A little bit lazy day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu A little bit lazy day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

A little bit lazy day

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

25 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Snel mijn tanden dus gepoetst en op naar de koeien. Maar er was helemaal niemand bij de koeien….. Ik wist dat er eerst een koe geïnsemineerd moest worden en dat ze daarna pas naar buiten gingen. Toen ben ik dus maar eerst naar de paarden gegaan. Zij waren klaar met eten dus heb ik hun in de paddock gezet. Toen ze buiten stonden kwam Gudmundur om te zeggen dat hij nu toch de koeien buiten wilde zetten. We hebben toen samen de koeien los gemaakt en ik ben met de koeien mee naar de wei gelopen. De wei is naast de paardenstallen dus nadat de koeien allemaal in wei stonden(op 1 na) ben ik de paardenstallen schoon gaan maken. Ik wist niet precies hoe laat Andrea thuis zou komen dus ik was maar vast begonnen met Póls longeren. Het was al half 2 toen ik klaar was met de stallen en Póls, tijd om te gaan lunchen dus. Voordat ik ging lunchen moest ik natuurlijk ook even met Áhaetta knuffelen. Ze lag heerlijk in het zonnetje dus ik ben even bij haar gaan zitten. Totdat de andere paarden om ons heen kwamen staan. Toen vond ze het niet leuk meer en stond ze op. Ze bleef wel gezellig bij mij staan dus ik kon lekker tegen haar aan hangen en even van het zonnetje genieten.
Ik had een lekker roereitje gemaakt daar had ik echt zin in!! :P. heerlijk lunchje gehad en dan was het nu tijd om de koeienstal schoon te gaan maken. We spuiten het rooster, de boxen en het gangetje meestal helemaal af zodat het weer mooi schoon is als de koeien binnen komen. Nadat ik de koeienstal schoon had ben ik de grijze jonge merrie nog gaan longeren. Ze is mij altijd aan het proberen. Gekke sprongen, omdraaien ze verzint wel iets. Maar gelukkig kan ik het altijd wel goed afsluiten en probeert ze het alleen in het begin. Rond kwart over 4 was ik klaar met haar. Andrea zou tussen 4 en half 5 thuis komen zei Gudmundur. Ik ben even lekker in het zonnetje gaan zitten met de deur als wint vanger. Want het waaide gister weer best stevig. Rond half 5 ben ik dan toch richting huis gegaan om te kijken of Andrea er al was en of ze nog wilde rijden. Gudmundur was ook naar een meeting dus die was ook niet thuis. Andrea kwam even nadat ik binnen was ook thuis. Ze was alleen dood op. Ze ging dus meteen op de bank liggen slapen.
Ik zou vanavond pannenkoeken gaan bakken dus ging de mix maar vast maken zodat ik dat niet nog na het melken moest doen. Toen Gudmundur thuis kwam vroeg hij of Andrea en ik nog wilde gaan rijden want het is beter voor de koeien om eerst even wat te eten en weer tot rust kunnen komen. Andrea en ik zijn dus nog even een kort ritje gaan maken. Zij op Sign en ik op Áhaetta. Wat doet ze het toch goed. Ze begint weer steeds beter te worden!!! Ik ben aan het proberen haar conditie iets beter te krijgen want zaterdag is er een vrouwen rit waar ik ook aan mee mag doen. Ik wil deze graag met Áhaetta doen.
We hadden een kort ritje gemaakt en daarna de paarden op de wei gezet. Ik ben toen snel me broek om gaan wisselen en gaan melken met Gudmundur. Andrea moest naar de masseur voor haar rug en zou pas tegen 8 uur weer thuis zijn. Ik had dus mee geholpen met melken en Gumundur zou het afronden met het schoonmaken van de machine zodat ik vast pannenkoeken kon gaan bakken.
We hadden goed getimed want ik moest nog een paar pannenkoekjes bakken toen Andrea thuis kwam. We hadden dus heerlijk verse pannenkoeken!!
Na het eten hebben Andrea en ik zitten breien. Want me trui moet af!!!!!!!!!! De mouwen zijn nu klaar en we kunnen eindelijk met het patroon gaan beginnen. Hopelijk gaat het lukken!!
Maar Andrea heeft er de volle vertrouwen in dat de trui af komt!
Het was al snel 11 uur dus hoogste tijd om naar bed te gaan!

Vanochtend ben ik natuurlijk gewoon weer begonnen met het ochtend ritueel. Melken, kippen voeren, paarden binnen halen en voeren. Dat laatste was vandaag dus even niet zo makkelijk!
Ze hadden er echt geen zin in!! Ze gingen richting de uitgaan maar draaide toen af om weer terug het veld in te gaan. Ze renden weer helemaal naar achter in het veld!!
Ik ben toen een halster gaan halen om 1 paard te vangen en daar mee naar binnen te lopen en hopen dat de rest volgt. Ik had Sown te pakken gekregen en begon te lopen. Alleen Skyri volgde op dat moment…. Gelukkig was Gudmundur er ook om de andere paarden mee te drijven en toen gingen ze allemaal netjes naar binnen.
Toen weer naar het green house gegaan om de plantjes water te geven en daarna binnen de plantjes water gegeven en ontbeten. Snel mijn blog geschreven en nu moet ik de koeien buiten gaan zetten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 39220

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: