Rust dag - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Rust dag - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Rust dag

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

21 April 2015 | IJsland, Saurbær

De rust dag is uiteindelijk toch ook een beetje een werk dag geworden.
Na een onrustige nacht slapen en toch een beetje uitgeslapen te hebben ben ik op me gemak gaan ontbijten. Later op de dag zijn Rut en ik samen gaan schilderen. In mei komen er kinderen kijken op de boerderij en daarvoor wordt een nieuwe wc gebouwd. de muren moeten gewit worden. Maar man wat is dit een karwij zeg. Een oude muur die afbrokkelt en niet mooi vlak is. Dus nu de eerste laag en vandaag hebben we de 2de laag aangebracht. Ook zijn we in het halletje begonnen, hier zijn de muren gelukkig wat vlakker en makkelijker te schilderen. Na het schilderen was het lunch tijd en mochten we even uitrusten (normaal begint de dag rond half 8 8 uur met melken). Na het rust momentje zijn Rut en ik naar de paardenstallen gegaan om deze schoon te maken. Na het schoonmaken was het tijd om te rijden. Omdat het zo hard waait hier is het niet te doen om buiten te rijden dus moesten we in het bakje rijden. Deze is niet erg groot en dat is dan ook moeilijker voor de jonge paarden om daar te rijden. Eerst mocht ik op een leuke grijze, zij is nog een jong paardje en moet nog goed leren draven en op hoger tempo leren tölten. Na dat ik het jonge paard had gereden mocht ik op een getraind paard rijden. Ik merkte dat ook zij er wel wat moeite mee had om in de kleine bak te lopen, ze vonden het ook saai volgens mij. Dus hopen dat het snel beter weer wordt.
Na het rijden konden we weer even iets voor ons zelf doen. rond half 6 6 uur is het tijd om alle dieren te gaan voeren. Ik ben samen met Rut de paarden en schapen gaan voeren. Omdat we in de middag bij de schapen een nieuwe rol hooi hadden uitgerold hoefde we daar alleen maar te controleren of alle schapen oke waren en of ze nog genoeg voer voor de rekken hadden liggen. Toen we daar klaar waren ben ik naar de koeienstal gegaan om te gaan helpen met het melken. Het was de eerste keer dat ik gemolken heb. Het is nog erg oefenen en handigheid krijgen in het aanbrengen van de melkmachine. Wel maak ik de uiers van de koeien alvast schoon zodat Gudmunder en Andrea de machines er aan konden hangen. Na het melken moesten de machines nog schoon gemaakt worden dit heeft Andrea mij uitgelegd.

Zo en toen was het tijd om zelf te gaan eten. We aten heerlijke spaghetti.

Na het avond eten was het weer rustig en ben ik maar op tijd naar bed gegaan zodat ik vandaag weer fris op kon staan om s' ochtends te helpen met melken.

Vanavond volgt het verslagje voor de dag van vandaag :)

P.s. Leuk om de reacties van jullie te lezen!

  • 21 April 2015 - 15:43

    Ingrid:

    Hallo ivanka
    Ik lees dat er van alles te doen is op de boerderij,
    Vervelen of wat zal ik doen vandaag zal niet vaak
    voorkomen.
    Veel plezier de komende tijd.
    Gr ingrid en henry

  • 21 April 2015 - 16:39

    Wies:

    Goed bezig jongedame!
    Klinkt allemaal erg leuk wat je aan het doen bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 39223

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: