Gezellig dagje met Andrea - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Gezellig dagje met Andrea - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Gezellig dagje met Andrea

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

17 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Rond 1 uur waren we vertrokken richting Reykjavik. We zijn eerst gestopt bij de bieb. Daar is ook een Bonus (supermarkt) we moesten nog wat inkopen doen voor het feest van Olaf en haar broer. We hadden met Svana in de winkel afgesproken dus die troffen we daar. Na de boodschappen zijn Andrea en ik naar Reykjavik gegaan om een cadeautje te kopen voor Hjalti Freyr (de broer). Maar eerst zijn we een ijsje gaan eten dicht bij de haven. Dit was een ijssalon die opgericht is door een aantal jongere die hun ijs op de boerderij maakte. Nu zit er dus ook een ijssalon dicht bij de haven waar ze alles zelf maken. Zelf de horentjes maken ze zelf. Maar man wat kreeg je daar grote bollen ijs!!! We hadden allebei 3 bollen ijs maar we konden het niet op krijgen. Daarna zijn we naar de winkel gegaan voor een cadeautje voor Hjalti Freyr, het eerste cadeautje was een shirt voor het sporten. Het was nog een heel gedoe om de winkel te vinden. Maar we hadden het uiteindelijk gevonden. Het was aan het eind van de straat waar ook het appartement was waar ik met papa en mama verbleef tijdens mijn vakantie. Daarna zijn we naar een winkelcentrum gegaan. Ik moet nog een outfit hebben voor het feest. Ik heb niet echt bepaalde feest kleren bij voor zo’n feestje. Olaf en Hjalti Freyr zijn namelijk allebei afgestudeerd. In het winkelcentrum zijn we dan ook voor een outfit voor mij aan het zoeken geweest. We hebben helaas niks kunnen vinden. Wel hebben we wat meer cadeautjes voor Hjalti Freyr kunnen vinden. Andrea en ik moesten namelijk de cadeautjes gaan halen. We hebben 2 groepjes mensen die mee betalen aan de cadeautjes voor Olaf en Hjalti Freyr. We konden dus een aantal cadeautjes halen. Om 5 uur hadden we met Hjalti Freyr in Mosfellsbær. Hij zou bellen als hij klaar was met werken zodat we tegelijk daar zouden zijn. Iets voor half 6 had hij nog niet gebeld, dus toen hebben we hem maar gebeld. Hij was in zijn appartement, dus snel in de auto gesprongen en naar Mosfellsbær gereden. Ook wij zijn snel die kant opgereden. Het was erg ingewikkeld want toen we in het winkelcentrum waren moesten we met Olaf contacten over de cadeautje voor Hjalti Freyr en daarna moesten we met Hjalti Freyr een cadeautje halen voor Olaf. Goed opletten dat je je mond dus niet voorbij praat. Voor Olaf hebben we een heel mooi dik wollen kleed gehaald met paardjes erop. Olaf heeft het ook altijd koud net zoals ik :p. Het cadeautje voor Olaf was dan ook snel gehaald. Ook hebben we wat meer wol voor mijn patroon bij gehaald. Daarna vroeg Andrea of ik naar de film wilde. We hebben dus in de auto zitten kijken naar welke film we zouden gaan. We hadden besloten om naar de film Mad Max te gaan om 20:00. We zijn eerst nog wat gaan eten in een restaurantje.
Het was een erg spannende film en Engels gesproken. Ik kon het dus best redelijk volgen. We waren rond een uur of 11 weer thuis.
Toen we aan kwamen rijden zag ik weer paarden op de weg staan dacht ik. Voor ons huis weer. Andrea zei; waarschijnlijk hebben ze de paarden buiten gezet op het ruiterpad met een draad gespannen zodat ze daar het gras kunnen eten.
We gingen dus maar gewoon naar binnen. binnen aangekomen vertelde Svana dat ze de paarden buiten hadden gezet na het melken.
Ik ben maar snel naar bed gegaan want ik moest vandaag gewoon weer melken. Vanochtend hebben we de paarden weer even binnen gehaald om ze een beetje hooi te geven zodat het verschil in voer niet meteen heel groot is.
Ik ga nu weer lekker paard rijden. Ik ga proberen met Áhaetta en een ander hand paard te rijden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 39266

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: