Home alone - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Home alone - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Home alone

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

05 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Voor een dagje ‘mijn eigen’ boerderij dus. Dit kan natuurlijk niet normaal lopen zo’n dag!!
Het was uit eindelijk best hard werken omdat er wat onverwachte dingen gebeurde.
Rond een uur of 11 was iedereen weg en had ik het rijk voor mij alleen.
Ik heb in de ochtend aan mijn opdrachten zitten werken en mijn blog geschreven. Toen ik rond een half 1 richting de koeien ging om ze te voeren zag ik in een keer paarden op de weg lopen! Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Eerst kijken of ik de paarden herkende en of ze van ons waren. Maar ik wist het niet. Dus wat moest ik nu doen?! Ik liep naar de paarden toe om te kijken of ik ze kon benaderen. 1 paard uit de groep kwam naar mij toe lopen. Dus ik dacht als ik die nu kan pakken en mee kan nemen naar de paddock dan volgt de rest misschien ook wel. Maar ik had natuurlijk niks van een halster ofzo bij. Ik had gehoopt dat hij/zij netjes met mij mee zou lopen als ik haar hoofd zachtjes vast pakte en haar mee begeleiden naar de paddock. Dit deed hij/zij natuurlijk niet want het zal dan maar eens een keer mee werken. Ik dacht, ik bel Svana maar even. Als de mis al is begonnen heeft ze haar telefoon vast wel uitstaan. Ik kreeg haar niet te pakken. Toen kwam er een auto met trailer aan rijden dus ik dacht misschien komen die hun verloren paarden wel halen. Maar nee ze gingen richting de stallen. Dus ik dacht wat zijn die nou weer aan het doen. Ik ben die kant op gelopen om hulp te vragen ook. Zodat we met zijn 3en de paarden richting de paddock konden drijven. Ik kwam aan bij de stallen en vroeg wat ze aan het doen waren. Ze kwamen hun hengstje ophalen. Hier wist ik dus ook niks van. Of althans ik wist niet dat ze vandaag kwamen, ik wist wel dat hij opgehaald zou worden een keer. Naja hun geholpen het paardje te laden en toen meteen weer richting de lossen paarden gelopen want ze gingen steeds verder weg. De mensen zouden mij helpen hadden ze gezegd. Ze vroegen of het onze paarden waren, daar zei ik natuurlijk weet ik niet op. Zij dachten dat het de paarden waren van de volgende boerderij omdat ze die kant op liepen uit zich zelf. Die mensen zouden de paarden begeleiden richting de boerderij met de auto. Oke dacht ik dan is dat opgelost. Dus ik snel naar de koeien want die ging ik voeren was de bedoeling. Melk voor de lammetjes in heet water zodat het op kon warmen, briefje mee waar opstond hoeveel brok iedere koe moest krijgen en voeren maar. Gelukkig verliep nu alles weer goed. Na het voeren ben ik richting de paarden gegaan. Even nagedacht hoe ik het allemaal ging doen want ik ging Álgodi binnen rijden en als het goed weer was kon ik ook met Skyri weg. Maar om ze nou naar buiten te doen en dan meteen een van die 2 eruit halen was ook weer zo iets. Dus de merrie veulens naar buiten, de oudere paarden naar buiten en dan maar eerst de stallen schoonmaken. Toen heb ik Álgodi gepakt om binnen te gaan oefenen met de tölt weer. Hij deed weer erg goed zijn best en ging een stuk beter vandaag dan als we het buiten probeerde. Toen ik klaar was met Álgodi heb ik hem nog even buiten gezet zodat hij nog even kon rollen. Dit doet hij namelijk erg graag. Ik had even buiten gekeken hoe het weer was. Maar ik vertrouwde het niet helemaal. Dan was het droog en dan regende het weer. Ik heb Skyri dus maar een rust dagje gegeven. Hij had tenslotte de dag er voor ook een langere rit gemaakt en toen erg goed gewerkt! Ik heb de paarden hun lunch gegeven en de paarden gewisseld. Merries en oude paarden naar binnen en de 2 overgebleven hengstjes naar buiten. Ik ben ook weer naar binnen gegaan om ook wat te lunch. Het was wel een erg late lunch geworden. Het was al half 4 4 uur. Nog wat aan mijn opdrachten gewerkt en rond een uur of 5 waren Gudmunder en Andrea ook weer terug thuis. Svana moest nog ergens naar toe voor de hondenclub.
Gudmunder en ik zijn de koeien weer gaan melken en daarna had Andrea een lekker omeletje voor ons gemaakt. Met wat left overs van de dag ervoor hadden we een prima avondmaaltijdje.
Andrea en ik zijn woensdag begonnen met een serie te kijken. De eerst 2 of 3 episodes waren Nederlands ondertiteld super handig dus! We kijken nu bijna iedere avond 2 of 3 episodes. Helaas was er gister alleen geen Nederlandse ondertiteling meer :(. Maar het is dan wel weer goed voor me Engels. Na 2 episodes gekeken hebben was het tijd om naar bed te gaan.

  • 06 Juni 2015 - 10:19

    Irma:

    Wat een avontuur weer. Ja zo moet je snel een oplossing bedenken als je home alone bent, maar dan niet voor de boeven maar voor de paarden. Maar tv kijken en trui breien gaat dat tegelijk. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 39280

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: