer gelucht dus ik kon weer lekker in een fris bedje slapen. Nadat ik hiermee klaar was zijn we de paarden buiten gaan zetten en de stallen schoon gaan maken. Zoals gewoonlijk checken we dan ook meteen of de schapen nog water nodig hebben. Toen we dit allemaal gedaan hadden gingen we even naar Floor toe (het lammetje zonder moeder) we hadden haar uit haar hok gehaald om even lekker rond te kunnen lopen. Ook hadden we Miss Piggy Knor (een varkentje zoals de naam al zegt) uit haar hok gehaald zodat ze samen konden spelen. Ze kennen elkaar al want ze zitten naast elkaar in en hok en kunnen ook contact maken met elkaar. Het was erg handig want Floor loopt achter ons aan en het varkentje achter Floor. Ook is er een baby geitje nu. Deze had zelf een doorgang gevonden om het hok uit te komen. Dus die kwam ook gezellig mee spelen. Floor had het wel gezien en vroeg om opgetild te worden. Ze lag lekker bij Rut in haar armen te slapen. Het varkentje en de geit waren volop aan het spelen echt prachtig om te zien!! Toen ze eenmaal uitgespeeld waren was het tijd dat iedereen weer in zijn hok ging. Ik ging Andrea even helpen om te gaan rijden met Skyri (broertje van Álgodi). Hj heeft er som moeite mee om alleen weg te gaan op het begin dus liep ik voor de zekerheid even een klein stukje mee. Maar wat deed hij het goed, helemaal geen problemen.
Rut en ik zijn snel even wat gaan drinken en toen zijn we de paarden gaan wisselen. Alles naar binnen en de hengsten weer naar buiten. Daarna zijn we met zij 3een gaan rijden. Ik op Áhaetta, Rut op Griper en Andrea op Sign. Áhaetta is een beetje stijf aan haar linker kant. Dus in plaats van gewoon recht toe recht aan te rijden ben ik zigzagend over de ruiterpaden gegaan. Na het rijden was het tijd om de paarden alweer te voeren voor het avond eten en de hengsten binnen te halen. Ik was Álgodi even aan het borstelen en Rut was de hengsten binnen aan het halen. Op een of andere manier is de deur waarschijnlijk open gewaaid dus de hengsten gingen niet direct naar hun stal maar ze gingen de weg op…. Ik rende naar buiten om te kijken waar ze heen gingen. Ze rende richting het huis. Andrea zat heerlijk te genieten van het zonnetje met een kat op haar schoot toen ze paarden hoorde galopperen. Ze sprong op en rende zo snel als ze kon richting de weg waar ze de veulens kon stoppen. Ze draaide om en rende terug. Ik was naar de volgende afslag gerend, door de modder een stukje en ik voelde mijn schoenen bijna uitgaan en dacht NEEEE niet nu. Ik stond bij de volgende afslag zodat ze daar niet in gingen en hoopte dat Rut op de weg ging staan. Dit deed ze helaas niet en ze verschuilde zich achter het gebouw in de hoop dat ze richting de stal gingen. Maar nee natuurlijk doen ze dat niet ze gingen gewoon recht door over de weg. Ik rende er weer achter aan en zag een auto achter me komen. Ik dacht; “ja hoor altijd op dit soort momenten moet er een auto komen…” ik keek nog een keer goed en zag dat het Gudmuder was. Dus ik sprong aan de kant zodat hij door kon rijden om de veulens in te halen. Hij stopte bij mij en zei dat ik in moest stappen. We haalden de veulens in, wat heel mooi was om te zien, en zette de auto dwars op de weg. Ik sprong uit de auto en sprong snel op het ruiterpad zodat ze om zouden draaien en niet verder gingen op het ruiterpad. De veulens omgedraaid en ik er achter aan rennen. Gudmunder was ook op het ruiterpad gaan rijden met de auto zodat ze niet om konden draaien. Maar wat zijn die veulens toch slim. Want dan gaan we toch gewoon weer op de weg rennen. Dus ik omhoog en ook op de weg achter de veulens aan. Gudmunder kwam me ophalen en wat was ik blij om in de auto te zitten ik was kapot. Opnieuw achter de veulens aan zodat ze richting stal gingen. Svana, Andrea en Rut stonden op de weg zodat ze wel richting stal moesten gaan. Ze probeerde eerst nog een weiland in te gaan maar daar stond een hek dus dat ging niet. Maar ik weer uit de auto gesprongen want daar waar de veulens nu waren kon de auto niet komen in die greppel. Dus daar rende ik weer. Gelukkig gingen ze nu richting stal en stonden ze netjes in de stal. Maar pfffff wat een activiteit in een keer! Gelukkig mankeren de veulens niks! En staan ze veilig in hun stalletje.
Veulens weer terug in de stal dus we kunnen weer verder met voeren. We waren afgevoerd alles nog even gecheckt en we konden naar binnen om nog even een half uurtje te zitten en wat te drinken. Na het half uurtje was het tijd om te gaan melken en de lammetjes de fles te gaan geven. Rut ging melken en ik ging de lammetjes de flesjes geven. Dit was nog niet zo makkelijk want ik wist alleen welk nummer de moeder had dus ik moest goed kijken welk lam bij welke moeder hoort.
Toen was het tijd om te eten. Na het eten zijn Rut Andrea en ik richting Reykjavik gegaan om wat op te halen voor Gudmunder. Nadat we dit gegaan hadden zijn we lekker een ijsje gaan eten. Toen we terug thuis kwamen was het al bijna tijd om weer naar bed te gaan want het was al weer 10 uur.
Wat een dag was het gisteren!
Nu moet ik weer verder aan het werk.

Doeii

  • 12 Mei 2015 - 20:53

    Irma:

    Hoi Ivanka
    wat een actie weer. Je hoeft je daar niet te vervelen. Ook een gezellige beestenboel. Ik wist niet dat ze ook een varkentje hebben. Trouwens jij met de drie paarden is een super mooie foto. We zaten al te wachten op je volgend verhaal, maar snappen nu waarom het even op zich liet wachten.
    Groetjes mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 39287

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: