Active rust dag - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Active rust dag - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Active rust dag

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

08 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Gister heb ik dus lekker kunnen uitslapen. Heerlijk!! Ik werd om 8 uur wakker en heb nog verder gedoezeld tot half 10. Rustig ontbeten, blog geschreven en toen naar de paarden. De vrouw die Alta misschien wilt kopen kwam weer om nog een keer te rijden. Olaf gaat meestal met haar mee en ze vroeg deze keer of ik ook mee wilden. Ik moest wel even gaan omkleden want het was in eerste instantie alleen de bedoeling om de stallen schoon te gaan maken en dan lunchen. Ondertussen gingen hun vast opzadelen. Ik mocht zelf kiezen welk paard ik wilde rijden, maar ik kon natuurlijk weer geen keuze maken :P. Toen ik terug kwam had Olaf voor mij gekozen en mocht ik mee op Griper. Een heerlijk kort ritje was het. Griper luisterde erg goed maar kan toch nog wel het een en ander bij leren. Hij is erg stijf en geeft helemaal niet na. Het liefst loopt hij met zijn hoofd in de lucht. Olaf had geen tijd om een 2de paard te rijden. Ze moesten namelijk op de boerderij van de ouders van haar vriend (de ouders zijn weg), de hekken gaan checken want ook daar gingen de koeien naar buiten. Ik had daarom Svana gevraagd om mij te helpen met Álgodi. Ik reed hem binnen en Svana hielp me mee om hem te laten tölten. Woehoe ook zijn eerste stapje tölt met mij zijn gezet. vandaag ga ik denk ik weer verder oefenen met hem. Het is namelijk geen weer om buiten te rijden vandaag. Het regent al de hele ochtend. Dat wordt dus lekker binnen werken vandaag. Ik kan Álgodi en Skyri binnen rijden en dan heb ik ook nog 3 jonge paarden om te longeren.
Gister zijn we in de na middag richting de boerderij van Hafþór (vriend van Olaf) ouders gegaan om daar ook de koeien buiten te zetten. Hier moesten ze een stukje verder lopen voordat ze in de wei waren. Er moesten dus weer verschillende wegen bezet worden zodat de koeien de juiste kant op gingen. Ik stond in een hoek en moest zorgen dat ze niet naar links gingen en niet recht door maar ze moesten rechts af. En ja daar sta je dan in je eentje met een kudde koeien op je afkomend. Ik ben maar dicht bij de afslag naar rechts gaan staan en me arme uit gestoken zodat ze naar recht gingen. Gelukkig deden ze dat ook maar toen wilde 1 van de koeien de sloot over steken om dus voor de afslag rechtdoor te gaan. Svana was ook al bij mij dus ik rende richting die koe om haar terug te jagen en Svana hield de andere koeien in de gaten. Uiteindelijk is het toch allemaal best soepel verlopen. Toen de koeien in de wei stonden gingen we nog even bij de nieuwe machines van hun kijken en in hun melk stal. Daarna zijn we even koffie bij hun binnen gaan drinken. Dan was het alweer tijd om terug te gaan want wij moesten ook gaan melken. Na het melken had ik nog even tijd om te breinen en toen was het tijd om te gaan eten. Na het eten heb ik ook weer zitten breinen en toen de film afgelopen was die iedereen aan het kijken was hebben Andrea en ik nog 1 aflevering van de Grimm gekeken. En toen was het weer de hoogste tijd om naar bed te gaan. Want ik moest vanochtend gewoon weer melken.
Nu wordt het tijd dat ik ook weer aan de gang ga.

Er is helemaal niks aan zo met dit weer bah bah!

  • 08 Juni 2015 - 22:30

    Joop:

    Jammer dat je zo in de regen zit. Ik ben momenteel in Kuwait en hier regent het zand.
    Ik zal proberen je wat zon te sturen. dat hebben we hier in overmaat!!!

  • 08 Juni 2015 - 23:21

    Ivanka Van Kuringen:

    Ja graag die zon kunnen we hier wel gebruiken!! Maar zand regen lijkt me nu ook niet echt fijn...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 39274

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: